Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 29-04-2013 10:41:00

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Zasady

Wojny są integralną częścią politycznej działalności krajów. Wybuchają z przeróżnych powodów, lecz skutki zawsze są takie same - pokrzywdzenie jednej ze stron i wzbogadzenie się drugiej.


I. Etapy wojny

1. Rozpoczęcie wojny
2. Przebieg wojny
3. Ostateczny atak/podpisanie paktu

1. Rozpoczynanie wojny

Wojna wybuchnąć może w każdej chwili. Strona atakująca może przypuścić ofensywę w dowolnie wybranym miejscu i czasie bez wcześniejszego ostrzeżenia. Samo rozpętanie wojny może być przeprowadzone na dwa sposoby:

a) Atak frontalny na granicy - nie wymaga szczególnych umiejętności od shinobi przeprowadzających atak. Zaatakować można dowolny graniczny sektor. Od budowli wzniesionej w tym sektorze zależy siła oporu stawianego przez broniący się kraj.

b) Atak wewnątrz kraju broniącego się - przeprowadzony może być tylko przez doświadczonych shinobi, którzy posiadają zaawansowane umiejętności ukrywania się i ataku z zaskoczenia (uzależnione od posiadanych cech i/lub akcji prowadzonej przez Mistrza Gry). Jeżeli shinobi będą w stanie przedostać się do wioski, którą chcą zaatakować, pierwsze dwa etapy wojny (o których później) zostają pominięte a wojna przejdzie do ostatniego, trzeciego etapu.

2. Przebieg wojny

Cała czas trwania wojny podzielony jest na "tury" trwające tydzień czasu rzeczywistego. W ciągu tego tygodnia obie strony mają czas na rozdysponowanie swoich shinobi w poszczególnych sektorach. Na koniec tygodnia listy z planami zostają ujawnione a walki rozpoczynają się. Istnieją cztery typy bitew wojennych:

a) Bitwa defensywna - strona broniąca się ma do dyspozycji umocnienia wybudowane w tym sektorze.
b) Bitwa ofensywna - strona atakująca ma do dyspozycji specjalne cechy dowódców biorących udział w ataku

Powyższe dwa typy uzupełniają się w ten sposób, że jeżeli jedna strona prowadzi bitwę defensywną, druga automatycznie prowadzi bitwę ofensywną.

c) Bitwa na granicy - jeżeli obie strony postanowią przypuścić atak w ten sposób, że drużyny spotkają się, dochodzi do stracia na granicy. W takiej sytuacji żadna ze stron nie może korzystać ze swoich umocnień i cech dowódców.

d) Bitwa o wioskę - w sytuacji, w której front dochodzi do sektora głównej wioski kraju lub przeprowadzany jest atak z zaskoczenia, rozpoczyna się bitwa o główny sektor kraju. Strona atakująca może wybrać w jakim celu atakuje wioskę oponenta:

- Atak okupacyjny - przeprowadzany dokładnie w taki sam sposób jak atak na każdy inny sektor. Obrońcy i agresorzy przydzielani są do obrony konkretnych kluczowych budynków, a walka trwa, dopóki jedna ze stron nie straci wszystkich swoich shinobi (graczy, NPC i innych). Gdy atak się powiedzie, sektor zostaje przejęty, ale przez zdobywce traktowany może być tylko jako zwykły tz. może wybudować tutaj jeden budynek. Wioska zostaje oznaczona mianem ruiny. Jeżeli atakowana jest jedna z głównych nacji (Kraj Ognia, Błyskawicy, Wody, Wiatru, Kamienia), to ten typ ataku może być przeprowadzony tylko w konkretnych, uzasadnionych fabularnie przypadkach!

- Atak łupieżczy - agresor atakuje wioskę, aby ją złupić i pozyskać jak największą ilość surowców i pieniędzy. Obrońcy i agresorzy przydzielani są do obrony konkretnych kluczowych budynków, przy czym w tym przypadku przydział jest znacznie ważniejszy, gdyż celem atakujących nie jest bezpośrednio pokonać wszystkich przeciwników, a spowodowanie jak największych szkód w atakowanym sektorze. Każdy budynek posiada konkretną ilość punktów wytrzymałości, zależną od tego, jak bardzo kosztowny jest w budowie lub ważny dla wioski. Walka nie musi zakończyć się pokonaniem jednej ze stron. Agresorzy mogą spróbować w każdej chwili opuścić teren, jeżeli stwierdzą, że wyrządzili wystarczającą ilość szkód. Na koniec walki Mistrz Gry określa ile punktów wytrzymałości budynek utracił. Gdy wszystkie walki zakończą się podliczana jest łączna ilość punktów wytrzymałości, którą udało się stronie atakujące "zniszczyć". Punkty te przeznaczane są przez władce armii atakującej na surowce i złoto, które ma być splądrowane, według przelicznika:

1 Punkt Wytrzymałości - 10 000 Yenów
1 Punkt Wytrzymałości - 5 ton drewna / 2 tony kamienia
1 Punkt Wytrzymałości - 10 ton żywności

Jeżeli wybrany został ten typ ataku wojna automatycznie kończy się, a wioska nie może być ponownie zaatakowana przez kolejny rok czasu gry.

II. Budynki w sektorach po bitwie

W czasie bitwy budynki w danym sektorze mogą ulec zniszczeniu, w zależności od długości starcia i/lub bezpośrednich uszkodzeń wynikających z walki. Po zakończeniu walki sprawdzana jest ilość postów, co bezpośrednio przekłada się na ilość surowców i czasu potrzebnych do odbudowy:

- Poniżej 20 postów - budynek nie wymaga naprawy
- Pomiędzy 21 a 50 postów - budynek jest częściowo uszkodzony. Aby go naprawić trzeba poświęcić 50% surowców i czasu, których wymaga do budowy (zaokrąglając w dół).
- Powyżej 50 - budynek został doszczętnie zniszczony. Trzeba zbudować go na nowo.

Jeżeli sektor został przejęty przez stronę atakującą, strona ta zamiast odbudowywać ten sektor może go splądrować, zyskując 50% kwartalnej produkcji tego sektora (zaokrąglając w dół). W takim przypadku budynek zostaje natychmiastowo zniszczony.

III. Odbudowa wioski

Niezależnie od tego, jaki typ ataku na wioskę został przeprowadzony, władca ma możliwość całkowitej odbudowy wioski z ruin lub odbudowy tych budynków, które zostały zniszczone lub uszkodzone w bitwie łupieżczej.

Wioska, która ma być odbudowana z ruin musi znajdować się w obrębie kraju, którego władca chcę ją wznieść. Odbudowa wioski rozpoczyna się od wzniesienia siedziby Kage. Koszt budowy to 10 000 000 Yenów, 300 ton drewna i 250 ton kamienia a czas budowy wynosi 30 dni. Po wybudowaniu siedziby Kage wioska staje się pełnoprawną stolicą kraju i można rozpocząc budowę pozostałych struktur.

Po ataku łupieżczym budynki znajdują się w różnym stanie - jedne są prawie nienaruszone, inne leżą w gruzach. Od ilości pozostałych punktów wytrzymałości zależy ile materiałów i czasu potrzeba, aby je odbudować (wszystkie wartości zaokrąglone w dół):

pozostało 100%-76% punktów wytrzymałości - budynek wymaga niewielkich napraw. Potrzeba 25% surowców i czasu budowania tej struktury aby ją naprawić
75%-51% - budynek jest uszkodzony. Potrzeba 50% surowców i czasu budowania tej struktury aby ją naprawić.
50%-26% - budynek w każdej chwili może się zawalić. Potrzeba 75% surowców i czasu budowania tej struktury aby ją naprawić.
25%-0% - budynek jest niemal doszczętnie zniszczony. Łatwiej będzie zbudować go od nowa niż naprawiać.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 29-04-2013 16:20:41

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Zasady

Wszystko jasno i pięknie opisane. Mam tylko pytanko, czym będą "cechy dowódców". I jedna uwaga z mojej strony. Nie podoba mi się ten okres ochronny dla wioski po ataku. Jeśli wioska to będzie "samo zło" i nie będzie miała sojuszników to ma pecha, będzie niszczona doszczętnie, jeśli jednak ma sojuszników, to właśnie oni powinni pomóc wiosce sprzymierzonej stanąć na nogi


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#3 29-04-2013 16:35:01

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Zasady

Przyznaje się, żę na cechy dowódców wpadłem w momencie pisania i po prostu wrzuciłem. Myślałem, że będą to takie dodatkowe cechy jak z drzewek, które będą mogły być rozwijane przez tych shinobi, którzy brali udział w wojnach.

Co do okresu obronnego to moim zdaniem jakiś minimalny musi być, bo nie widzę sytuacji, w której wioska jest atakowana co kilka dni a rehabilitacja obrońców po walce w obronie wioski trwa np. tydzień.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 29-04-2013 19:37:30

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Zasady

Jeśli jakaś wioska będzie podlegać antagoniście (tak jak kiedyś to było z Oto i Suna Gakure, gdy Oroś się podszywał pod Kazekage)
wtenczas myślę, że wioska powinna mieć skrócony (a nie wykluczony) okres ochronny. Przyznajmy się szczerze, że kiedy wioska decyduje się na atak na inną,
to musi posiadać większą siłę militarną pozwalającą przeprowadzać atak, oraz siłę gospodarczą, pozwalającą (w zależności od tej siły) prowadzić przez odpowiednio długi okres czasu ów działania.

Jak dla mnie zasady wojny są bardzo dobrze rozpisane, ale jak tu słusznie Krajan zauważył, niejasnością są trochę te "cechy dowódców",
co wymagałoby jakiegoś opisu/objaśnienia

A tak, to świetna robota Doma -.^


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#5 29-04-2013 21:15:24

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Zasady

Na ten moment widzę dwa wyjścia jeżeli chodzi o cechy dowódców: całkowicie to wywalić, albo stworzyć dopisek, że są to cechy zdobywane dokładnie tak samo, jak cechy drzewek, ale są bardziej "osobiste" i nie ma gotowych drzew z tymi cechami. Wykształcają się one niezależnie u każdego shinobi w czasie działań wojennych (różne cechy w zależności od roli pełnionej w czasie wojny - dowódca wywiadu, generał, strateg itp.).


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemon-rage.pun.pl www.anonimowe.pun.pl www.pokeonline.pun.pl www.zwierzaczkowo.pun.pl www.krajshinobi.pun.pl