4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Podzieliłem drzewko genjutsu na trzy części:
Jedziemy dalej. Omówmy może teraz lewą stronę drzewka.
A - Pozwala nam kontrolować lepiej naszą chakrę, dzięki temu jesteśmy w stanie wyczuć działanie prostych genjutsu na nas i dezaktywować je bólem.
B - Nasza kontrola nad chakrą rośnie. Dzięki temu możemy nauczyć się prostych technik przerywających działanie genjutsu rangi D.
C - Ponowny wzrost kontroli naszej chakry. Tym razem umiejętność ta pozwala nam na zorientowanie się, że technika genjustu rangi C jest na nas używana.
D - Kontrola nad naszą chakrą znów wzrasta. Wraz z tym poziomem żadna technika genjutsu rangi D nie wpływa na zaburzenia naszej chakry.
E - Kolejny wzrost kontroli chakry. Tym razem jesteśmy w stanie wydostać się z genjutsu rangi C za pomocą prostej techniki dezaktywacyjnej.
Alfa - Umiejętność ta pozwala nam na rozpoznanie rodzaju techniki genjutsu na nas używanej. Możemy odwrócić działanie technik genjutsu rangi D na przeciwnika, który chciał użyć jej na nas.
Beta - Pozwala na lokalizację osoby używającej genjutsu rangi D i C na nas.
Zajmijmy się teraz prawą częścią drzewka.
I - Na tym poziomie uczymy się kontrolować chakrę drugiej osoby. Dzięki temu jesteśmy w stanie przerwać działanie techniki zadającej ból drugiej osobie techniką kai.
II - Umiejętność kontrolowania chakry drugiej osoby wzrasta. Dzięki temu jesteśmy w stanie nauczyć się prostych technik genjutsu zadających przeciwnikowi ból.
III - Odczuwamy ponowny wzrost umiejętności przy manipulacji chakry drugiej osoby. Na tym poziomie jesteśmy w stanie uwolnić drugą osobę z techniki genjutsu zadającej ból o randze C
IV - Umiejętność kontroli chakry rywala kolejny raz podnosi się, wraz z jej wzrostem umiejętność przyswajania prostych technik genjutsu zadających ból fizyczny rośnie, a co za tym idze czas na naukę techniki zostaje skrócony o 5%.
V -Nasza umiejętność kontroli chakry drugiej osoby znów rośnie. Dzięki niej jesteśmy w stanie nauczyć się technik genjutsu zadających ból fizyczny rangi C
Gamma - Nasza wiedza na temat kontroli chakry przeciwnika rośnie. Dzięki niej możemy tworzyć techniki genjutsu na miarę swoich umiejętności.
Delta - Zasięg naszych technik genjutsu rośnie. Teraz jesteśmy w stanie używać technik zadających ból fizyczny na osobach oddalonych od nas o 10m
Przyszedł czas na środkową część drzewka
1 - Kontrola naszej jak i czyjejś chakry rośnie. Wraz z tym jesteśmy w stanie uwolnić siebie, bądź sojusznika z prostych technik genjutsu za pomocą kai.
2 - Ponowny wzrost kontroli naszej i czyjejś chakry. Na tym poziomie możemy nauczyć się prostych technik genjutsu rangi D dzięki którym możemy zmylić przeciwnika.
3 - Tym razem nasze umiejętności przyswajania technik genjutsu wpływających na psychikę przeciwnika, bądź wygląd rosną, dzięki temu czas nauki technik jest skrócony o 5%.
4 - Kolejny wzrost kontroli naszej i czyjejś chakry. Na tym poziomie możemy nauczyć się technik genjutsu rangi C dzięki którym możemy wpłynąć na psychikę przeciwnika, bądź jego wygląd.
1A - Osiągając ten poziom możemy bezproblemowo rozpoznać technikę genjutsu używaną na nas. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybciej jej się przeciwstawić.
1B - Pozwala na tworzenie technik genjutsu wpływających zarówno na psychikę i wygląd przeciwnika jak i zadających ból w jednym. Siła takich technik zależy jednak od naszych umiejętności i rangi techniki jaką osiągnie. Ranga techniki nie może przekraczać jednak naszych możliwości.
Tutaj mamy przedstawione całe drzewko
Póki co rozrysowałem i rozpisałem jedynie do rangi C. Resztę zrobię po ewentualnych poprawkach, dodatkowych pomysłach itp. z waszej strony.
Offline
Mistrz Gry
Nie wiem ile będzie technik genjutsu i jakich rang, ale należałoby opisać więcej niż do "C", raczej takie będą
Poza tym sama budowa drzewka - niemal wszystko jest powiązane, ciężko ocenić co się podwaja przy wyborze jednej drogi itd.
Jeśli chodzi o skracanie czasu nauki, uwzględniłem to w pomyśle na naukę technik, w drzewku dawałbym raczej możliwość nauki powiedzmy 2 nowych technik gen. Sam bonus na "rozpoznanie techniki stosowanej na nas" jest dziwny, bo gracz znajdzie technikę, przeczyta opis i tak poprowadzi postać, by się domyśliła bez tego
Co do dezaktywacji technik - to wymaga "kai" zamknięcia i otworzenia przepływu chakry, myślę, że osoba nie wprawiona w genjutsu też by umiała to zrobić, a uwalnianie się za pomocą bólu to kwestia słabości genjutstu, a nie umiejętności gracza moim zdaniem
Wiem, ze dość krytyczna wypowiedź, no ale tak to widzę.
Offline
Rozpisałem do C bo chciałem by wszelkie błędy były tutaj rozpatrzone i dołożone wasze pomysły. Gdybym zrobił do S to bym musiał teraz całe drzewko poprawiać, a tak wystarczy tylko poprawić tyle.
Jeśli chodzi o budowę drzewka, to moim zdaniem właśnie chodzi o to, by było szersze niż dłuższe, w takim wypadku mamy więcej dróg rozwoju.
"Nauka 2 nowych technik gen" - Shin, sami mówiliśmy, że jedynym ograniczeniem do nauki technik będziemy my sami i nasze umiejętności. Poznajemy technikę i się jej uczymy, a nie dostajemy od tak z drzewka.
Co do dezaktywacji "kai" czy bólem to chodziło mi o to, że osoba idąca ścieżką lewą ma większe możliwości niż taki o shinobi, który wgl nie wszedł w tą stronę drzewka.
No i jeszcze to rozpoznawanie technik. Owszem, ktoś może poczytać i dowiedzieć się, że takie techniki istnieją, ale potem pojawią się techniki własne, które niekoniecznie będą gdzieś zapisane, bądź będą trzymane w ukryciu, gdy ktoś ich użyje, a moja umiejętność rozpoznawania technik będzie na poziomie techniki, to mimo, że o niej nie czytałem, będę wiedział co to jest.
Offline
Mistrz Gry
No właśnie ja chciałem by było coś w stylu nauka technik zależna od nas, ale większość mówiła, że lepiej ograniczyć drzewkiem i dopiero powiedzmy na ostatnim etapie dać możliwość wszystkich. Drzewko daje samą możliwość, więc i tak trzeba technikę zobaczyć i ją trenować. Ja też byłbym za tym, by było jak mówisz, ale wtedy drzewka natur chakry będą kłopotliwe, bo co tam dać? A nauka technik powinna być na tym samym systemie dla każdego rodzaju.
Co do budowy - zgadzam się, że powinny być szerokie, tylko zastanawia mnie ścieżka i podwajanie wymagań. Bo wymagania się będą zwiększać, a powiedzmy jak ktoś idzie ścieżką środkową, wybiera Alfę i co dalej? może wybrać punkt ze strony lewej - powiedzmy C (wtedy D powinno mieć większe wymagania teoretycznie). Tym sposobem omija się podstawy danej gałęzi i opanowuje się wyższe poziomy co jest dziwne. Po prostu Dużo powiązań jest i idąc tym tropem ścieżka mogłaby wyglądać tak:
G -> 1 -> Alfa - > Beta - > E lub 4
I bardzo szybko można zdobyć najważniejsze punkty drzewka.
Wiem, ze to kłopotliwe drzewko i nie jest łatwe. No ale niech wypowiedzą się inni.
Tak czy siak, dobra robota, ja bym nie miał pomysłów ;p
Offline
Owszem, można osiągnąć "najważniejsze punkty drzewka" ale jakim kosztem? Przykładowo wybierając tylko te "najważniejsze" osiągniemy rangę S, ale pytanie czy lepsza jest osoba która studiuje więcej i osiąga rangę S znając jak największą ilość punktów na drzewku, czy tylko ta, która wybrała te główne? Nasuwa mi się tu tylko jedno - Gracz ma wybór - SZYBKOŚĆ CZY JAKOŚĆ rozwoju...
Offline
Mistrz Gry
Zgadzam się, jednak wyższe poziomy dają często też to co niższe - jeśli ktoś może uczyć się technik C, to nauczy się również D. To samo z wydostaniem się z genjutstu - jeśli ktoś umie wydostać się z C to i z D się wydostanie. O to mi głównie chodzi.
Po prostu uważam, że drzewka powinny mieć jakąś ogólną systematykę wspólną (czy dają ilość technik (możliwość nauki), czy tylko możliwość rangową dla dowolnej liczby technik). Czy skracają czas nauki itd. Chodzi też o to, ze patrząc na różne drzewka gracz powinien wiedzieć jak może się poruszać, że nie może się "cofać", bo żeby osiągnąć zaawansowany poziom czegoś, musi znać podstawy, a nie dojść do jakiegoś poziomu inną drogą, a później ew. poznawać podstawy, czy nawet je ominąć.
Takie moje zdanie, żeby się nie okazało, że każda gałąź rządzi się swoimi prawami, innymi niż pozostałe główne gałęzie. Ale to wymaga też ustalenia tych zasad
Offline
Popieram Shina w jednej zasadniczej kwestii, jeśli możemy nauczyć się technik rangi B to logicznym jest, że techniki niżej rangi nie będą stanowiły dla nas przeszkody.
Tak samo ma się kwestia wychodzenia z gen przy pomocy np. kai. Skoro nasze zdolności są rozwinięte do tego stopnia, że techniki rangi B nie stanowią probemu to te niższe tym bardziej go nie moga stanowić.
Co zrobić? ten rozwój powinien być liniowy, bez opanowania rangi D nie opanujesz wyższej itd.
I tak w przypadku każdej innej zdolności gen, słabsze rozwija się w lepsze nie da się tego ominąć.
Poza tym nie widzę innych przeciwskazań względem tego drzewka.
Offline