4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Mam pewien zarys jak rozdawanie punktów mogło by wyglądać, jednak jak by to naprawdę wyszło w praktyce sami ocenicie. Jak to przedstawił Domek, w Akademii każdy z graczy będzie miał obowiązek uczestniczyć w czterech lekcjach przygotowawczych do życia shinobi:
- Kontrola nad Chakrą
- Kultura i strategia walki
- Walka wręcz
- Posługiwanie się wyposażeniem ninja
Za każdą lekcję, gracz może otrzymać maksymalnie 10 punktów. Z tej racji, pula punktów do zdobycia w obowiązkowych zajęciach będzie wynosiła 40.
Domator przedstawił nam także możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach takich jak:
- Historia
- Systematyka Jutsu
- Zaawansowana kontrola chakry
- Zaawansowana walka wręcz
- Podstawy medycyny
Za każde z dodatkowych zajęć gracz będzie mógł otrzymać 5 punktów. Czyli w sumie za zajęcia będzie można zdobyć, aż 25 dodatkowych punktów.
Teraz jak ja widzę system zdawania akademii. Razem punktów do zdobycia (zajęcia obowiązkowe + dodatkowe) jest 65 punktów. Aby zdać trzeba także zaliczyć jakieś zajęcia dodatkowe. Dlatego pułap zdawalności określił bym na poziomie 41-45 punktów. Czyli wszyscy, którzy nie zdobędą tej ilości punktów oblewają akademię i będę musieli ją zdawać od początku. I teraz mogę przejść do tego jak będzie wyglądało zdobywanie punktów na poszczególne szczeble danych umiejętności, itd. Po zakończeniu akademii każdy z graczy będzie musiał podjąć fundamentalną, ale jak później wam przedstawię, nie przesądzającą o wszystkim decyzję. Gracz będzie miał do wyboru trzy ścieżki: Ninjutsu, Taijutsu oraz Genjutsu. Aby odblokować, którą kol wiek ze ścieżek, należy posiadać 40 punktów.
Gracz po akademii ma 52 punkty
| | |
Ninjutsu(40pkt) Taijutsu(40pkt) Genjutsu(40pkt)
| | | | | | | | |
Teraz, aby przedstawić się wam jak działają punkty, posłużę się przykładami z wymyślonego drzewka.
Po wyborze profesji, dajmy na to w tej sytuacji Ninjutsu, każdy z graczy ma możliwość pójścia trzema ścieżkami. Teraz tylko od niego zależy czy wybierze pierwszą, powiedzmy KG, drugą, powiedzmy kontrola chakry czy trzecią, powiedzmy przyswajanie nowych technik. Aby można było pójść w jaką kol wiek profesję należy posiadać 50 punktów. To ilość punktów, od której będziemy zaczynać naszą przygodę z punktami na poważnie. Powiedzmy, gracz wybiera rozwój swojego KG. Po zdobyciu 50 punktów dostaje możliwość spotkania starszej osoby ze swojego klanu(npc), która wytłumaczy mu wszystko o działaniu jego KG oraz przedstawi kilka wskazówek jak owe KG uaktywnić. Po tej sytuacji znów pojawia nam się rozwidlenie. Czy chcemy iść w kierunku odnalezienia mocy naszego KG cz też nie chcemy jeszcze poznawać siły naszego KG. Aby móc aktywować teraz naszą zdolność musimy zdobyć 100 punktów. Dlaczego? A dlatego, że po pomnożeniu 50x2 wyjdzie nam 100. Od tej chwili zaczynamy rozwijać nasze KG. Poznajemy kolejne techniki i używając naszego KG, stajemy się coraz bardziej zaawansowani w używaniu go. To prowadzi nas do kolejnej gałęzi, która pozwoli nam odblokować kolejny poziom KG. Tym razem do zdobycia mamy 150 punktów. Dlaczego? Bo 50x3 daje nam 150. W ten sposób, mnożąc przez kolejny liczby nasze bazowe 50 punktów, wiemy ile potrzebujemy punktów, aby odblokować kolejne rzeczy dla naszej postaci. Dobrze, koniec gadania. Przedstawię to teraz wszystko na przykładowym drzewku.
Kiedy znudzi nam się rozwijanie powiedzmy KG, to możemy zacząć rozwijać Taijutsu, jednak koszt wtedy takiej nauki nieco wzrasta – punkty do określenia.
Szczerze powiem, że drzewko nie wygląd imponując, a to z tej racji, iż nie wiem jak rysować te drzewka xD. System z punktami dobrze będzie widoczny na jakiejś już gotowej gałęzi. Samą idę pomysłu jest tutaj nie pokazanie wam mojego słabego drzewka, a punkty, które będą potrzebne na rozwój. Oczywiście ilościowy punkty, przedstawiłem jedynie przykładowo, więc tutaj i tak należało by przedyskutować jaki schemat byśmy zastosowali.
No i jeszcze należało by pokazać za co można dostać owe punkty, ponieważ wiecznie nie będziemy ich zdobywać z akademii. Więc po kolei:
- Misje -> za każdą misję prowadzący mógłby przyznawać x punktów
- Fabularna Walka -> za każdą walkę można otrzymać x punktów
No i tu zaczyna się impas, bo nie mam bladego pojęcia za można by jeszcze otrzymywać takie punkty. A nie chcemy przecież powielenia z GN, gdzie na siłę nabijało się walki i misje, aby tylko wbić wyższą rangę i zdobyć lepsze zdolności.
Czekam na wasze uwagi oraz to jak wy to widzicie. Co sześć głów to niejedna xD. W szczególności czekam jednak na pomysł Domka odnośnie rozwoju xD.
PS – mam coraz więcej wątpliwości co do punktów xD
Spoiler:
Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Hideki -><- Gordiana
Offline
System interesujący, ba nawet bardzo.
Przejdźmy więc do rzeczy, czyli jak zdobywać punkty, podałeś dwa przykłady, w sumie trzy włącznie z akademią, no ale to za mało.
Tym bardziej, ze fabuła będzie prowadzona nie tylko w misjach czy walkach ale również w poszczególnych lokacjach, czy o ile zaakceptujemy mój pomysł z wędrówką również tam. MG będzie mia wiele mozliwości prowadzenia fabuły graczom i teraz najważniejsze trzeba określic system na jakim opierac sie będzie rozdawanie owych punktów[dajmy na to PD - punktów doświadczenia] w poszczególnych miejscach.
Takie działanie sprawi, że im nasza fabuła głębsza, im dokładniej i aktywniej prowadzona tym szybszy rozwój.
Czyli podsumowując, o ile wprowadzimy taki system rozwoju drzewek, trzeba jasno, choc niezbyt rygorystycznie określić zasady i miejsca przyznawania tych punktów.
Czas na negatywne odczucia, taki system daje nam pełną dowolność rozdawania owych "PD", co ma małe przełożenie na fabularność działań, dajmy na to odbywamy gdzieś trening Taijutsu, otrzymujemy PD, które może zużyć na rozwój Ninjutsu. Waśnie to mi nie gra.
System Morrisa natomiast[jeszcze go nie ma] w założeniu ma zakładać właśnie zależność danych fabularnych działań na rozwój konkretnej ścieżki[vide mój przykład z treningiem tai i PD w nin].
Powiedziawszy szczerze, najchętniej poczekam na przedstawienie systemu przez Morrisa i domniemanego połączenia obu systemów w spójna całość. na chwile obecną Twój system mi sie bardzo podoba ale jak wspomniałem ma pewne wady fabularne, które być może załatamy, a byc może nie. Tak więc poczekajmy na drugi pomysł na system i wtedy się dokładnie zastanowimy.
Edit:
Istnieje jeszcze opcja podziału domniemanych PD, na PDŚ[Punkty doświadczenia ścieżki], gdzie gracz za konkretne dziaania otrzymywaby konkretne PD. Natomiast zwykłe PD otrzymane za nieokreślone działania można by "wydawać" dowolnie.
Offline
Mistrz Gry
Pomysł ciekawy, sam system z jednej strony fajny, pozwala na stopniowy rozwój. Nie podoba mi się jednak brak fabularności (jak to pisał Kowalski). Przecież istnieje możliwość równoległego rozwoju chakry i taijutsu stosując określony styl walki, lub taijutsu i kenjutsu, co jest mocno powiązane. Przy takich punktach gracz musi decydować co rozwija.
Jedyne co mi się nie podoba to brak możliwość równoległego rozwoju ścieżek <- oczywiście dając taką możliwość należy zwiększyć nieco wymagania, by rozwój nie nastąpił zbyt szybko.
Offline