Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 17-11-2017 10:31:14

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

ROS V3?

Witam, na wstępie powiem, że powrót nie jest pewien. Żeby powrót się udał i żeby forum utrzymało się dłużej niż... Ostatnio, uważam, że należy spełnić kilka czynników które przedstawiam poniżej.
Zadam też kilka pytań, które moim zdaniem mają dość kluczowe znaczenie.

1. Na pewno pamiętacie, że mieliśmy problem z "systemem". Osoba, która fabularnie starała się rozwinąć postać, nie miała szans z osobą, która napierdzielała treningi post za postem.
Musimy rozwiązać tę kwestię, bo jednak fabuła miała być esencją tego forum. Moim zdaniem mamy takie opcje:
a) Zwiększyć ograniczenia treningu dla postaci które mają więcej niż X technik i X statystyk. Przykładowo od poziomu 40 szybkości ilość postów - dawek które należy wytrenować zwiększa się 2x w porównaniu tego co dotychczas.
Za szybko to wszystko szło i nasi Studenci Akademii mieli po "80" szybkości na 100... W skrócie im więcej technik,tym więcej ograniczeń i trudniej się uczyć, analogicznie ze statystykami.
b) Ograniczenie poziomu w stosunku do wieku/rangi. By zachować różnorodność dana osoba mogłaby stworzyć/nauczyć się 2 technik więcej z wybranego drzewka, bądź 2 statystyk o 10 więcej niż "podstawowo"
Rodzi się teraz pytanie co zrobić z missing ninnami. Tracą oni możliwość uczenia się technik znanych w wioskach. Moim zdaniem powinni też być przyciskani i tropieni przez ANBU z danych wiosek, co prowadziłoby ich bardziej fabularnie, niż "walenia treningów". Tracą oni też możliwość wykonywania misji = tracą możliwość zarabiania złota. Istotne jest by posaidali oni pewne wytyczne odnośnie wykonywania pewnych rzeczy np okradania konwojów i przeszkadzania podczas misji danej wioski. Jednak pewne ograniczenia (choćby czasowe ) wobec statystyk należy im narzucić.

2. Decyzja odnośnie szaty graficznej. Zmieniamy, czy zostawiamy tak jak jest. Mam na myśli oczywiście stronę główną a nie wszystkie techniki itd itd.

3. Administracja - Jak z czasem stoi administracja. Czy lepiej niż ostatnio? Czy jesteśmy w stanie to pociągnąć i czy rozszerzymy administrację? Potrzebna też jest osoba, która ogarnie tę całą główną fabułą, bo Doma ostatnio nie miał czasu - nie wiem jak teraz.

4. Należy uniknąć pełnego realizmu... Czas podróży, moim zdaniem należy zmniejszyć, albo nawet usunąć. Niestety oczekiwanie nie sprzyja zainteresowaniu graczy.

5. Forum trzeba uprościć na tyle na ile się da, czy są jakieś "rzeczy" które wg Was, jako graczy są zbyt skomplikowane , bądź nudne, upierdliwe itd?

6. Dodatkowe zajęcia typu Arena Ros. Czy to dobry pomysł? Ktoś będzie z tego korzystać?

7. Maksymalne skrócenie akademii, możliwość uczęszczania na wybrane zajęcia specjalizacyjne (ilość pozostaje jak kiedyś 1-2 zajęcia) jako genin

Zapraszam do dyskusji


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 17-11-2017 11:03:37

Ryoushi

http://i60.tinypic.com/zx0d9i.jpg

Zarejestrowany: 02-04-2015
Posty: 182
Punktów :   

Re: ROS V3?

