Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

  • Index
  •  » Śmietnik
  •  » Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

#1 26-02-2013 17:24:26

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

1. Podział na miesiące - 12 miesięcy w roku (nazwa polska - potoczna nazwa japońska - literacka nazwa japońska):

    styczeń –  ichigatsu - mutsuki
    luty –  nigatsu - kisaragi lub kinusaragi
    marzec –  sangatsu - yayoi
    kwiecień –  shigatsu - uzuki
    maj –  gogatsu - satsuki
    czerwiec –  rokugatsu - minatsuki lub minazuki
    lipiec –  shichigatsu - fumizuki
    sierpień –  hachigatsu - hazuki
    wrzesień –  kugatsu - nagatsuki
    październik –  jūgatsu - kan'nazuki lub kaminazuki
    listopad –  jūichigatsu - shimotsuki
    grudzień –  jūnigatsu - shiwasu

2. Lata liczymy od początku - po IV Wielkiej Wojnie Shinobi postanowiono rozpocząć nową erę pod nazwą Heisei (budowanie pokoju). Jeżeli fabuła rozpocznie się 4 lata po zakończeniu wojny, to będzie rok Heisei 4.

3. Tempo upływu czasu - po dokonaniu kilkunastu obliczeń zdecydowałem, że najlepszym wyjściem będzie "spakowanie" miesiąca w tydzień czasu realnego. Damy wystarczająco dużo czasu graczom na odpowiednie akcje w czasie danego miesiąca, jednocześnie akcja będzie mogła toczyć się dość szybko. Rok gry będzie trwał 12 tygodni, czyli około dwa i pół miesiąca a jeden dzień to ok. pięć i pół godziny (o ile się gdzieś nie pomyliłem ). Trochę wolno, ale przy szybszym upływie czasu gracze nie będą w stanie odpowiednio szybko reagować.

4. Pory roku - standardowo. Od pór roku zależeć może wiele rzeczy, wprowadzając różnorodność fabularną i "mechaniczną" np. pogoda, ważne, ogólnoświatowe święta, sposoby przemieszczania się z miejsca do miejsca (zimą po lądzie podróżuje się wolniej, ale dzięki zamarzniętym jeziorom lub morzom do niektórych miejsc dostać się można szybciej niż latem), wegetacja ziół itp.

Wiosna (haru) - od sangatsu do gogatsu
Lato (natsu) - od rokugatsu do hachigatsu
Jesień (aki) - od kugatsu do jūichigatsu
Zima (fuyu) - od jūnigatsu do nigatsu

5. Święta, wydarzenia - mogą dzielić się na globalne, obejmujące wszystkie krainy (tylko jedno podczas jednego miesiąca) oraz na lokalne, obejmujące poszczególne kraje (może być kilka na raz w poszczególnych krajach). Oprócz tych standardowych typu Nowy Rok czy rocznice Wielkich Wojen Shinobi można wymyslić całą masę innych fajnych "eventów" lokalnych, np. Święto Sarny w Kraju Lasów w listopadzie, w czasie którego odbywać się będą wielkie polowania albo Święto Trzech Ziół w październiku w kraju Wody, ustanowione na cześć 3 gatunków ziół, które rosną tylko w tym miesiącu i są wyjątkowo rzadkie.

To chyba wszystko, jak coś pominąłem piszcie

Ostatnio edytowany przez Morris (26-02-2013 17:30:18)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 26-02-2013 19:08:52

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Systematyka czasu wydaje się w porządku.
Patrząc na fakt, iż będziemy żyli miesiącami, a nie tygodniami czy dniami przelicznik wydaje sie ok i nie wytwarza błędów.
Podsumowując nie mam nic przeciwko takiej wersji czasu globalnego.
Co do samych "eventów", o których wspomniałeś to bardzo interesujący pomysł, szczególnie jeśli wykorzystamy do celu takich eventów - portal,
o czym kiedyś już rozmawialiśmy. Taki sposób pozwoli nam na częste wplatanie najróżniejszych eventów, które na naszym forum będą zupełnie czym innym niż to do czego przyzwyczai nas GN.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#3 26-02-2013 22:56:24

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Jak dla mnie bomba. Pomysł bardzo fajny, ładnie opisany i nie mam zastrzeżeń.
Co do eventów - pomysł również super, każda wioska może nawet ustalać święto na cześć jakiegoś bohatera wojennego, o ile taki się pojawi. Daje to wiele możliwości. Ciekawi mnie tylko o jakim "portalu" pisze Kowalski


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 26-02-2013 23:05:40

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Portal to jest ta częśc, która na GN'ie odpowiada za newsy.
U nas te newsy służyłby jako odniesienie do wydarzeń w naszym świecie, inaczej widzianych jako eventy.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#5 27-02-2013 11:11:07

