Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 21-11-2017 17:00:32

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Nauka technik

Także tego, dopóki jesteśmy nabuzowani dyskusją proszę przelewać tutaj swoje myśli i spostrzeżenia


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 21-11-2017 17:08:30

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Nauka technik

Mój najważniejszy postulat - nauka technik MUSI wymagać dawek treningowych tak jak wszystko inne na naszym foro. Dlaczego?

System dawek treningowych opracowaliśmy po to, aby być w stanie wymiernie oszacować konieczny wkład gracza w rozwój swojej postaci. Dawki od początku miały być elementem, który możliwy jest do zdobycia na wiele sposobów.

Sposób treningu został przerobiony tak, aby nie sprawiał więcej tyle udręki w pisaniu setek bezsensownych postów. Razem postanowiliśmy też, że należy bardziej skupić się na rozdawaniu dawek przez MG w trakcie fabuły.

Dlaczego więc wyciągamy techniki, tak samo ulepszające naszą postać jak umiejętności czy statystyki wymagające ćwiczenia poprzez zdobywanie dawek treningowych, z tego systemu wprowadzając dziwne, samonauczające zwoje które eliminują elastyczność zdobywania nowych technik przypisując je do tego jednego, konkretnego elementu? Czy nie lepiej byłoby, gdyby gracz mógł nauczyć się techniki np. bezpośrednio od jakiegoś NPC a potem po prostu przećwiczyć ją w 2-3 postach treningowych (które nie wymagają długiego, fabularnego opisu! Jak żaden trening w nowym systemie) albo wpleść próbę wykonania jej w fabułę i dostać w ciągu kilku godzin wystarczającą ilość dawek do nauczenia się tej techniki?


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#3 21-11-2017 17:09:42

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Nauka technik

Moim zdaniem należy wyjść z prostego założenia, czego pragniemy, a potem należy zmierzać w tym kierunku.

Czy chcemy matematycznych schematów okraszonych toną zasad czy może jednak pragniemy oprzeć się na fabularnosci i Mistrzach Gry?
Zawsze pozostaje pewna forma zbalansowania między jednym, a drugim co niestety prowadzi do pewnego misz maszu i niespójności wizji rozgrywki.

Skoro system oparty na logicznych zasadach okazał się błędem przebudowałbym rozgrywkę pod MG, który w pewnym stopniu swoje działania opierałby na zasadach, drzewkach, treningach itp, które obowiązywaly dotychczas. Dostałby on jendak mozliwość elastycznego balansowania miedzy nimi, przyznając graczom nagrody, bonusy, techniki, umiejętności oraz ich rozwoj według własnego uznania.
W ten sam sposób gracz swoimi poczynaniami sugerowałby MG czego chce, a ten z kolei pomagałby w osiągnięciu celu bądź nie.

Drzewaka i inne zasady schowałbym przed graczami bo w sumie ich to nie dotyczy, w zyciu nie wiemy czy aby cos zyskac trzeba godziny, dwóch czy tygodnia.
Ponadto należy zwrócic uwagę na fakt, iż aby coś wiedzieć trzeba uzyskac informację, więc gotowe grzewka rozwoju czy opisy technik są zbyteczne, wystarczy że o wszystkim wie MG i sprawnie sie w tym porusza.

To takie moje spostrzezenia na szybko, mają one zasadność o ile faktycznie chcemy brutalnie przebudowac zasady rozgrywki.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 21-11-2017 17:15:31

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Nauka technik

Jak już pisałem, moim celem jest maksymalizacja przyjemności z gry. Czego gracze nie lubią? Ograniczeń a już szczególnie czekania. Lubią gdy coś jest realistyczne, ale bez przesady. Z tego co pisaliście, Waszym celem jest pełen realizm. Panowie, NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ. Przed zmianami specjalnie zapytałem graczy, co im się nie podoba, główne zmiany, jakie zaistniały, dotyczą właśnie rzeczy, które się nie podobały.

W kwestii technik, zamiast nabijania suchych za przeproszeniem kurewsko nudnych postów, w których SAM JAK PALEC, myślę o technice na milion sposobów, potem przekierowuję ją do każdego palca na stopie po kolei, potem nóg i innych części ciała itd itditd. Zastosowaliśmy zwoje, które pełnią rolę... Ogranicznika, pewnego symbolu zdobywania technik. Zwoje nie są tanie, mogą być nagrodą, ale w głównej mierze pełnią rolę paliwa dla postów fabularnych, bo tak jak mówiłem, lepiej by gracz napisał 10 postów treningowych (sam opisując coś co wcale nie jest przyjemne, w kółko to samo) jak trenuje daną technikę, czy żeby poświęcił ten czas umilając go sobie misją, bądź wydarzeniem fabularnym, na którym zdobywa odpowiednią ilość pieniędzy, kupuje zwój, czyta i pisze jeden post w którym trenuje daną technikę. By nie było czegoś takiego, że myk i ma technikę E i S tak samo szybko, wprowadźmy limity czasowe. E oczekiwanie godzina, S 24. Dlaczego niby gracz nie może robić czegoś innego w czasie tego oczekiwania? Powoduje to martwice postaci. Uczy się techniki przez 24h co skutkuje utratą gracza na 24 godziny. W dłuższym czasie skutkuje to (tak jak w przypadku podróży) zniechęceniem do tego, NUDĄ. A nuda nas zabije.

