MG Krajan - 09-02-2013 18:07:55

Przemyślałem trochę te statystyki i doszedłem do czegoś takiego:


Przede wszystkim zastanowiłem się nad systemem rozdawania punktów statystyk - ile dostawał by ich gracz na początku i o ile wzrastała by dana statystyka po dodaniu jednego punktu w nią, więc tak...

Chakra - (przede wszystkim statystyka chakry. Za każdy włożony punkt statystyk nasz poziom czakry wzrastał by o 1000(?)[zależy jak kosztowne ustalimy techniki]) - Jest to energia występująca w każdej komórce naszego ciała, dzięki niej jesteśmy w stanie utworzyć fizyczną energię w postaci technik.

Siła- wyraża ona siłę naszego bohatera, jak ataki wręcz czy możliwość udźwigu. (w końcu nie każda osoba będąc geninem uniesie 30kg ekwipunku. Zróżnicowanie tej statystyki pozwoli na zachowanie tego. Dzięki temu nie każdy będzie mógł mieć tyle samo ekwipunku przy sobie i nie będzie mógł nosić dowolnej ilości przedmiotów na sobie.) Im większa siła tym silniejsze są nasze ciosy taijutsu, a broń którą rzucamy leci szybciej.

Szybkość - odpowiada ona za prędkość poruszania się naszej postaci jak i szybkość wykonywania przez nią ruchów, ataków, bądź składania pieczęci. (tu chyba wszystko jasne)

Energia - statystyka ta odpowiada za wytrzymałość fizyczną i psychiczną naszej postaci na podróże. (Nie każda osoba jest w stanie przejść tyle samo jednego dnia, zróżnicowana ilość energii utrzymała by tą zależność. Za jakąś podróż do innego kraju "płaciło by się" a raczej wykorzystywało by się punkty swojej postaci. Dajmy na to wymagamy 15 punktów energii na podróż z Konohy do lasu - osoba posiadająca 15 punktów mogła by dojść do lasu idąc bez przerwy, jednak osoba posiadająca tych punktów powiedzmy 10, musiała by sobie zrobić po drodze przerwę. Im mniej punktów energii potrzebnych do przebycia danego obszaru, tym więcej przerw, postojów itp.)

Zwinność - odpowiada za ruchy naszej postaci. Im większa zwinność tym większe możliwości uników jak i oryginalnych ruchów naszej postaci (myślę, że tu jest jak w przypadku szybkości - wszystko jasne) Również odpowiada za szybsze składanie pieczęci.

Charyzma -  zwiększa nasze możliwości teatralne, retoryczne, handlowe oraz przekonywanie. Dzięki niej szybko możemy pozyskać sobie sojuszników, lub przeciągnąć jakąś sytuację rozmową. (Im większa charyzma tym większe możliwości w wyszukaniu sobie sojuszników w NPC podczas misji, ewentualnie pozwala to na przeciągnięcie niekorzystnej dla nas sytuacji gdy czekamy na wsparcie czy coś w tym stylu)

Celność - odpowiada za celność naszych ataków jak i rzutów bronią. Im większa celność tym większe prawdopodobieństwo trafienia przeciwnika z większej odległości. ( myślę, że każdy punkt celności dawał by nam możliwość trafienia 2m (2pkt - 4m: 3pkt - 6m itd.)

Reakcja - Statystyka ta odpowiada za naszą szybkość reagowania na ataki. Im większy jej poziom tym szybciej jesteśmy w stanie ocenić sytuację lub zorientować się że jesteśmy atakowani. NIE ODPOWIADA ONA ZA SZYBKOŚĆ UNIKU JAKI WYKONUJEMY

Wytrzymałość określa wytrzymałość naszego ciała, ile ciosów jesteśmy w stanie znieść, zanim padniemy bezwładnie na ziemię


Szczerze mówiąc mam problem z określeniem ilości punktów do rozdania na start. Wg mnie mamy aż 9 statystyk. By w każdą dać przynajmniej po 10 punktów  trzeba przynajmniej 90 punktów, więc myślę że taką optymalną liczbą dla nich będzie ich 140.  Wtedy niektóre statystyki będziemy mogli rozwinąć bardziej a inne pozostawić na takim optymalnym poziomie 10pkt.

Drugim z moich rozwiązań jest takie, że każda z naszych statystyk na początku miała by 5/10 punktów. Po ukończeniu akademii każdy otrzymał by ich 90 do rozdania według własnego uznania.

Póki co tyle ode mnie, pozdrawiam Szeregowy o?

www.yakuzaclan.pun.pl www.eurotop.pun.pl www.nevadatan.pun.pl www.graniegedania.pun.pl www.zip08.pun.pl