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Punportal w ogóle idealnie nadaje się do przedstawiania jakichkolwiek ważnych wydarzeń fabularnych, nie tylko eventów. Jedna z moich ulubionych gier pure-RPG na swojej stronie głównej miała coś, co wyglądem przypominało właśnie punportal i MG oraz admini zamieszczali tam newsy. MG pisali krótkie opowiadanka przestawiające ważne wydarzenia fabularne, zarówno te globalne (takie jak np. to, że cały świat trawi plaga bandytów i cały świat musi sobie z tym poradzić - takie przedstawienie "questa" globalnego), jak i wydarzenia czy działania mniejszych grup (ktoś zdobył jakąś super moc, ktoś komuś innemu udało się odkryć coś niezwykłego). Takie wydarzenia w formie krótkich opowiadanek pozwolą być na bieżąco z wydarzeniami każdemu graczowi. Admini którzy nie są MG między dość częstymi news'ami fabularnymi Mistrzów zamieszczali wszelkie changelog'i na temat poprawek, zmian w systemie itp. Takie coś będzie super


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#6 27-02-2013 16:03:13

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

No tak, waśnie o to mi chodziło pisząc "event".
Czyli wszelakie wydarzenia fabularne, takie coś pobudza sztucznie wykreowany świat do życia.
Daje poczucie, ze ten świat żyje, że oprócz nas - graczy, ktoś jeszcze bierze w nim udział.
Po prostu miód dla mych zmysłów


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#7 27-02-2013 23:13:35

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Krótko i zwięźle - dla mych zmysłów również
Padło już kilka opini pozytywnych, pod którymi się idealnie podpisuję, gdyż zawierają wszystko, co chciałbym tu napisać w swojej własnej


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#8 18-03-2013 14:27:13

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Po niedawnej rozmowie z Ricco ogarnęły mnie wątpliwości co do szybkości upływającego czasu.
Rok na forum to jedynie 4 lata w grze, przy takiej szybkości uczeń akademii, który postanowi zaczynac od najmłodszych lat czyli wieku np. 5-7 lat,
po 2 latach gry będzie miał max. 15 lat czyli nadal będzie małolatem. Gdzie tu miejsce na stanie się doświadczonym, kilkudziesięcioletnim mężczyzną?
Wątpię by grywalność i chęci do gry pozwoliły komukolwiek na stanie się 50 latkiem. Co więcej szybkość rozwoju sprawi, ze przed 30 będziemy posiadali
niezmierzony poziom umięjętności.


Tak więc na moje oko wypadałoby przyśpieszyć upływ czasu, bo ten obecnie ustalony jest zbyt powolny.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#9 18-03-2013 15:46:47

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Jestem tego samego zdania, dokładnie to samo mnie ostatnio gryzło i zastanawiałem się czy nie wyjść z propozycją przyspieszenia czasu, nawet do roku na miesiąc.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#10 18-03-2013 17:04:46

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Pozwolę więc sobie opracować przyśpieszony system upływu czasu, który niestety aby byc w miarę spójnym wymaga znacznych zmian względem poprzedniego.

Czas Globalny

-Rozpoczęcie nowej Ery[Heisei] i utworzenie nowego kalendarza przypadające na moment zakończenia IV Wielkiej Wojny.
-1 Rok czasu globalnego na forum to 1 pełny miesiąc czasu rzeczywistego, bez względu na ilość dni które liczy.
-Pierwszy dzień każdego miesiąca rzeczywistego to pierwszy dzień nowego roku globalnego.
-Rok podzielny na 4 pory roku, gdzie każda trwa 1 pełny tydzień, a ostatnia nieco więcej w zależności od ilości dni przypadających na pełny miesiąc.


Era:
-Heisei [Budowanie Pokoju]

Pory Roku:
-Wiosna [Haru] - 7 dni miesiąca.
-Lato [Natsu] - 7 dni miesiąca.
-Jesień [Aki] - 7 dni miesiąca.
-Zima [Fuyu] - 7-10 dni miesiąca.

Dzień rozpoczynający wydarzenia na forum to: [Pora roku zależna od dnia, którego otworzymy forum], 3 Rok Ery Heisei.

Opracowany na podstawie pierwotnego pomysłu Domatora aka. Morris.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#11 18-03-2013 18:06:59

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Jeżeli tak uważacie to jasne. Ucierpi trochę na tym ilość różnych świąt, bo jednak teraz będzie można robić 4 zamiast 12 w ciągu roku, ale rzeczywiście świat stanie się bardziej grywalny.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#12 19-03-2013 14:35:21

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Wprowadzona, poprawiona wersja.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 
  • Index
  •  » Śmietnik
  •  » Czas - prędkość, rachuba, święta, podział itd.

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum