MG Shinari - 07-02-2013 18:17:50

Pomysłów jest kilka. Trzeba też zauważyć, że roboty będzie dużo. Nie róbmy wszystkiego naraz, tylko stopniowo. To forum ma służyć rozrywce, nie może być zbyt zniechęcające po porażce gracza w walce, a rozwój postaci nie może być (moim zdaniem) tak bardzo skomplikowany. Nawet ktoś zielony w PBF powinien się rozeznać. Przy skupianiu się na idei należy się zastanowić dokładniej nie tylko nad tym co byłoby fajne dla nas, ale dla większej grupy ludzi.

Przechodząc do pomysłów. Zaznaczyłem tu swoje, jak i odniesienie do już poruszanych kwestii.

1. Fabularność

Póki co jestem zdania, że utrata postaci po śmierci byłaby źle postrzegana. Jest cała rzesza osób młodych, która nie będzie się liczyć z opinią innych. Wspomnieliście jednak o „uratowaniu” przez sędziego. Taki pomysł mi się podoba i wtedy miałoby to sens. Spotkałoby się to może z krytyką paru osób, bo nikt mógłby nie umrzeć, ale zachowana będzie fabularność. W takim wypadku pomysł będzie udany. Za tworzeniem kilku rodzajów walk nie jestem przekonany. Na początku walki, gracze mogą ustalić czy sędzia ma się wtrącać przy ocenie, czy też nie. Nie byłoby miliona działów, a przy tym bałaganu.

2. System walki

No i walka... Powinna dawać wiele możliwości, być wymagająca i ciekawa. Duże obrażenia z walki, jak utrata oka, zachowałbym na stałe jako okaleczenie. Oczywiście z możliwością przyszycia ręki czy nogi przez medyka, o ile takiego się znajdzie. Nie chcemy przecież walki kogoś bez nogi z kimś bez ręki... Dodatkowo wprowadziłbym, o ile jest taka możliwość komednę „hide” (czy inną w tym stylu). Gracze mogliby pisać w niej ukryte ruchy (kiedy ich nie widać, przy klanach, gdzie jest prawdziwy). Widziałby to tylko admin/mod i przy osądzie kto wygrał miałoby to kluczową rolę. Nie byłoby sytuacji, że ktoś robi 10 klonów i zawsze jest tym co zostaje sam. Dodatkowo wymagałoby więcej uwagi i skupienia od obu graczy. Powiem więcej – pod taką komendą ukryłbym poziom chakry. Tylko w walce z osobą posiadającą umiejętności wyczuwania poziomu chakry ten stan byłby podawany. Zwykły shinobi tego nie potrafi, a spadek chakry w danej ilości świadczy o technice, którą łatwo sprawdzić, a wtedy obrona jest skuteczna na 99%. Będzie to bardziej realne. Poza tym da więcej możliwości taktycznych, nie będzie kłótni czy się uda czy nie, wszystko będzie opisane w ruchach ukrytych i zwykłych, znikną domysły. Jak się czegoś nie napisało, to się tego nie zrobiło.

3. Techniki

Technik wiadomo, że powinno być dużo. Proponowałbym nie ograniczanie się jedynie do mangi. Nie mówię o braniu każdej techniki z fillerów, ale można by się zastanowić, czy jakaś konkretna nie jest ciekawa i nie warto jej wdrożyć. Im więcej technik tym większa różnorodność. Dodatkowo wprowadziłbym techniki kenjutsu (z wykorzystaniem katan). Jest ich niewiele, ale są. Osoby specjalizujące się w ostrzach, miałyby większą możliwość walki. Oczywiście do tego techniki taijutsu. Można by też wprowadzić w tych dwóch jakieś wymogi co do talentów (punkt niżej).