Wg mnie ograniczenia nauczania co do rang tez nie sprzyjają nam jesli chodzi o zainteresowanie graczy. Najprostrzy system jest najlepszy- techniki i statystyki mozna sobie "kupować" czy tam wytrenować na koszt własny po spełnieniu jakichś tam wymagań. Jak dobrze wiemy rock lee który był geninem był dużo szybszy niż taka kurenai jako jounin. Ograniczanie graczy ma pewno nie jest dobrym pomysłem. Cytując klasyka : "jeżeli wszystko jest OP, to nic nie jest op". Innymi słowy jak każdy będzie się jednakowo szybko rozwijać i robić postępy to gra będzie bardzoej ekscytująca. Odnośnie umiejętności i KG, pomysł mam taki: żeby odblokować dany stopień umiejętności lb przebudzić KG, lub też nauczyc sie kontroli nad bijuu powinniśmy sięudać na misję fabularną o odpowiedniej trudności. Powiedzmy że podczas misji spotykamy dwóch npców jednego lalkarza i jednego mistrza bram. Od nas będzie zależeć od kogo będziemy się uczyc i jak będzie wyglądał dalszy przebieg misji.

Odpowiednio wyższe stopnie umiejętności będa wymagały przejścia trudniejszych misji.
Co do rozwoju statystyk postaci oraz nauki zwykłych technik nalezy system uprościc. np wzrost statystyk maksymalnie 1 ptk na dzien. a techniki dostępne tylko do kupienia za zwoje w sklepie. Albo tez pomyslec nad jakims ich nauczeniem sie fabularnie.

Pisanie 20 postów zeby nauczyc sie techniki rangi D albo zwiekszyc sile o 1 ptk nie jest zbyt atrakcyjne, dlatego mozna to skrocic do udania sie na sale treningowa i zostawienia tam postu odnośnie treningu. wtedy taki post mógłby byc oceniany przez kogoś i statystyka przyznana od 1 do 5 ptk.

Przepraszam za chaos. Mam nadzieje że ktoś się połapie w tym co piszę.


Karta postaci



Spoiler:

Ubiór:
Średniego wzrostu, młody meżczyzna o kruczoczarnych, zwykle rozczochranych włosach i grzywką delikatnie opadającą na oczy. Szczupły. Ubrany w długie spodnie oraz koszulę. Sympatyczne rysy twarzy oraz przenikliwe, błyskotliwe spojrzenie. Usta średniej wielkości zwykle pozostające w uśmiechu.Bywają momenty, w których na twarzy pojawiają się oznaki zadumy. Na kołnierzu koszuli przypięta spinka z symbolem Yin- Yang. Sylwetka wyprostowana i dumna. Krok sprężysty i energiczny, a na spodniach na prawym pośladku widnieje małe przetarcie. 

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Offline

 

#3 17-11-2017 11:36:38

Sainō

http://i60.tinypic.com/zx0d9i.jpg

Zarejestrowany: 23-01-2015
Posty: 441
Punktów :   

Re: ROS V3?

W większości podpisuję się pod tym, co Ryoushi napisał, z tym że sam system indywidualnego treningu bym zostawił, ale ograniczyłbym to do takiej formy:
- Jeśli gracz nie trenuje fabularnie, tylko samodzielnie, wtenczas pisze 1 posta treningowego (lub 3 w zależności jak zdecydujemy się to zmodyfikować) na dzień opisując starannie to, nad czym się skupia podczas tego treningu. Na każdy taki post przypadałaby ograniczona ilość dawek, którą gracz potem rozdysponowywałby w swoim poście pomiędzy konkretne swoje atrybuty (możliwość trenowania więcej niż 1 atrybutu np. szybkości, z tym że wolniej, bo dawki rozkładają się na 2 lub więcej atrybutów).
Dodatkowo popuściłbym trochę kaganiec w ograniczeniach związanych z czynnościami, które możemy wykonywać po takim treningu - praktycznie po pełnym wyczerpującym treningu nasze postaci nie były w stanie zrobić nic innego niż paść mordą w poduszkę, a przynajmniej starały się to zrobić w miarę skutecznie i przyzwoicie, by nie wyjść na jakiś meneli, którzy padają na środku ulicy Konohy i śpią na ławkach w parkach

Szata graficzna mi tam w sumie pasuje, nie zdążyłem się do niej przyzwyczaić, jeśli mam być szczery XD

Cały stoję dobrze kochanie... wróć, nie to miejsce!!!!!    <-  Tego nie było, nie czytajcie, wymażcie ze swej pamięci

Administracja i czas - z czasem stoję dobrze (prowadzenie dwóch rozmów jednocześnie >.>') - jestem w stanie to nawet rozdzielić miedzy graniem badassa (wiecie gdzie Brat i Nyna xD) a pracą tutaj... W sumie to jestem w stanie ciągnąć je jednocześnie. Co do fabuły mógłbym nawet nad tym pomyśleć i przysiąść ale tutaj nie obejdzie się bez pomocy drugiej osoby

Podróż do wywalenia definitywnie, w sensie sam jej czas. Zgłaszanie podróży z lokacji A do lokacji B bym zostawił, bo to pozwoli nam adminom kontrolować to, gdzie postacie są i ewentualnie sprezentować im coś w rodzaju śpiącego Shukaku na drodze nr 52 do Pewter City i konieczność odnalezienia fleta, by na nim zagrać, obudzić spaślaka, sklepać go po tłustej mordzie i złapać do pokeballa i iść dalej swoją drogą po kolejną odznakę w Lidze Pokemon

Kwestia uproszczenia forum... myślę że poza wymienionymi wyżej (które na swój sposób są przecież uproszczeniami) na chwilę obecną nie widzę nić, co mogłoby się nadać do uproszczenia.

Arenę skomentowałem.

Akademia - uczyniłbym z niej coś biernego, czyli każdy nowy gracz zaczynałby z plikiem określonej ilości technik (3 podstawowe akademickie + 2 przez siebie wybrane), z określoną ilością/wysokością swoich atrybutów (szybkość, zręczność, reakcja itp. itd) a do akademii zgłaszałby się w celu doszkolenia z zakresu innych technik bądź umiejętności jak Regeneracja Chakry, Senshin, czy innych tego typu umiejętności.


Karta Postaci



[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]



Spoiler:

Wygląd & Ubiór: Sainō to chłopak przeciętnego jak na swój wiek wzrostu o szczupłej sylwetce. Posiada twarz obarczoną przeważnie spokojem (przeważnie, poza sytuacjami, w których zostaje wyprowadzony z równowagi - wtenczas jego twarz przybiera wyraz niemalże opętania furią) i pewnością siebie. Oczy brązowe oraz długie, czarne włosy sięgające niemalże do ramion. Chłopak odziany jest aktualnie w białą koszulę bez rękawów z wysokim kołnierzem okrywającym szyję chłopca, która swoją długością sięga do pasa u spodni oraz w długie, opięte butami ciemnogranatowe spodnie. Rolę obuwia Sainō spełniają klasyczne, czarne sandały - popularne wśród Shinobi. Dodatkowo, na lewej dłoni i przedramieniu chłopaka owinięty jest bandaż. Za plecami, do paska u spodni chłopak ma dopięte dwie torby z ekwipunkiem, zaś przy jego lewym biodrze (również do paska) dopięte jest Tanto z ostrzem skrytym w czarnej pochwie.

Offline

 

#4 19-11-2017 19:15:34

Ichiro

http://i57.tinypic.com/29os60p.jpg

Zarejestrowany: 28-04-2016
Posty: 15
Punktów :   

Re: ROS V3?

Witam. Mimo iż krótko byłem, to zostałem zaproszony od wydanie opinii i podrzuceniu jakiś ewentualnych pomysłów. Nie pamiętam idealnie systemu, więc wybaczcie mi, jeśli gdzieś się walne. Ogólnie grałem już na wielu forach, więc widziałem różne systemy. Były to zarówno fora o Naruto, opierające się na liczbach i przypominające MMO, a zarówno bardziej storytelingowe, gdzie wszystko się zdobywało poprzez misje/wyprawy/sesje czy jak tam to jeszcze nazwą. Nie wiem, który system jest lepszy, ale wiem, że liczbowy jednak łatwiej ogarnąć w realiach Naruto. Chciałbym jednak, aby nie było w tym przesady.

Jeśli chodzi o treningi, to też uważam, że powinny być zdecydowanie ograniczone. Byłem już na jednym forum, gdzie było podobnie, że można było robić kilka miesięcznie, w dodatku wymyślone w jakiś chory sposób przeprowadzania ich. Zaproponowałem 1 trening na dwa tygodnie bądź nawet na miesiąc, prostą ocenę sędziego dotyczącą tego, czy trening zaliczone i na ile pkt, i się przyjęło. Nie mówią, że tutaj zaproponuje to samo, bo tamto forum było trochę inne i nadużywanie treningów prowadziło do naprawdę absurdalnych różnic w siłach graczy, w dłuższej perspektywie. Świat Naruto jest trochę bardziej zbalansowany, więc można pozwolić na więcej. Ograniczyłby powiedzmy to 1 treningu na dwa tygodnie, w porywach jednego tygodniowo, za który można dostać kilka pkt. do rozdania w statystyki, lub jedną z nich, w zależności od treści post.
Dobrym pomysłem jest, aby w czasem po prostu spowolnić rozwój statystyk, gdyż właśnie tak jest w prawdziwym świecie. Im dalej w las tym ciężej o widzialny gołym okiem progres. Co do ograniczenia nauki technik - tutaj temat jest cięższy. W świecie Naruto wyższa ranga niekoniecznie oznaczała, że technika była cięższa do samej nauki, a że np. miała większą siłę zniszczenia, bo wrzucałeś w nią więcej chakry albo była niezwykle niebezpieczne z jakiegoś powodu. Np. Edo Tensei czy Kage Bunshin. Żadna nie jest specjalnie ciężka do opanowania, ale jedna wymagała ogromnych pokładów chakry i była niedostępna do nauki. Druga wymagała mistrzowskiego poziomu w ninjutsu i ofiary, oraz niewielu ludzi o niej wiedziało, bo była zakazana i pod ścisłym nadzorem rady oraz Hokage, jednak jak sam powiedział Orochimaru - nie jest to technika ciężka w opanowaniu, jednak na pewno nie powinna być dopuszczona do obiegu. Za to Rasengan czy Raikiri były niezwykle trudnymi do opanowania technikami, a jednak efektywnymi tylko w bezpośrednim starciu. Fakt, że kontakt z nimi skutkował albo śmiercią, albo okropnie ciężkim stanem, ale mieliśmy wiele technik podobnej rangi, które byłe łatwiejsza w opanowaniu, a o większym zasięgu i skutkach śmiertelnych.
Wydłużyłbym więc czas opanowania danych technik oraz ich wymogów na statystyki, jeśli chcielibyśmy je opanować. Niektóre tylko, ponieważ większość można się nauczyć zwyczajnie lepiej opanowując swoją dziedzinę, a niekoniecznie być mistrzem kontroli chakry do rasengana. Najlepszym byłby właśnie "sklep" z technikami. Jeśli masz odpowiednio punktów/pieniędzy oraz spełniasz resztę wymagań na daną technikę, to kupujesz ją i możesz używać. Uprościłoby to system i nie trzeba by było pisać miliona postów, które i tak niewiele wnoszą.

Co do ograniczenia rozwoju ze względu na rangę - ciężko mi ocenić ten pomysł. Grałem na forum, w którym nie było ograniczenia i prawda jest taka, że w dłuższej perspektywie ma to katastrofalny skutek. Grałem tam kiedyś Hachimonem, miałem opanowane wszystkie bramy, naprawdę wysokie statystyki, ale było 3-4 gości, co na "sucho" lali mnie tam jak burą sukę, nawet jeśli odpaliłbym ósmą bramę. Jeden gość miał w szybkości 2x tyle na czystko, co ja na ósmej bramie! Można ewentualnie zostawić, że dana postać może w jednej dziedzinie rozwinąć poziom A, a dopiero po osiągnięciu poziomu Jounina można osiągnąć S. Ewentualnie zrobić też jeden wyjątek dla atrybutów fizycznych, ale to już zostawiam innym do przemyślenia.

Co do nuków - zgadzam się z pierwotnym pomysłem. Nie bez powodu niemal wszyscy uciekinierzy to byli naprawdę wyszkolenie shinobi zazwyczaj poziomu Jounina. Tak naprawdę dopiero wtedy shinobi jest w stanie zobaczyć wady systemu, zobaczyć, że nauka technik w wiosce jest łatwiejsza niż po jej ucieczce i lepiej poczekać trochę z wybyciem. Różne powody są, ale nie słyszałem chyba o żadnym geninie czy chuninie, który sam uciekłbym z wioski. Bracia Demonie od Zabuzy nie uciekli z wioski sami, ale właśnie z Zabuzą, ponieważ był to silny Jounin, z który mieli szansę powodzenia. W dodatku mogli nauczyć się potrzebnych technik od niego, lub zwyczajnie zdobyć je w nie do końca legalny sposób. Oczywiście dalej byli ścigani, więc musieli się wszyscy pilnować z działaniami.

Co do szaty - on mi akurat wisi i powiewa, nigdy nie przejmowałem się na forum takimi sprawami.

Podróże - usunąłbym całkiem czas czekania na dotarcie do celu. Niepotrzebnie do opóźnia grę i zniechęca graczy do podróży.

Co do uproszczenia i skracania - do niektórych spraw odniosłem się na początku, do reszty mógłbym dopiero po ogarnięciu reszty systemu.

Arena - nie mam zdania, jest mi obojętna szczerze mówiąc, chociaż osobiście bym ją zmienił. Przekształcić ją w zwyczajny offtop, gdzie gracze mogliby sobie stworzyć postacie jakie chcą, na zasadach i ograniczeniach ustalonych między sobą i tyle. Dzięki temu mogliby sobie przetestować ewentualne pomysły na kolejne postacie już fabularne.

Akademia - jestem za pomysłem Saino


Karta Postaci
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Offline

 

#5 20-11-2017 12:49:02

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: ROS V3?

Punkt 1. zostawię na koniec bo opiszę w nim już konkretny plan na nowy system treningu/dawek który wykształcił mi się w głowię po przeczytaniu wszystkich dotychczasowych propozycji.

2. Nie bawiłbym się w zmianę szaty graficznej. Trzeba tylko zweryfikować czy część dotycząca "mapy" (te rozwijane lokacje) jest kompletna i ewentualnie pousuwać to z czego rezygnujemy.

3. Ilość online w tym momencie napawa optymizmem

4. Skrócenie - tak. Usunięcie - mam wątpliwości. Skróćmy, nawet drastycznie, ale nie usuwajmy.

5. patrz punkt 1.

6. Jeżeli jest ktoś kto coś takiego poprowadzi (patrzę na Krajana jako pomysłodawcę ) to jak najbardziej tak

7. Szczerze mówiąc usunąłbym całkowicie etap akademii. Zamiast tego wprowadziłbym coś na zasadzie progu umiejętności, który automatycznie awansuje gracza na Genina, bez żadnych zajęć czy innych takich. Po prostu w momencie osiągnięcia konkretnego poziomu w dowolnym drzewku gracz przechodzi z SA na Genina i tyle. Trzeba będzie jednak do tego dopasować część drzewek o ile dobrze pamiętam.

1. System dawek treningowych / Zasady rozwoju statystyk v. 0.0.1Domek (Wszystko co znajduje się poniżej jest ogólnym zarysem/pomysłem który podlega gruntownej weryfikacji i dyskusji)

2 statystyki rozwoju - Wytrwałość i Koncentracja (bez zmian).

Dawki treningowe:
Dawka treningowa to swego rodzaju czas treningowy, który określa ilość wysiłku włożonego w rozwój w danej dziedzinie.
Wiele cech w wymaganiach ma określoną ilość dawek treningowych jakie należy zrealizować do otrzymania danej cechy.
Dawki treningowe otrzymać można poprzez wykonanie treningu lub otrzymanie ich od Mistrza Gry na drodze fabularnej.
Wyróżniamy 2 typy treningów - na bazie koncentracji i na bazie wytrwałości.

Zasady działania treningów:
Na początku gracz posiada 1 punkt każdej ze statystyk rozwoju, a maksymalny limit każdej z nich to 10 punktów.
Punkty te określają ile dawek treningowych zrealizować można podczas jednego treningu:

1 pkt statystyki rozwoju = 5 dawek treningowych
2 pkt statystyk rozwoju = 6 dawek treningowych
3 pkt statystyk rozwoju = 7 dawek treningowych
...

Punkty statystyk wytrwałości i koncentracji przyznawane są przez Mistrzów Gry, nie istnieje możliwość ich samodzielnego zwiększenia. (? w ten sposób nie opłaca się koksić tylko treningów bo nigdy nie staną się wystarczająco efektywne. Trzeba zrobić coś, co skłoni MG do przydzielenia punktu jednej ze statystyk żeby późniejsze treningi były efektywniejsze. Co o tym myślicie?)

Ilość punktów wytrwałości/koncentracji określa również ilość treningów możliwych do zrealizowania w trakcie jednego tygodnia:

1-3: jeden trening w tygodniu
4-6: dwa treningi w tygodniu
7-10: trzy treningi w tygodniu

Treningi na bazie wytrzymałości i koncentracji liczą się niezależnie (przy 5 punktach wytrwałości i 5 punktach koncentracji wykonać można 4 treningi w tygodniu, 2 na wytrwałość i 2 na koncentrację).

Trening trwa... (tutaj nie mogę się zdecydować):
a) 6 godzin
b) do najbliższej 12:00/0:00 (tutaj widzę ogromne problemy ale i duże zalety)
c) lepszy pomysł którego nie mam

Wydajność treningu różni się w zależności od sytuacji i miejsca:
- trening samemu: 75% dawek treningowych zaokrąglane w dół
- trening z innym graczem (w jednym wątku): 100% (fajnie byłoby dodać jeszcze inne modyfikatory w zależności od tego czy trenujemy z kimś lepszym w danej dziedzinie od nas)
- trening na placu treningowych na terenie wioski: 125% zaokrąglane w dół (płatne)
- treningi specjalne/wydarzenia okresowe/święta: w zależności od danej sytuacji

Realizacja treningu:

Trening inicjowany jest postem który zawiera następujące informacje schowane w tagu [ HIDE ]:

Typ treningu - wytrwałość lub koncentracja
Numer treningu w tygodniu - który to trening danej kategorii w tym tygodniu np. (1/2)
Nazwa drzewa i symbol cechy/cel treningu - Walka wręcz A2 / Technika x / Eksperyment x

Przykład:

Trening Wytrwałość (1/2), Walka Wręcz A2


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#6 20-11-2017 16:54:24

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: ROS V3?

Post podsumowujący:

1. Zacznę od czasu podróży. Czas podróży usuwamy. Większość była za, jednak podczas podróżowania ważne jest by zachować pewną logiczną spójność. Będzie to wymagało pilnowania się. Mam na myśli, że jeśli gracz A jest ścigany przez gracza B i gracz B udaje się od razu do danego kraju gdzie jest gracz A, gracz A powinien mieć szansę "ucieczki" zanim gracz B będzie mógł go znaleźć. Na pewno wiadomo co mam na myśli nie chcę by gracze w ciągu sekund biegali po całym świecie, jednak zamiast trzymać się ram czasowych, trzymajmy się logiki. Dajmy wolną rękę, ale w granicach rozsądku.

Do wprowadzenia

2. Arenę RoS wpuszczę w takiej wersji jaka jest opisana. Jest to dość proste i rozrywkowe dla graczy.

do wprowadzenia

3. Akademia. Wyglądało by to tak, że dana osoba - drużyna zgłaszając się do akademii dostaje swojego sensei i drużynę. Pojawia się w sali gdzie uczy się 3 podstawowych technik (Admin opisuje jak wyglądają zajęcia, gracze siedzą tylko w ławkach - unikamy zbędnego pisania postów na siłę na zasadzie "podchodzę, pokazuję robię") Gracze uczą się trzech prostych technik za pomocą zwojów (dlatego tak szybko) dodatkowo w zależności od Natury chakry otrzymują oni jedną wybraną technikę najniższej rangi z natury (bądź klanową) w zamian za ukończenie pierwszych zajęć. Oprócz tego otrzymują zadanie stworzenia swojej własnej prostej techniki naturowej by przystąpić do egzaminu na genina. Egzamin będzie polegać na wykonaniu prostej szablonowej misji sprawdzającej "myślenie i umiejętności" danego gracza. Do tego momentu gracz jest prowadzony "za rączkę". Później zgłasza się on na misje itd itd. Jeśli interesują go inne zajęcia, chce rozwinąć swoje np "zmysły medyczne" ma prawo udać się na dodatkowe zajęcia w akademii już jako Genin.

+ Szybka i wygodna akadademia/ brak zbędnych postów "składam gest, robię, nie udaje się znów to robię,udaje się / Pierwsza misja jako egzamin / Szybkie zapoznanie się z zasadami rozgrywki poprzez trening własnej techniki (którą potem się prezentuje na egzaminie) - odcięcie się trochę od realiów mangi/anime

Uważam, że taka wersja jest do wprowadzenia od zaraz

4. Uczenie się technik - osiągnięcie odpowiedniej rangi + informacje o danej technice i zdobycie zwoju który umożliwia się jej nauczenie. (niektóre zwoje oczywiście będą w sklepach, ale nie wszystkie)
W kwestii technik własnych, w zalezności od rangi również należy kupić zwój, który będzie pełnić rolę "slota" na technikę własną.
+ Wydarzenia, w których będzie można zdobyć zwoje zakazanych/trudnych technik. +Brak superszybkich koksów i miliona technik/ograniczenie ilości własnych technik (brak spamu własnymi technikami)/brak ograniczenia ilości posiadanych technik, zależy to tylko i wyłącznie od ilości kupionych zwojów. (logicznym wytłumaczeniem może być to, że taki zwój utrwala technikę w naszym umyśle, dzięki czemu nie jest wymagany długi trening, w przypadku własnych, pozwala nam na odpowiednie "zobrazowanie" techniki, i stworzenie tego co mamy w głowie, za pomocą chakry)/brak żmudnych treningów/ rozwój bardziej fabularny, niż napieprzanie postów jak dotychczas.

Po przeczytaniu zwoju należy odbyć jednopostowy trening w którym uczymy się techniki. Każdy zwój będzie miał odpowiednią ilość czasu jaką należy "odczekać" by technika nam "weszła"

Również uważam, że Do wprowadzenia

5. Trening

Ograniczenie ilości treningów do 1/2/3 w tygodniu. Zmniejszenie możliwości rozwoju. Mniej dawek ale większa dowolność w ich rozdawaniu. Przykłądowo, zamiast dostać 5 dawek koncentracji i 5 dawek wytrwałości dostaję 10 dawek, które rozdzielam jak chcę. Dawki mają być nagrodami za misję i więcej mamy dostawać za misje i za "poważne" walki, niż za sam trening.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#7 20-11-2017 17:48:25

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: ROS V3?

1. Czas podróży - OK.

2. Arena RoS - OK.

3. Akademia - byłem bardziej za tym, by uczynić ją bierną jako źródło wiedzy dla dodatkowych technik czy specjalizacji/umiejętności jak medyk np., ale też OK.

4. Uczenie się technik - też OK., ale tutaj ograniczyłbym to do technik, których uczymy się nie od innego gracza czy npc, lecz samodzielnie ze zwojów, które nabywamy w trakcie misji lub kupowanych ze sklepu. Nie rozumiem tylko po co zwój na własną technikę - ten element wydaje mi się zbędny. Jeśli gracz będzie chciał nauczyć innego gracza swojej techniki, to po prostu mu ją wytłumaczy czy przeprowadzi z nim trening tej techniki.

5. Trening - 2 tygodniowo i zostawiamy dawki koncentracji i wytrzymałości - nie są skomplikowane, nie utrudniają treningu a normują w pewien sposób rozwój konkretnych ścieżek rozwoju Kwestia uściślenia - system tygodnia "poniedziałek-niedziela", tak? OK.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.illuminati.pun.pl www.m2forum.pun.pl www.mbdig.pun.pl www.dragons5.pun.pl www.ef81.pun.pl