Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 10-02-2013 01:52:07

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Statystyki by Ricco

Statystyki (łącznie 7):

Siła – określa siłę naszych ciosów, jak i prędkość broni miotanych

Wytrzymałość – im wyższy jej poziom tym większa odporność fizyczna ciała

Szybkość – odpowiada za prędkość poruszania się i wykonywania wszelkich akcji, jak atak wręcz, unik lub obrona, składanie pieczęci, czy dobycie broni

Precyzja – określa celność postaci. Im wyższy jej poziom, tym większa szansa na trafienie celu bronią dystansową

1 pkt = 1m (trafienie)
1 pkt =0,5m (trafienie precyzyjne/w punkt witalny)

Dostosowane do ograniczenia zasięgu rzutu do 100m. Wtedy 200 pkt dawałoby wszelkie umiejętności rzutu. Dużo, ale tak zbudowałem ten system, by punktów było dużo, większe urozmaicenie statystyk. Ewentualnie zmniejszyć zasięg lub wymagania, by 100 pkt określało max umiejętności, do uzgodnienia.
Jeżeli wprowadzić inne ograniczenie lub brak, można zmienić przelicznik.


Zręczność – wpływa na zwinność postaci, za wykonywanie skomplikowanych ruchów, ma duże przełożenie na walkę Taijutsu

Reakcja – wpływa na możliwość postrzegania ataków i ruchów przeciwnika i otaczającego świata. Pozwala zauważyć atak, nie wpływa na samą zdolność uniku.

Chakra – odzwierciedla pokłady chakry danej osoby. Im wyższy poziom, tym większym zapasem chakry dysponuje shinobi. Ma również swoje odzwierciedlenie w sile technik z użyciem chakry.

1 pkt = 500 chakry (zaryzykowałbym, aż 500, zawsze lepiej mieć większy koszt technik, niż zbyt mały. Zawsze można będzie zmniejszyć oba przeciwdziałając pewnego rodzaju inflacji xD)

Zależności:

Jak dla mnie zdrowy rozsądek na początek wystarczy. Oczywiście można opracować jakieś podstawowe zależności, powiedzmy s tylu wytrzymałość 2x większa niż siła wroga, to mała podatność na taijutsu. Póki co jednak ich nie umieszczam, bo nie mam zdania. Może zdrowy rozsądek graczy wystarczy. Szkoda robić z gry wyliczanie.

Sprawy dodatkowe:

1. Zastanawiam się gdzie umieścić siłę technik, o ile w ogóle umieszczać, jednak ta sama technika może mieć inną siłę u różnych graczy. Miałoby to duży wpływ na stracie dwóch technik tej samej natury. Ja bym proponował dodanie tego do Chakry.
2. Dodanie udźwigu (pomysł Szeregowego) – czy wprowadzić, sam nie wiem. Niby fajne, ale żeby nie było to wszystko zbyt skomplikowane.
3. Nie pisałem o zręczności jako podstawie Taijutsu, bo nie chciałbym sytuacji z GN, gdzie ktoś z MT był praktycznie nie do trafienia. Ktoś z niższą zręcznością, też ma szansę na sukces.
4. Precyzja – przelicznik trafienia, czy bardziej podzielić? Przykład podany.
5. Precyzja 2 – dodałbym ograniczenie zasięgu (100m lub nawet 50). Wyobrażacie sobie rzucić czymś dalej niż na 100m...? (3 piętrowa kamienica, ma średnio 15m wysokości, tak dla zobrazowania). Chciałem dać wymóg siły dla danego zasięgu, ale dziwnie by wyglądało, gdyby ktoś nie dorzucił na zasięg 20m (niby daleki, ale na PBF jednak krótki xD)
6. Wytrzymałość – oczywiście zawierałaby odporność na ból, nie tylko na rany

System otrzymywania punktów:

I tu jest problem. Nie da się tego rozwiązać tak, by rangi się nie różniły. Dałbym punkty za akademię + ew. za egzamin na chuunina. MG przyznawałby takie punkty, jednak gracz by je dawał w co chce (oceniać co rozwijał to przesada).
Niezależnie czy akademia i egzamin na chuunina zapewnią punkty, należy mieć inny sposób.