4. Talenty

Odnosi się to trochę do rozwoju postaci. Shinobi mogą posiadać różne talenty, co powinno być odzwierciedlone w grze. Osobiście proponowałbym na wstępie takie talenty jak: taijutsu, genjutsu, ninjutsu, kenjutsu (nie mówię o walce 8 mieczami, tylko o sprawne posługiwanie się ostrzami, nawet 1 czy 2), mistrz pieczęcie (powiedzmy składanie znaków wyjątkowo szybko, lub 1 ręką), czy natura chakry (dodatkowa natura i możliwość łączenia ich – wybór KG łączącego 2 natury). Z naturą chakry się w sumie zastanawiam, ale to wszystko jest wstępne i do ustalenia. Takie talenty wybierałoby się na początku i rozwijało z czasem. Mogłyby podnosić statystyki, dawać jakieś możliwość itd. Każdy gracz byłby jakoś ukierunkowany dzięki temu na dalszy rozwój.

5. Przeszczepy

Jak wiemy w anime istniały osoby z przeszczepionym okiem itd. Spotkałem się z graczami, którzy to lubią, oczekują tego. Byłoby to urozmaicenie. Oczywiście należałoby ograniczyć to do 1 przeszczepu danej części ciała, czy komórek w danej części ciała (nie każde KG można przeszczepić, a niektóre działają powiedzmy tylko w obrębie ręki czy nogi). Kolejnym wymaganiem byłby sam zabieg przeprowadzony przez medyka odpowiedniej klasy, jak i zdobycie komórek, czy oka z daną mocą. Oczywiście takie oko można by stracić w walce, wtedy można je zastąpić nowym przeszczepem (ograniczać do 1 na całą grę nie wiem czy jest sens). Oczywiście pojawiały by się przez to bardziej dramatyczne postacie z bliznami, bez oka itd. Dałoby to większą możliwość rozwoju i urozmaicenie walk, kiedy gracz znudzi się tym co już ma. Rzecz jasna taka osoba nie może być silniejsza niż gracz bez przeszczepu, dlatego takie osoby powinny mieć w jakiś sposób ograniczone moce KG. Jak bardzo, to by się ustaliło przy ustalaniu konkretnych KG i zasad z nimi związanych.

6. Akcje w jednym momencie

Chcemy forum fabularne? Więc należałoby ograniczyć przeprowadzane akcje przez graczy do 1, góra do 2 (misja + coś). Ktoś kto prowadzi walkę, nie może jednocześnie być w sklepie/trenować. Misja to co innego, bo często prowadzi się w grupie, może to trwać, dlatego ograniczenie Misja + walka/trening/zakupy/fabularne chodzenie/spacer/cokolwiek., byłoby moim zdaniem dobre. Wtedy walki staną się czymś fajnym, a nie kolejnym klepaniem na odwal się. Zachowamy fabularność i ciągłość „przygody”.

7. Czas fabuły

Tutaj powinniśmy się zastanowić w jakim czasie umieścić rozgrywkę. Czy będzie to okres przedstawiony w anime, a może późniejszy lub wcześniejszy. Niby nic, ale jednak umiejscowienie akcji w okresie po wydarzeniach z mangi, da więcej swobody rozwoju własnej fabuły, stworzenia nowej potężnej organizacji, a nie trzymając się Akatsuki. Biorąc pod uwagę nazwę forum, większe możliwości fabularnego rozwoju, stworzenia wiosek od zera, ja bym umieścił akcję przed wydarzeniami z „Naruto”. Mało istotne, ale może odegrać jakąś rolę.

8. Fabularność, a KG

Jeśli mamy stworzyć fabularną rozgrywkę, to proponowałbym trzymać się tego w 100%. Pokusiłbym się w takim razie o wybór KG czy innej głównej ścieżki rozwoju na początku. Z drugiej jednak strony gracze nie mogą wybrać czegoś, czego nie znają. Samo „przebudzenie” KG dałoby się rozwiązać później. Jednak ograniczyłbym przynależność danego klanu do jednej wioski. Klany trzymają się razem i mają siedzibę w danej wiosce. Dlatego do wymagań KG dałbym przynależność konkretną do wioski. Oczywiście po obudzeniu KG wioskę można zmienić jak to opisałem w innym punkcie. Stworzy to większe możliwości. Dany klan będzie siłą wioski, będzie działa dla jej dobra, a nie będzie się składał z osób z różnych wiosek, każdą z innym priorytetem. Klan, tak jak wioska ma stanowić jedność. Oczywiście rozwój KG, jego przebudzenie powinno nastąpić fabularnie. Nie kupione za jakieś punkty. Możliwe, że nastąpi to w czasie misji, walki. Admin czy mod mógłby nie tylko wprowadzać wydarzenia losowe, ale również zadecydować czy dana osoba osiągnie wybraną moc. Oczywiście po osiągnięciu wymagań, punktów czy jaki wybierzemy schemat rozwoju. Nawet jeśli będzie trzeba to wykupić (przy czym nie wiem czy to dobra metoda, po prostu wygodna i łatwa), to moment, w którym siła się przebudzi nie były do końca jednoznaczny, gracz musiałby zasłużyć, a odpowiednia osoba przyznała by mu dane KG (powiedzmy w dramatycznej sytuacji misji/walki).

9. Wioski

Różne wioski, różne spojrzenia na świat. To jasne, że mogą mieć różne ustroje, poglądy. Wojny, sojusze, tajne pakty. Wzmocniłbym rolę Kage do lidera wioski, jeśli jest taka możliwość, ograniczyłbym dostępność do działów wioski, tylko dla jej mieszkańców. Jednak wiadomo, że gracz może się z czasem nie zgadzać z polityką swojej wioski, może zmienić poglądy i wtedy dałbym możliwość zmiany wioski, o ile gracz przekona odpowiedniego Kage nowej wioski, że będzie przydatny. Po otrzymaniu takiej zgody, mógłby zmienić wioskę, oczywiście narażając się dawnym kompanom. Relacje wiosek mogłyby ulec pogorszeniu. Byłoby to fabularne i dawało więcej swobody

10. Nukenin – wygnanie

Jeżeli gracz mógłby zmienić wioskę, to można również wprowadzić możliwość wydalenia gracza z wioski przez Kage (wygnanie). Taki gracz stałby się zbiegłym shinobi. Mógłby ubiegać się o przyjęcie do innej wioski, mógłby być najemnikiem. Za jego schwytanie byłaby odpowiednia nagroda – po schwytaniu Kage mogliby zdecydować do jakiej wioski go wcielić (by nie zabijać delikwenta fabularnie). Wielu graczy chce być tymi złymi, dajmy taką możliwość. Odpowiednia grupa takich osób mogłaby zapoczątkować większą organizację w stylu akatsuki, planować atak na jakąś wioskę lub cokolwiek innego.

11. Demony

Moim zdaniem powinniśmy z nich zrezygnować. Umieszczając fabułę przed Akatsuki, nie będą one miały znaczenia fabularnego. Jest jasne, że taki demon powinien dawać dużą siłę. Jednak gracze powinni być zbalansowani i nie powinno być aż takich odchyleń. Ktoś lepiej rozwija postać? Ok, wtedy jest lepszy i silniejszy, ale otrzymanie demona i zmiatanie wszystkiego od niechcenia jest mało wymagające i daje mało frajdy. Ja bym z nich zrezygnował

To taka pierwsza paczka wstępnych pomysłów. Ciągle zastanawiam się nad formą statystyk, ich ilością, limitem, wpływem na rozgrywkę. Tutaj trzeba się mocno zastanowić. Powoli zajmuję się spisywaniem KG czy innych zdolności, jeśli ktoś były chętny może mi w tym pomóc, po stworzeniu takiej listy umieściłoby się ją tutaj do korekty.

Zastanawiałem się też nad rozwojem postaci, rzecz jasna fabularnym. Czy wprowadzać jakieś punkty, czy zdać się na pokazanie umiejętności i trochę czasu.

No i rzecz bardzo ważna. Spisanie regulaminu forum, pod względem pisania postów, jak i samej rozgrywki. Czym też trzeba się zająć.

Póki co tyle ode mnie

www.ptstruckers.pun.pl www.krwawekruki.pun.pl www.najlepszeotsy.pun.pl www.tapetynafona.pun.pl www.warrockx.pun.pl