Dziś rozmawialiśmy sobie z Domatorem i stwierdziliśmy obaj zgodnie, że aby rozwinąć coś potrzeba ogromnej liczby dawek treningowych. To normalne, że potrzeba do tego czasu, ale pisanie 100 postów praktycznie o tym samym jest żmudne i tak naprawdę trudne - biorąc pod uwagę, ze posty muszą być dość długie, a nie powinno się pisać o tym samym. Dlatego wymyśliliśmy następujące rozwiązanie.
Możliwość trenowania kilku dawek treningowych w 1 poście: Gracz wpisywałby ile dawek treningowych wykorzystuje, przy czym każda wykorzystana dawka blokuje wszelkie czynności postaci na 30 min. Czyli wykorzystując w 1 poście 4 dawki treningowe - nasza postać "trenuje" przez 2 godziny i nie można w tym czasie zrobić nic innego. Czas jest akurat taki, żeby pozostawić graczom możliwość trenowania pojedynczymi dawkami - taki trening będzie szybszy, gdyż w ciągu 30 minut można napisać więcej niż 1 post. Ale gracz będzie miał wybór.
Kolejny ograniczeniem będzie fakt, że dziennie można w ten sposób trenować 75% swoich możliwych dawek (zaokrąglamy w górę). Czyli mając 10 pkt wytrwałości, możemy w 1 poście wytrenować maksymalnie 8 dawek (co zajmie 4h). Reszta dawek tego dnia musi być wykorzystywana pojedynczo.
Co ma na celu ten system? - pozbycie się spamu wiadomości o tym samym (budowa lalki na 50 postów na przykład) - możliwość rozwoju graczy, którzy nie mają tyle czasu co inni na forum
Dodatkowo, wymagania fabularne drzewek i ograniczenia procentowe dziennych dawek zapobiegną sytuacji, gdzie gracz będzie sobie wchodził tylko na chwilę ustawiać trening i wychodził. Nie będzie mu się to opłacało i będzie zostawał w tyle, poza tym gracz, któremu zależy na fabularności (tacy dostają dodatkowe profity w formie zrealizowanych dawek za fabularne czynności - jest to opisane we wprowadzeniu) - a na takich się nastawiamy - będzie i tak prowadził inne czynności niż "automatyczne" treningi.
=================
Sprawa 2 - place treningowe (trening pod okiem instruktora) Istniały w mandze, istnieją i u nas. Zastanawialiśmy się z Domkiem jak je wykorzystać, początkowo miały dawać bonus do realizowanych dawek (by Noel) i tak też powinno zostać.
Przelicznik: 1 dawka na polu treningowym = 2 zrealizowane dawki.
Gracze i tak nie wykorzystają więcej niż dzienny limit. Oczywiście będzie to boost do szybkości rozwoju jakiś tam, bo dziennie wykona się więcej akcji, dlatego trening byłby płatny - koszt instruktora. Na początek ustalona cena z góry, z czasem Kage mogą dawać ceny w swoich wioskach, co by zasilało skarb wioski. Oczywiście cena za każdą zrealizowaną dawkę. Czyli powiedzmy trenujemy 5 dawek na polu treningowym -> dostajemy zrealizowanych 10 dawek i płacimy (dla przykładu cena 1.000Y) cenę 10.000Y
Proszę o wypowiedzi ;)
|