MG Domator - 06-02-2013 22:14:15

Całość wydaje mi się bardzo skomplikowana i dość mocno "zabugowana", ale myślę, że na tej bazie można zbudować dość fajny system rozwoju postaci :)

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree - domyślnie mój pomysł opiera się na zbudowaniu czegoś na wzór tego oto drzewa rozwoju.
Stworzyłem, szpetny bo szpetny, ale uproszczony schemat na którym postaram się wyjaśnić działanie takiego systemu. Postaram się uniknąć dużej ilości przykładów żeby nie namieszać, zamiast tego będzie dużo x'ów :)

http://i47.tinypic.com/2cpbzuq.png

Gracz zaczyna na środku drzewa. Następnie ma wybór, rozwijać się w kierunku "pomarańczowym" (powiedzmy ninjutsu) czy "zielonym" (powiedzmy taijutsu). Wybiera ścieżkę ninjutsu.

A - "Podstawowe Uwolnienie Chakry"
Wymagania potrzebne do odblokowania:
- Przystąpienie do Akademii
- Zaliczenie zajęć "Podstawowa Kontrola Chakry"
Otrzymane:
- + x chakry możliwej do uwolnienia

Kolejny wybór, góra (Uwolnienie Chakry) czy dół (Regeneracja Chakry)?

a,1 - "Uwolnienie Chakry"
Wymagania potrzebne do odblokowania:
- Zaliczenie x zajęć "Kontrola Chakry"
- Chakra na poziomie powyżej 75% przez conajmniej x dni
Otrzymane:
- + x chakry możliwej do uwolnienia

a'1 - "Regeneracja Chakry"
Wymagania potrzebne do odblokowania:
- Zaliczenie x zajęć "Kontrola Chakry"
- chakra na poziomie poniżej 25% przez conajmniej x dni
Otrzymane:
- Zwiększenie bazowej regeneracji chakry o 5%/dzień

Mam nadzieję, że przynajmniej trochę rozjaśniłem zasadę działania takiego systemu, który ma całą masę zalet jak i wad. System ten pozwala na całkowite odwrócenie powiązania ranga/siła. W tym rozwiązaniu ranga będzie wyznacznikiem siły shinobiego, nie powodując jej wzrostu samą jej zmianą (awansem). Dodatkowo daje nieograniczone możliwości pod względem wymagań do osiągnięcia danej cechy, co zwróci się na bardziej zaawansowanym etapie gry, gdzie zazwyczaj po prostu wieje nudą. Co do wad to oczywiście dość duża pracochłonność przy tworzeniu samego drzewa i problem z wyraźnym oznaczeniem kto posiada taką cechę a kto nie. Dodatkowo niektóre, chodź fajne, wymagania mogą być trudne do zweryfikowania, tak jak chociażby mój przykład. Osoba będzie musiała zgłaszać się każdego dnia i udowadniać, że ma poniżej 25% chakry? Ciekawe, ale trudne do wykonania.

Tak na prawdę to tylko fragment całości systemu postaci. O ile samo dostosowanie technik do tego drzewa nie będzie trudne, to w planach mam jeszcze system, który wprowadzałby coś w rodzaju "profesji", ale to innym razem, bo robi się tego za dużo na raz.

Mam nadzieję że chociaż niektóre elementy będą rozpatrzone przez szanowne grono mieszkańców Madagaskaru. W razie pytań, a te zapewne będą bo całość jest skomplikowana, służę pomocą.

www.ptstruckers.pun.pl www.warrockx.pun.pl www.krwawekruki.pun.pl www.forum-e-klasa.pun.pl www.tapetynafona.pun.pl