1. Otrzymane z drzewka rozwoju – Odblokowana umiejętność może dawać po prostu punkty danej statystyki.
2. Stworzyć dział treningi, w którym określono by wymagania i gracz miałby szansę zdobycia tych punktów (wymagania można napisać w komendzie hide, czymkolwiek, jeżeli gracz osiągnie to stylem walki, czy działaniem jakimś, to otrzyma punkty). Wtedy gracz wybrałby, którą statystykę trenuje. Oczywiście dodane duże ograniczenia (powiedzmy limit takich szkoleń, lub coś podobnego)
3. Wydarzenia fabularne i wiele znaczące. Przykład – odznaczenie się w wojnie między wioskami, może skutkować wzrostem wytrzymałości o 5. Ustalać mógłby Kage/Sensei – po konsultacji z administracją
4. Techniki (dodatkowe)
5. Artefakty (dodatkowe i ewentualne)
6. Umiejętności/KG (dodatkowe dla niektórych)

Tutaj liczę na wszelką inwencję z Waszej strony.

System utraty punktów:

Gracz mógłby stracić część statystyk na skutek:

1. Utraty oka lub innego rodzaju okaleczeń
2. Choroby tymczasowej lub stałej (zaraza czy coś tam innego)
3. Opaski na oku
4. Trucizn
5. Licznych obrażeń (powiedzmy, że ledwo uniknął śmierci w walce fabularnej)
6. Zbyt częste używanie niedoskonałego MS'a
7. Wszelkie techniki pieczętujące czy tego typu

Przy zakładaniu KP każda statystyka na 10 + 70 do rozdania (to dopiero początek, jako student).
Akademia =  210 max (zależnie od wyników) – po 30 dla każdej
Egzamin na chuunina = 70 pkt max (zależnie od wyniku) – można już ukierunkować postać.

Uznałem, że statystyki na wyższym poziomie liczbowym dadzą większą różnorodność wśród graczy. U nas siła na poziomie 100 może być tym, czym na GN była na poziomie 30, czy 40, nie należy tego porównywać.

PS.
Wszelkie przeliczniki są umowne – do zmiany.

Ostatnio edytowany przez Ricco (10-02-2013 02:05:52)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 10-02-2013 19:33:25

Hideki

http://i57.tinypic.com/29os60p.jpg

Zarejestrowany: 07-02-2013
Posty: 147
Punktów :   

Re: Statystyki by Ricco

Poszczególne statystyki w porządku. I zgadzam się z ich oddziaływaniem na siebie. Zostawmy to zdrowemu rozsądkowi, a nie uzależniajmy wszystkiego od matematyki.

Kolejna sprawy
- nie widzę sensu określania siły technik. Siła jutsu będzie po prostu zależna od statystyki Siły gracza
- nie wiem czy też jest sens tego udźwigu. Dla mnie to niepotrzebne
- co do celności to dałbym 1 pkt to 2 metry, a co do punktów witalnych, to chyba dobrze to przedstawiłeś
- Też zgadzam się, że można dać statystyki za akademię, za egzamin na chunina, za jakieś wybitne osiągnięcia dla wioski czy za te fabularne wypadku jakieś.
- Bardzo podoba mi się pomysł z działem do treningu statystyk
- co do utraty punktów to jestem trochę sceptyczny, bo może to odstraszać graczy


Spoiler:

Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.

http://i58.tinypic.com/e7h502.gif


[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]


Hideki ->http://i60.tinypic.com/96vx9u.gif<- Gordiana

Offline

 

#3 10-02-2013 19:41:27

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Statystyki by Ricco

System otrzymywania punktów jest sprawą drugorzędną, więc na chwilę obecną nie ma sensu o niej rozmyślać.
Utrata Punktów aktualnie na NIE, w przyszłości można o tym pomyśleć.
Brak odniesienia względem innych rzeczy zwiększających statystyki.

Za bardzo rozwodzisz się nad rzeczami mniej istotnymi, a za mało nad tymi bardziej.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 10-02-2013 20:03:41

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Statystyki by Ricco

No nie zgodzę się co do systemu otrzymywania punktów. Bo jeśli chcemy mieć ich sporo, to należy opracować jakiś schemat jak je zdobyć i w jakim czasie, pod to dopasować KG/UM.

Co do innych rzeczy zwiększających staty - nie do końca rozumiem, to bonusy statystyk dopasuje się do gotowego schematu, a nie odwrotnie.

Nie opisałem tylko schematu zdobywania punktów - to akurat było jedynie częścią pomysłu


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum