4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Mistrz Gry
Dziś rozmawialiśmy sobie z Domatorem i stwierdziliśmy obaj zgodnie, że aby rozwinąć coś potrzeba ogromnej liczby dawek treningowych. To normalne, że potrzeba do tego czasu, ale pisanie 100 postów praktycznie o tym samym jest żmudne i tak naprawdę trudne - biorąc pod uwagę, ze posty muszą być dość długie, a nie powinno się pisać o tym samym. Dlatego wymyśliliśmy następujące rozwiązanie.
Możliwość trenowania kilku dawek treningowych w 1 poście:
Gracz wpisywałby ile dawek treningowych wykorzystuje, przy czym każda wykorzystana dawka blokuje wszelkie czynności postaci na 30 min. Czyli wykorzystując w 1 poście 4 dawki treningowe - nasza postać "trenuje" przez 2 godziny i nie można w tym czasie zrobić nic innego.
Czas jest akurat taki, żeby pozostawić graczom możliwość trenowania pojedynczymi dawkami - taki trening będzie szybszy, gdyż w ciągu 30 minut można napisać więcej niż 1 post.
Ale gracz będzie miał wybór.
Kolejny ograniczeniem będzie fakt, że dziennie można w ten sposób trenować 75% swoich możliwych dawek (zaokrąglamy w górę). Czyli mając 10 pkt wytrwałości, możemy w 1 poście wytrenować maksymalnie 8 dawek (co zajmie 4h). Reszta dawek tego dnia musi być wykorzystywana pojedynczo.
Co ma na celu ten system?
- pozbycie się spamu wiadomości o tym samym (budowa lalki na 50 postów na przykład)
- możliwość rozwoju graczy, którzy nie mają tyle czasu co inni na forum
Dodatkowo, wymagania fabularne drzewek i ograniczenia procentowe dziennych dawek zapobiegną sytuacji, gdzie gracz będzie sobie wchodził tylko na chwilę ustawiać trening i wychodził. Nie będzie mu się to opłacało i będzie zostawał w tyle, poza tym gracz, któremu zależy na fabularności (tacy dostają dodatkowe profity w formie zrealizowanych dawek za fabularne czynności - jest to opisane we wprowadzeniu) - a na takich się nastawiamy - będzie i tak prowadził inne czynności niż "automatyczne" treningi.
=================
Sprawa 2 - place treningowe (trening pod okiem instruktora)
Istniały w mandze, istnieją i u nas. Zastanawialiśmy się z Domkiem jak je wykorzystać, początkowo miały dawać bonus do realizowanych dawek (by Noel) i tak też powinno zostać.
Przelicznik: 1 dawka na polu treningowym = 2 zrealizowane dawki.
Gracze i tak nie wykorzystają więcej niż dzienny limit. Oczywiście będzie to boost do szybkości rozwoju jakiś tam, bo dziennie wykona się więcej akcji, dlatego trening byłby płatny - koszt instruktora.
Na początek ustalona cena z góry, z czasem Kage mogą dawać ceny w swoich wioskach, co by zasilało skarb wioski. Oczywiście cena za każdą zrealizowaną dawkę.
Czyli powiedzmy trenujemy 5 dawek na polu treningowym -> dostajemy zrealizowanych 10 dawek i płacimy (dla przykładu cena 1.000Y) cenę 10.000Y
Proszę o wypowiedzi
Offline
mhm, czyli po prostu chcecie zrobić z postów treningowych tzw. paczki ZIP. XD
OK, mnie to w sumie pasi - z waszej debaty na gg mało co zrozumiałem, tu na szczęście jest to dobrze opisane.
Nie ma sprzeciwu i jestem na tak - wypadałoby tylko, gdy reszta się zgodzi, dopisać to rzecz jasna we wprowadzeniu.
Pytanie tylko, czy wtenczas z tymi dawkami ludzie nie będą mieli już kompletnego kiślu z mózgu?
Offline
Mistrz Gry
Dopiszę jak się zgodzi reszta, a na gg to było od zaplecza - w tracie opracowywania ;D
Myślę, ze nie zrobimy im kiślu, opiszę ładnie i prosto we wprowadzeniu,z przykładami, poza tym to będzie tylko dodatek, nie będą musieli korzystać
Offline
Jestem podobnego zdania co wy.
W kwestii zrozumienia przez ludzi, to sami będziemy musieli dać im przykład za którym pójdą. Wiadomo nie tylko teoria ale i praktyka zrobi ze wszystkich porządnych graczy
Offline
Tak sobie teraz pomyślałem... Że trochę z naszego forum robimy takiego "Gladiatusa/Ogame/Plemiona itd." Bo dajemy te czasówki, które będą nam ograniczać postowanie w ciągu dnia. Z drugiej strony nie lepiej jest po prostu ograniczyć dany trening/dawkę do pewniej ilości na dzień, niż wprowadzać ograniczenia czasowe? Bo teraz między wykonywaniem dawek mamy jakiś określony czas, przez który gracz nie będzie mógł robić nic innego swoją postacią. A jak nie będzie mógł robić nic innego, jego aktywność na forum może spadać. Poza tym ustawianie sobie np przypomnienia w telefonie czy czegoś innego by przypomnieć nam o wykonaniu dawki za 30 inut może być dla niektórych uciążliwe. Moim zdaniem lepiej wprowadzić ograniczenie "na dzień" niż ograniczenie "na czas". Ktoś w ciągu godziny będzie mógł wykorzystać ilość dawek daną na dzień i tym samym przystąpić do wykonywania innych czynności swoją postacią, co wiąże się z tym, że będzie więcej czasu spędzał na forum. A tak samo w przypadku graczy, którzy tego czasu nie mają. Jeśli będą mogli wykorzystać dawki w ciągu godziny, wykorzystają je, a następnie pójdą np. do pracy. Owszem może teraz wystąpić tak, że Ci co zaczęli wcześniej będą silniejsi. Ale przecież tak też jest w życiu, kto trenuje dłużej jest np. silniejszy. Poza tym nie każdy będzie wykorzystywał maksymalną ilość dawek dziennie. Przecież trzeba mieć pomysł na posty
To takie luźnie "prysznicowe" przemyślenie. Sami oceńcie.
Offline
Mistrz Gry
Krajan, nie do końca zrozumiałeś pomysł ;D Ograniczenie dzienne dawek jest, czasowego nie ma jako tako - jeżeli ktoś pisze każdą dawkę jako post, to może pisać i co minutę jak da radę
Ograniczenie czasowe pojawia się wtedy, kiedy ktoś nie chce pisać wielu wiadomości, bo nie ma czasu, albo zwyczajnie nie ma pomysłu na kilkadziesiąt wiadomości o jednym treningu i wygląda to tak:
Wykorzystane dawki treningowe: 10
Postęp koncentracji/wytrwałości: x/40
Postęp cechy trenowanej: x/n (gdzie n=wymagania danej cechy)
<treść treningu>
Przy takim 1 poście ktoś robi 10 dawek, ale przed kolejnym postem jakimkolwiek musi poczekać 30 min za każdą dawkę, czyli 300 min = 5 godzin.
Oczywiście może te 10 postów napisać każdy z osobna, co zajmie mu pewnie jakieś pół godziny - to już zależy kto jak szybko pisze
Offline
Mistrz Gry
Wprowadzone
Offline