4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Dobra, czas nagli a w każdej propozycji statystyk były jakieś sprzeciwy.
Tak więc uprościłem system do granic możliwości, jednocześnie ustalając
bazowe i imity, na których oprze się system UM/KG i technik.
Sposoby rozwoju statystyk ustalimy przy okazji tworzenia gałęzi drzewa rozwoju.
Statystyki:
-Chakra[Statystyka ta określa jedynie poziom naszej "energii" czyli poziom określający ile technik itp. jesteśmy w stanie wykonać nim stracimy ją całą i zginiemy]
-Wytrzymałość[Statystyka ta określa jedynie poziom naszej wytrzymałości czyli poziom określający ile jest w stanie przetrwać nasze ciało. ]
-Siła[Statystyka ta odpowiada głownie za siłę zadawanego ciosu oraz siłę ogólnie pojętą. Od niej zależy czy uda nam się coś przenieść oraz jak mocne będzie uderzenie]
-Szybkość[Statystyka ta odpowiada za szybkość naszego przemieszczania się oraz wykonywania czynności]
-Reakcja[Statystyka ta odpowiada za to jak szybko jesteśmy w stanie podjąć działanie względem szybkości właściwej]
-Zręczność[Statystyka ta odpowiada za poziom naszego panowania nad bronią oraz własnym ciałem czyli naszą "zwinność"]
-Celność[Statystyka ta odpowiada za naszą celność czyli określa z jakiej odległości jesteśmy w stanie trafić w dany cel]
Startowe punkty do rozdania: 70 + 5 w każdej statystyce.
Bazowy[czyli taki niezawierający statystyk wynikających ze zdolności czy temu podobnych] Limit każdej statystyki prócz Chakry = max.100
Siła technik zależna od rozwoju ścieżek na "drzewie rozwoju"[nin/lvl natury chakry].
Przelicznik: 1 punkt statystyk = 1000 chakry[Koszty technik itp zostaną zbalansowane względem owej chakry].
Celność: 1 punkt = 2 metrom idealnej precyzji.
Maxymalny zasięg rzutu to 100 bronią miotana to 100 metrów.
Siła: 1 punkt = jeden slot udźwigu.
Offline
Mistrz Gry
Powtórzę z ostatniego tematu:
"Celność i siła rzutu - nawet ktoś mega silny nie rzuci czymś na 300m. 100m to jest ogromny zasięg by celnie rzucić bronią, wprowadziłbym limit."
Co do ilości punktów do rozdania, moim zdaniem jest ich za mało - większa różnorodność siły niż na GN to niekoniecznie więcej stat, tylko większe wartości. Oczywiście odpowiednio zmienione przeliczniki.
Do tego należy szerzej omówić sposób zdobywania, żeby dostosować limit pkt itd, to jest zbyt ogólne.
Offline
Wartości są większe i będą co zobaczysz po stworzeniu UM i KG.
Ale pamiętaj, że te należą do studenta, małolata który pierwszy raz przychodzi do akademii, wraz z rozwojem dostrzeżesz, że te nawet kilkukrotnie przeskoczą te na GN ale wszystko z czasem, a nie na etapie kilkuletniego dzieciaka.
Zrozum, że aktualnie potrzebujemy same systemu statystyka by tworzyć inne rzeczy.
Na sposoby zdobywania przyjdzie czas...
Offline
Mistrz Gry
Tu mam inne zdanie. System zdobywania jest częścią systemu statystyk. To pod to dopasuje się KG/UM, a nie odwrotnie, bo wtedy wyjdzie, ze należy jeszcze zmienić limity, dopasować startowe pkt itd.
Moim zdaniem sprawa samego wypisania statystyk to za mało - trzeba zrobić to raz a porządnie, a dopiero pod to budować resztę, na szczegółowym fundamencie.
Co do startowych pkt to ok, źle zrozumiałem. Ilość jest do akceptacji.
Co do siły technik - popieram.
Offline
Rozumiem, że masz inne zdanie ale...
No waśnie ale, dokładne określenie rozwoju statystyk wymaga rozpisania ich całego systemu, który podczas tworzenia i tak ulegnie zmianie.
Ale skoro już chcesz to proszę bardzo:
-Dział Treningi[W takowym będzie można rozwijać taijutsu, które jest niczym innym jak statystykami. Sposób rozwoju? Trening określony czasem, w zależności od rodzaju mający przełożenie na konkretną statystykę]
-Specjalne zdolności i umiejętności zawarte na drzewie rozwoju.
-Ukończenie konkretnych zajęć w akademii mających wpływ na rozwój konkretnych statystyk, w zależności od egzaminatora względem konkretnego ucznia.
Głównie to, bo dawanie statystyk za rangę czy coś w tym stylu automatycznie odpada.
To oczywiscie tak wstępnie bo nie da sie tego określić zanim nie powstanie drzewo i konkretne Umki, dopiero wtedy da się przeanalizować ich wpływ na statystyki, wczesniej jest to jedynie gdybanie.
Ponadto nie widze przeszkód aby w razie potrzeby zmodyfikować limity, czy ilość bazowych statystyk.
Chociaż nie sądze aby było to konieczne.
Offline
Za tak opisanymi statystykami i tym co tam uwzględniłeś poniżej, jestem w pełni za.
Spoiler:
Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Hideki -><- Gordiana
Offline
Mistrz Gry
Wszystko co było do poruszenia jest poruszone . Ostatecznie takie statystyki moim zdaniem są jak najbardziej dobre i jestem za.
Offline
Mistrz Gry
Ja bym jednak kilka rzeczy zmienił zgodnie z tym co już pisałem:
1. Wprowadził maksymalny zasięg rzutu - 100m powiedzmy lub nawet 50 (wyobrażacie sobie rzut bronią na 200m? i to idealnie trafiający w cel?)
2. Zrezygnowałbym z przelicznika siły do zasięgu - kolejna matma, walki na dystans zwykle będą się odbywać na dystansie około 20m, może 30m max moim zdaniem. Dziwne by było gdyby ktoś nie dorzucił i broń upada. Poza tym skoro broń opada to nie będzie wiadomo czy trafia w nogę zamiast głowy itd. A skoro każdy dorzuci, to wymóg jest moim zdaniem zbędny.
3. Jak wspomniałem walki na 20-30m to duża odległość (wysokość 10-piętrowego bloku to 30m). Ale zakładając, że walka będzie nawet na odległość 50m. 25pkt celności gwarantuje trafienie we wszystko. Dlatego w swoim pomyśle zamieściłem przelicznik 1pkt = 1m trafienia, a do tego dodatkowy: 1 pkt = 0,5m trafienia precyzyjnego. Wiadomo, ze im dalej tym ciężej trafić. Przy takim liczniku walka bronią na odległość 50m (jakieś 17 pięter wieżowca, co jest ogromnym dystansem) będzie wymagała limitu 100 pkt, aby trafiać idealnie.
4. Od siły natomiast zależałaby prędkość lotu broni, zostawiając to zdrowemu rozsądkowi
Nie chcę być odebrany źle, po prostu to mi się w tym nie podoba. Cała reszta jest w jak najlepszym porządku.
Jak już tworzymy realistyczny świat fabularny to stwórzmy realistyczne w jako takim stopniu schematy przełożenia statystyk na walkę
Ostatnio edytowany przez Ricco (10-02-2013 23:53:13)
Offline
Co do celności.
1 pkt - 1 metr trafienie
1 pkt - 0,5 metra trafienie precyzyjne
Taki system mi się podoba.
I owszem, ograniczył bym rzucenie czegokolwiek na odległość 100 metrów. Jak wiemy w Naruto, jedynie Kidomaru(nie wiem czy dobrze go nazwałem, tez z czwórki Orochimaru, który miał pakt z pająkami) potrafił wystrzelić strzałę na odległość 150 metrów z dokładnością co do centymetra, jednak wspomagała go w tym przeklęta pieczęć.
Spoiler:
Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Hideki -><- Gordiana
Offline
Zgadzam się z Ricco i Królem Julianem. Zróbmy taki przelicznik rzutów.
A co z udźwigiem? Tak jak pisałem w swoim pomyśle - siła odpowiadała by za udźwig, w końcu nie każdy mógł nieść tyle samo...
Offline
Według mnie przelicznik udźwigu powinien być taki, że możesz przenieść tyle slotów przedmiotów bez wyraźnego uszczerbku na szybkości i zręczności (na GN slotami określano wielkość i niejako ciężar przedmiotów),
ile posiadasz punktów siły odpowiedzialnych za tenże udźwig.
Innymi słowy, zastosujemy chyba we wszystkich statystykach przelicznik
1 Punkt Statystyk = 1 jednostka danej rzeczy.
Offline
Mistrz Gry
+ Dla Skipper'a
1 punkt siły - jeden slot udźwigu
1 punkt celności - celny rzut na 1m
Zmieniłbym tylko co do siły rzutu - 1 siły = 2m minimum, bo co to za rzut przy 60 siły na 60m, słabiutko raczej
Ostatnio edytowany przez Morris (13-02-2013 14:07:58)
Offline
Jeszcze chciałem wspomnieć o energii. W swoim opisie statystyk dodałem taką statystykę i w sumie trzy osoby wypowiedziały się na jej temat, dwie negatywnie, trzecia pozytywnie. Dodam, że statystyka odzwierciedlała w bardzo prostym przeliczeniu ile kto może podróżować. Więcej dokładniejszych info macie w wątku "statystyki według szeregowego" w śmietniku/ podał bym link, ale pisząc z telefonu nie mogę tego zrobić
Offline