Mimo to nadal nie jest tak łatwo wytrenować nową technikę, bo ja nie kupuję zwoju gołkakju no dźutsu tylko kupiję Zwój techniki rangi C co wiąże się z tym, że nadal muszę FABULARNIE zdobyć informację na jej temat, jakiekolwiek, czy to w bibliotece czy to w czymkolwiek innym. Nie ma tak, że kupuję zwój na technikę rangi S i myk, mam technikę rangi S, nie, muszę zdobyć wiedzę na jej temat i to moim zdaniem pełni rolę o wiele przyjemniejszego treningu niż napieprzanie suchych postów.

Sam trening nadal istnieje i nadal się odbywa jednak (całe szczęście) po aktualnych zmianach gracz nie jest zmuszony do pisania tylko treningów, gdyż trening można odbywać rzadziej i ma się mniej nagród, pełni on rolę pomocniczą, bo jeśli chcemy już być tak realistyczni, to gdzie ninja nałapie więcej doświadczenia? Podczas misji, czy podczas napieprzania w kukłę?

Chyba wszystko... Trening ma pełnić rolę pomocniczą, fabuła między graczami ma pełnić główną rolę. "Techniki za pieniądze" pełnią rolę paliwa dla Role-play'u który zginął właśnie ze względu na korzyści płynące bezpośrednio z treningu, który pochłaniał "całe życie" naszego shinobi.
By to jeszcze bardziej zobrazować, ja tam wolę oglądać anime, w którym są walki i przygody niż gdybym miał oglądać jak mój ulubiony bohater przez 10 odcinków napieprza pięściami w drzewo. Cieszę się, że to napieprzanie przez 10 dni jest pomijane.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#5 21-11-2017 17:42:21

Ryoushi

http://i60.tinypic.com/zx0d9i.jpg

Zarejestrowany: 02-04-2015
Posty: 182
Punktów :   

Re: Nauka technik

Z perspektywy zwykłego gracza. 
Wg mnie Krajan mysli czego tacy gracze chcą. Obecny system jest jak najbardziej w porządku opisał to bardzo dobrze w powyższym poscie. Jedyne co by trzeba wprowadzic to czas oczekiwania na nauczone techniki aż nam "wpadną" do KP. W tym czasie co czekamy na tą technikę moglibyśmy nadal wykonywać czynności fabularne llub też walczyć ale bez używania tamtej techniki. Czy to jest realne? nie. Czy to jest wygodne i proste oraz ogranicza czas i męki związane z czekaniem tudzież klepaniem 100 postów? TAK. Dlatego ta wersja treningu technik jest super. Zwlaszcza ze podczas naszych przygod poznajemy kogos kto nam opowiada o technice ewentualnie widzimy jak ktos tą technike wykonuje. albo np zeby sie dostac do jakiejs trudnej lokacji tez musimy przezyc przygode, odnalesc konkretnego ninja/ NPCa ktory nas techniki nauczy albo sie np specjalizuje w konkretnej umiejetnosci. Do tego miłym dodatkiem jest po zakonczeniu rozmowy z NPC byloby np - otrzymanie od niego zwoju. Wracamy do domu, piszemy jeden post o czytaniu zwoju i treningu i bach. Mamy technike. Nie musimy jeszcze przez miesiąc jej cwiczyc.




druga sprawa. Drzewka rozwoju.

Jest to cos GENIALNEGO i PRZEJEDYNEGO. Same drzewka wyglądają cudnie i to one mnie tutaj na forum przytrzymały pomimo chwilowej śmierci tego forum. One muszą być i na dodatek nie powinny bc ukrywane. Wszelakie ukryte kg czy umiejetnosci równiez wg mnie powinny byc widoczne zeby gracz mial mozliwosc podniecenia się tymi umiejkami i chęc zapolowania na nie i próbe zdobycia ich jak np umiejetnosc Juugo.

To samo z artefaktami. Mamy Samehade do której mozna by dopisac jej umiejętnosci równiez w formie drzewka . Innych mieczy i artefaktow rowniez to dotyczy. Tak aby gracz mogł miec szanse na zdobycie ich i na zaznajomienie się z tymi broniami.


Karta postaci



Spoiler:

Ubiór:
Średniego wzrostu, młody meżczyzna o kruczoczarnych, zwykle rozczochranych włosach i grzywką delikatnie opadającą na oczy. Szczupły. Ubrany w długie spodnie oraz koszulę. Sympatyczne rysy twarzy oraz przenikliwe, błyskotliwe spojrzenie. Usta średniej wielkości zwykle pozostające w uśmiechu.Bywają momenty, w których na twarzy pojawiają się oznaki zadumy. Na kołnierzu koszuli przypięta spinka z symbolem Yin- Yang. Sylwetka wyprostowana i dumna. Krok sprężysty i energiczny, a na spodniach na prawym pośladku widnieje małe przetarcie. 

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Offline

 

#6 21-11-2017 22:12:57

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Nauka technik

Z ogólnych nastrojów na cb wnioskuje, że zostałem demokratycznie i całkowicie przegłosowany, co w 100% przyjmuje . Jest to rzeczywiście pewien sposób na kontrolę nad prędkością uczenia się nowych technik i z drugiej strony usunięcie uciążliwych elementów.

Nie zamykam bo i nie ma po co, może ktoś jeszcze będzie chciał coś dodać .


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wdal.pun.pl www.serwer-azalia.pun.pl www.semaforskwierzyna.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl www.wiedzminbpf.pun.pl