4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Mistrz Gry
1. Podział na miesiące - 12 miesięcy w roku (nazwa polska - potoczna nazwa japońska - literacka nazwa japońska):
styczeń – ichigatsu - mutsuki
luty – nigatsu - kisaragi lub kinusaragi
marzec – sangatsu - yayoi
kwiecień – shigatsu - uzuki
maj – gogatsu - satsuki
czerwiec – rokugatsu - minatsuki lub minazuki
lipiec – shichigatsu - fumizuki
sierpień – hachigatsu - hazuki
wrzesień – kugatsu - nagatsuki
październik – jūgatsu - kan'nazuki lub kaminazuki
listopad – jūichigatsu - shimotsuki
grudzień – jūnigatsu - shiwasu
2. Lata liczymy od początku - po IV Wielkiej Wojnie Shinobi postanowiono rozpocząć nową erę pod nazwą Heisei (budowanie pokoju). Jeżeli fabuła rozpocznie się 4 lata po zakończeniu wojny, to będzie rok Heisei 4.
3. Tempo upływu czasu - po dokonaniu kilkunastu obliczeń zdecydowałem, że najlepszym wyjściem będzie "spakowanie" miesiąca w tydzień czasu realnego. Damy wystarczająco dużo czasu graczom na odpowiednie akcje w czasie danego miesiąca, jednocześnie akcja będzie mogła toczyć się dość szybko. Rok gry będzie trwał 12 tygodni, czyli około dwa i pół miesiąca a jeden dzień to ok. pięć i pół godziny (o ile się gdzieś nie pomyliłem ). Trochę wolno, ale przy szybszym upływie czasu gracze nie będą w stanie odpowiednio szybko reagować.
4. Pory roku - standardowo. Od pór roku zależeć może wiele rzeczy, wprowadzając różnorodność fabularną i "mechaniczną" np. pogoda, ważne, ogólnoświatowe święta, sposoby przemieszczania się z miejsca do miejsca (zimą po lądzie podróżuje się wolniej, ale dzięki zamarzniętym jeziorom lub morzom do niektórych miejsc dostać się można szybciej niż latem), wegetacja ziół itp.
Wiosna (haru) - od sangatsu do gogatsu
Lato (natsu) - od rokugatsu do hachigatsu
Jesień (aki) - od kugatsu do jūichigatsu
Zima (fuyu) - od jūnigatsu do nigatsu
5. Święta, wydarzenia - mogą dzielić się na globalne, obejmujące wszystkie krainy (tylko jedno podczas jednego miesiąca) oraz na lokalne, obejmujące poszczególne kraje (może być kilka na raz w poszczególnych krajach). Oprócz tych standardowych typu Nowy Rok czy rocznice Wielkich Wojen Shinobi można wymyslić całą masę innych fajnych "eventów" lokalnych, np. Święto Sarny w Kraju Lasów w listopadzie, w czasie którego odbywać się będą wielkie polowania albo Święto Trzech Ziół w październiku w kraju Wody, ustanowione na cześć 3 gatunków ziół, które rosną tylko w tym miesiącu i są wyjątkowo rzadkie.
To chyba wszystko, jak coś pominąłem piszcie
Ostatnio edytowany przez Morris (26-02-2013 17:30:18)
Offline
Systematyka czasu wydaje się w porządku.
Patrząc na fakt, iż będziemy żyli miesiącami, a nie tygodniami czy dniami przelicznik wydaje sie ok i nie wytwarza błędów.
Podsumowując nie mam nic przeciwko takiej wersji czasu globalnego.
Co do samych "eventów", o których wspomniałeś to bardzo interesujący pomysł, szczególnie jeśli wykorzystamy do celu takich eventów - portal,
o czym kiedyś już rozmawialiśmy. Taki sposób pozwoli nam na częste wplatanie najróżniejszych eventów, które na naszym forum będą zupełnie czym innym niż to do czego przyzwyczai nas GN.
Offline
Mistrz Gry
Jak dla mnie bomba. Pomysł bardzo fajny, ładnie opisany i nie mam zastrzeżeń.
Co do eventów - pomysł również super, każda wioska może nawet ustalać święto na cześć jakiegoś bohatera wojennego, o ile taki się pojawi. Daje to wiele możliwości. Ciekawi mnie tylko o jakim "portalu" pisze Kowalski
Offline
Mistrz Gry
Punportal w ogóle idealnie nadaje się do przedstawiania jakichkolwiek ważnych wydarzeń fabularnych, nie tylko eventów. Jedna z moich ulubionych gier pure-RPG na swojej stronie głównej miała coś, co wyglądem przypominało właśnie punportal i MG oraz admini zamieszczali tam newsy. MG pisali krótkie opowiadanka przestawiające ważne wydarzenia fabularne, zarówno te globalne (takie jak np. to, że cały świat trawi plaga bandytów i cały świat musi sobie z tym poradzić - takie przedstawienie "questa" globalnego), jak i wydarzenia czy działania mniejszych grup (ktoś zdobył jakąś super moc, ktoś komuś innemu udało się odkryć coś niezwykłego). Takie wydarzenia w formie krótkich opowiadanek pozwolą być na bieżąco z wydarzeniami każdemu graczowi. Admini którzy nie są MG między dość częstymi news'ami fabularnymi Mistrzów zamieszczali wszelkie changelog'i na temat poprawek, zmian w systemie itp. Takie coś będzie super
Offline
No tak, waśnie o to mi chodziło pisząc "event".
Czyli wszelakie wydarzenia fabularne, takie coś pobudza sztucznie wykreowany świat do życia.
Daje poczucie, ze ten świat żyje, że oprócz nas - graczy, ktoś jeszcze bierze w nim udział.
Po prostu miód dla mych zmysłów
Offline
Krótko i zwięźle - dla mych zmysłów również
Padło już kilka opini pozytywnych, pod którymi się idealnie podpisuję, gdyż zawierają wszystko, co chciałbym tu napisać w swojej własnej
Offline
Po niedawnej rozmowie z Ricco ogarnęły mnie wątpliwości co do szybkości upływającego czasu.
Rok na forum to jedynie 4 lata w grze, przy takiej szybkości uczeń akademii, który postanowi zaczynac od najmłodszych lat czyli wieku np. 5-7 lat,
po 2 latach gry będzie miał max. 15 lat czyli nadal będzie małolatem. Gdzie tu miejsce na stanie się doświadczonym, kilkudziesięcioletnim mężczyzną?
Wątpię by grywalność i chęci do gry pozwoliły komukolwiek na stanie się 50 latkiem. Co więcej szybkość rozwoju sprawi, ze przed 30 będziemy posiadali
niezmierzony poziom umięjętności.
Tak więc na moje oko wypadałoby przyśpieszyć upływ czasu, bo ten obecnie ustalony jest zbyt powolny.
Offline
Pozwolę więc sobie opracować przyśpieszony system upływu czasu, który niestety aby byc w miarę spójnym wymaga znacznych zmian względem poprzedniego.
Czas Globalny
-Rozpoczęcie nowej Ery[Heisei] i utworzenie nowego kalendarza przypadające na moment zakończenia IV Wielkiej Wojny.
-1 Rok czasu globalnego na forum to 1 pełny miesiąc czasu rzeczywistego, bez względu na ilość dni które liczy.
-Pierwszy dzień każdego miesiąca rzeczywistego to pierwszy dzień nowego roku globalnego.
-Rok podzielny na 4 pory roku, gdzie każda trwa 1 pełny tydzień, a ostatnia nieco więcej w zależności od ilości dni przypadających na pełny miesiąc.
Era:
-Heisei [Budowanie Pokoju]
Pory Roku:
-Wiosna [Haru] - 7 dni miesiąca.
-Lato [Natsu] - 7 dni miesiąca.
-Jesień [Aki] - 7 dni miesiąca.
-Zima [Fuyu] - 7-10 dni miesiąca.
Dzień rozpoczynający wydarzenia na forum to: [Pora roku zależna od dnia, którego otworzymy forum], 3 Rok Ery Heisei.
Opracowany na podstawie pierwotnego pomysłu Domatora aka. Morris.
Offline
Mistrz Gry
Jeżeli tak uważacie to jasne. Ucierpi trochę na tym ilość różnych świąt, bo jednak teraz będzie można robić 4 zamiast 12 w ciągu roku, ale rzeczywiście świat stanie się bardziej grywalny.
Offline