MG Shinari - 10-02-2013 01:52:07

Statystyki (łącznie 7):

Siła – określa siłę naszych ciosów, jak i prędkość broni miotanych

Wytrzymałość – im wyższy jej poziom tym większa odporność fizyczna ciała

Szybkość – odpowiada za prędkość poruszania się i wykonywania wszelkich akcji, jak atak wręcz, unik lub obrona, składanie pieczęci, czy dobycie broni

Precyzja – określa celność postaci. Im wyższy jej poziom, tym większa szansa na trafienie celu bronią dystansową

1 pkt = 1m (trafienie)
1 pkt =0,5m (trafienie precyzyjne/w punkt witalny)

Dostosowane do ograniczenia zasięgu rzutu do 100m. Wtedy 200 pkt dawałoby wszelkie umiejętności rzutu. Dużo, ale tak zbudowałem ten system, by punktów było dużo, większe urozmaicenie statystyk. Ewentualnie zmniejszyć zasięg lub wymagania, by 100 pkt określało max umiejętności, do uzgodnienia.
Jeżeli wprowadzić inne ograniczenie lub brak, można zmienić przelicznik.


Zręczność – wpływa na zwinność postaci, za wykonywanie skomplikowanych ruchów, ma duże przełożenie na walkę Taijutsu

Reakcja – wpływa na możliwość postrzegania ataków i ruchów przeciwnika i otaczającego świata. Pozwala zauważyć atak, nie wpływa na samą zdolność uniku.

Chakra – odzwierciedla pokłady chakry danej osoby. Im wyższy poziom, tym większym zapasem chakry dysponuje shinobi. Ma również swoje odzwierciedlenie w sile technik z użyciem chakry.

1 pkt = 500 chakry (zaryzykowałbym, aż 500, zawsze lepiej mieć większy koszt technik, niż zbyt mały. Zawsze można będzie zmniejszyć oba przeciwdziałając pewnego rodzaju inflacji xD)

Zależności:

Jak dla mnie zdrowy rozsądek na początek wystarczy. Oczywiście można opracować jakieś podstawowe zależności, powiedzmy s tylu wytrzymałość 2x większa niż siła wroga, to mała podatność na taijutsu. Póki co jednak ich nie umieszczam, bo nie mam zdania. Może zdrowy rozsądek graczy wystarczy. Szkoda robić z gry wyliczanie.

Sprawy dodatkowe:

1. Zastanawiam się gdzie umieścić siłę technik, o ile w ogóle umieszczać, jednak ta sama technika może mieć inną siłę u różnych graczy. Miałoby to duży wpływ na stracie dwóch technik tej samej natury. Ja bym proponował dodanie tego do Chakry.
2. Dodanie udźwigu (pomysł Szeregowego) – czy wprowadzić, sam nie wiem. Niby fajne, ale żeby nie było to wszystko zbyt skomplikowane.
3. Nie pisałem o zręczności jako podstawie Taijutsu, bo nie chciałbym sytuacji z GN, gdzie ktoś z MT był praktycznie nie do trafienia. Ktoś z niższą zręcznością, też ma szansę na sukces.
4. Precyzja – przelicznik trafienia, czy bardziej podzielić? Przykład podany.
5. Precyzja 2 – dodałbym ograniczenie zasięgu (100m lub nawet 50). Wyobrażacie sobie rzucić czymś dalej niż na 100m...? (3 piętrowa kamienica, ma średnio 15m wysokości, tak dla zobrazowania). Chciałem dać wymóg siły dla danego zasięgu, ale dziwnie by wyglądało, gdyby ktoś nie dorzucił na zasięg 20m (niby daleki, ale na PBF jednak krótki xD)
6. Wytrzymałość – oczywiście zawierałaby odporność na ból, nie tylko na rany

System otrzymywania punktów:

I tu jest problem. Nie da się tego rozwiązać tak, by rangi się nie różniły. Dałbym punkty za akademię + ew. za egzamin na chuunina. MG przyznawałby takie punkty, jednak gracz by je dawał w co chce (oceniać co rozwijał to przesada).
Niezależnie czy akademia i egzamin na chuunina zapewnią punkty, należy mieć inny sposób.

1. Otrzymane z drzewka rozwoju – Odblokowana umiejętność może dawać po prostu punkty danej statystyki.
2. Stworzyć dział treningi, w którym określono by wymagania i gracz miałby szansę zdobycia tych punktów (wymagania można napisać w komendzie hide, czymkolwiek, jeżeli gracz osiągnie to stylem walki, czy działaniem jakimś, to otrzyma punkty). Wtedy gracz wybrałby, którą statystykę trenuje. Oczywiście dodane duże ograniczenia (powiedzmy limit takich szkoleń, lub coś podobnego)
3. Wydarzenia fabularne i wiele znaczące. Przykład – odznaczenie się w wojnie między wioskami, może skutkować wzrostem wytrzymałości o 5. Ustalać mógłby Kage/Sensei – po konsultacji z administracją
4. Techniki (dodatkowe)
5. Artefakty (dodatkowe i ewentualne)
6. Umiejętności/KG (dodatkowe dla niektórych)

Tutaj liczę na wszelką inwencję z Waszej strony.

System utraty punktów:

Gracz mógłby stracić część statystyk na skutek:

1. Utraty oka lub innego rodzaju okaleczeń
2. Choroby tymczasowej lub stałej (zaraza czy coś tam innego)
3. Opaski na oku
4. Trucizn
5. Licznych obrażeń (powiedzmy, że ledwo uniknął śmierci w walce fabularnej)
6. Zbyt częste używanie niedoskonałego MS'a
7. Wszelkie techniki pieczętujące czy tego typu

Przy zakładaniu KP każda statystyka na 10 + 70 do rozdania (to dopiero początek, jako student).
Akademia =  210 max (zależnie od wyników) – po 30 dla każdej
Egzamin na chuunina = 70 pkt max (zależnie od wyniku) – można już ukierunkować postać.

Uznałem, że statystyki na wyższym poziomie liczbowym dadzą większą różnorodność wśród graczy. U nas siła na poziomie 100 może być tym, czym na GN była na poziomie 30, czy 40, nie należy tego porównywać.

PS.
Wszelkie przeliczniki są umowne – do zmiany.

www.akustyka.pun.pl www.supastrikas.pun.pl www.gothic-pbf.pun.pl www.withintemptation.pun.pl www.klanajemnicy.pun.pl