Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 05-09-2013 20:22:02

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Wiem... długo mnie nie było, ale do rzeczy. Krótko i konkretnie o podróżach między lokacjami (z tego co kojarzę mamy 3 szczeble lokacji).

W czasie ustalania podróży ustalamy cel konkretnie (każdy szczebel): idąc do innego kraju ustalamy do jakiej lokacji kraju i jej pod-lokacji (czas trwania nie wydłuża się)

1. Między krajami - w dziale Podróże
Czas trwania:
- 24h od napisania posta (niezależnie od liczby przekroczonych granic) <- propozycja długości, można dać mniej
lub
- fabularna przygoda bez limitu czasowego (tylko w przypadku wtrącenia się MG przed zakończeniem w/w podróży) <- prowadzący MG, czy dowolny?

2. Między lokacjami - w aktywnym wątku
Czas trwania:
- 1h od napisania posta <- czas można zmienić
- MG może wprowadzić fabularne zdarzenie losowe, które będzie wymagało reakcji gracza (w aktywnym lub nowym wątku), nie może trwać mniej niż 1h <- ta sama kwestia z MG co wyżej

3. Między pod-lokacjami - w aktywnym wątku
Czas trwania:
- od razu, bez ingerencji MG w samą podróż

Ostatni post w aktywnym wątku (może być to edycja lub nowy post po odbytej podróży) powinien zawierać link do posta w nowym wątku, do którego odbyliśmy podróż.
A żeby wszystko ułatwić, w nowym wątku mógłby znaleźć się link do ostatniego posta starego tematu - zostawiając tym samym przycisk nawigacyjny między wątkami (w obie strony).

Tylko to będzie dość kłopotliwe... Bez tego powiązania będzie chaos, linki muszą być do konkretnych postów, nie samych tematów (zakładam, że w lokacji dany gracz ma swój wątek, który może odwiedzać kilkakrotnie - chyba, że opuszczone idą do archiwum).
I najważniejszy problem to masa linków... Dla przykładu:
Ktoś chce zmienić kraj: o podróży musi napisać w aktywnym wątku, żeby zostawić ślad/odnośnik -> musi napisać temat w dziale "Podróże", zostawiając odnośnik, możliwe, że MG stworzy przygodę (zakładam, że w temacie zgłoszenia podróży, żeby nie robić syfu...), na koniec podróży/fabuły odnośnik do nowego wątku w nowym kraju, lokacji itd.

Dlatego to kłopotliwy temat i coraz mniej mi się podoba, bo wprowadza zamieszanie. Ale miał być, więc tak to widzę.

Dodatkowo:
Dział "Podróże" zostawiłbym jedynie dla zmian lokacji. Jeśli ktoś chciałby pochodzić sobie i "pozwiedzać" bez miejsca docelowego (szuka skarbu, czy czegoś tam) - zrobiłbym dział "Wyprawy" - żeby rozgraniczyć te rzeczy. od MG by zależało, czy w czasie wyprawy gracz przekraczałby granice krajów czy nie (dział "Podróże" byłby wtedy pomijany, ze względu na długość, trudność i fabularność wyprawy).

Chyba wszystko z tego kłopotliwego tematu.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 06-09-2013 13:38:11

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Dużo konkretnych rzeczy, bardzo fajnie . Dlatego też ja postaram się moje uwagi napisać konkretnie .

Sprawa szczebli - zdarzają się i czwarte szczeble podlokacji, ale myślę, że można rzeczywiście od 3 poziomu pozwolić graczom przemieszczać się bez kontroli MG.

1. Nie wiem, czy stały czas 24h dla każdej podróży między krajami jest słuszny. Myślę, że zliczanie przekroczonych granic nie jest trudne a dodaje bardzo dużo do realizmu i elementu planowania podróży. Co do fabularnej wyprawy to jak najbardziej za, spoko pomysł. MG czy dowolne - tak jak w większości spraw na foro - inicjuje MG, reszta może toczyć się sama. Mistrz ewentualnie może w każdej chwili wprowadzić coś nowego do podróży.

2. Super, brak zastrzeżeń. Zdarzenie losowe spoko. Dołączam się do pytanie - gdzie takie zdarzenie zapisać?

3. Spox

Co do wszelkiego rodzaju linków. Myślę, że trzeba ograniczyć ich ilość do minimum, dlatego wydaje mi się, że wątki typu "Podróże", w których gracz musi dokładnie zgłosić co, gdzie, kiedy i jak można wywalić. Wystarczy jeden wątek, w którym gracz poda, że chcę interwencji MG w sprawie zmiany lokacji i poda link do swojej aktualnej lokacji. Zamiast tego każdy, kto chcę zmienić lokację, w ostatnim poście aktualnej lokacji w tagach [ quote ] a najlepiej jeszcze w [ hide ] poda gdzie chcę się udać. Zostaje sprawa fabularnych podróży. Rzeczywiście potrzeba do tego czegoś oddzielnego, chyba, że wykorzystamy np. tematy krajów i lokacji bezpośrednio. Skoro gracz musi znajdować się w podlokacji, to poziom lokacji i krajów zostaje pusty z perspektywy wątków. Tam mogą odbywać się podróże.

To chyba tyle.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#3 07-09-2013 10:32:43

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

W sumie jestem niemalże identycznego zdania co Doma, tyle tylko, że...
Gdy będziemy się przemieszczać z lokacji do lokacji (np. do innego kraju itp.) wtenczas MG tylko pokwituje
to swoim postem wyznaczając potrzebny czas na odbycie ów podróży. Sam zaś "wnioskodawca", czyli gracz,
stworzy własny wątek w nowej lokacji, do której chciał się udać, po odczekaniu tego czasu (tak jak napisałeś Shin - z linkami przekierowującym w obie strony)
Wtenczas mamy tylko dwa linki - ze starej do nowej lokacji, jak i z nowej do starej. Sam dział podróże zaś zostawiłbym właśnie na takie nieprzewidziane
losowe qquicktime eventy dla gracza ze strony MG, na które gracz będzie musiał zareagować.

Tak ja to widzę @.@


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 07-09-2013 10:53:49

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Temat "Podróże" według mnie powinien być też do tego, aby gracz miał gdzie zostawić informację, że w takim i takim miejscu czeka na zmianę lokacji. Jeżeli takiego miejsca nie będzie to MG musiałby przeglądać wszystkie lokacje, aby sprawdzić, czy przypadkiem ktoś nie czeka na zmianę lokacji.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#5 07-09-2013 11:13:15

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Albo udupić graczy, by sami przekopywali lokacje i podawali linki do miejsca w którym są i linki do miejsca, do którego chcą trafić xD
Albo po prostu w dziale MG napisać wątek z prośbami, gdzie użytkownicy właśnie podawaliby prośby o wyznaczenie czasu podróży.
Według mnie to by było dobrym pomysłem, bo jak w podróżach zrobimy wątki z prośbami o wyznaczenie czasu podróży jak i wątki z
samymi quicktime eventami, to będzie tam spory nieład.
Chyba że w podróżach zrobić subforum "travel event" w którym umieszczalibyśmy właśnie tego typu wydarzenia w trakcie podróży do danej lokacji.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#6 07-09-2013 11:16:21

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Cały temat MG raczej będzie schowany, bo są tam info o fabule i innych rzeczach dla MG. Natomiast w podróżach można wrzucić jeden, przypięty wątek i tylko w tym wątku będą ludzie pisać o prośbach. W ten sposób zamieszania nie będzie.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#7 07-09-2013 12:42:18

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

No w sumie to też rozwiązanie


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#8 07-09-2013 13:45:56

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Chyba wszystko zostało napisane już, nie chcę nic dodać. Jestem mniej więcej takiego samego zdania jak chłopaki, bo faktycznie, sam zauważam, że to przemieszczanie się jest kłopotliwe...


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#9 07-09-2013 20:41:21

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Hm... To przemieszczanie się też mi spokoju nie daje, ale w sumie jest to kwestia przyzwyczajenia się. Najwyżej, gdy uwiniemy się z innymi ważnymi rzeczami
na forum, wtenczas może pomyślimy, czy da się to jakoś uprościć, aczkolwiek nie jestem zwolennikiem zmieniania tego, gdy mamy już to w sumie zrobione.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#10 10-09-2013 18:55:39

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Wiele rzeczy uzależniamy od MG, pamiętajcie, że oni nie będę odpisywać natychmiast gdy zajdzie potrzeba - powiedzmy ktoś zakłada temat z własną podróżą, czeka na odpis MG i dopiero ma czekać 24h?
Co do linków - odnośniki będą też potrzebne w podróżach fabularnych - bo inaczej powstanie luka jeśli ktoś będzie chciał prześledzić ostatnie losy danej postaci (sam gracz, lub MG), chociaż najprościej zrobić szybką symulację podróży, choćby w pierwszej wolnej chwili spisać "scenariusz" takiej zmiany lokacji, najlepiej na kilku poziomach i zobaczyć jak to będzie wyglądało w praktyce.

Nie możemy też przesadzać ze szczeblami lokacji, bo im więcej tym większy chaos, a już i tak nie jest łatwo przy 3. Zastanawiam się, czy świat, który stworzyliśmy nie jest... zbyt obszerny.

Morris napisał:

1. Nie wiem, czy stały czas 24h dla każdej podróży między krajami jest słuszny. Myślę, że zliczanie przekroczonych granic nie jest trudne a dodaje bardzo dużo do realizmu i elementu planowania podróży. Co do fabularnej wyprawy to jak najbardziej za, spoko pomysł. MG czy dowolne - tak jak w większości spraw na foro - inicjuje MG, reszta może toczyć się sama. Mistrz ewentualnie może w każdej chwili wprowadzić coś nowego do podróży.

Co do zliczania granic ok, chociaż wtedy może warto zmniejszyć czas. Jeśli chodzi o MG, to miałem na myśli rodzaj MG - prowadzący danego gracza, czy dowolny MG< który znajdzie wątek i będzie miał czas potwierdzić podróż. Zakładam, że jeżeli będzie sprawa wymagająca MG (lub osoby prowadzącej - powiedzmy misje) - misja, podróż, wyprawa, trening, czy cokolwiek innego, to wejscie MG w losowym momencie będzie trudne, bo gracz może akurat odpisać. Dlatego kolejność pisania powinna być jak na GN - gracz1, gracz2, MG, gracz1... Oczywiście kiedy nic się nie dzieje, MG może napisać zdawkowo, że nie dzieje się nic nowego, jednak jego post musi być zawsze, bo inaczej będzie to trudne do opanowania i forum wymknie się nam spod kontroli.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#11 10-09-2013 19:48:58

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Podróże, zmiany lokacji/wątku itd

Shin - musimy też pamiętać, na co stawialiśmy podczas tworzenia forum - nie na ilość, lecz na "jakość" graczy.
Nie oszukujmy się, wielu znajdzie się takich, których już na wstępie akademia odstraszy i potrzeba fabularnego pisania,
bo mają w sobie już przyzwyczajenia i nastawienia z forów typu GN na mordobicie i szybkie podrasowywanie postaci.
Na naszym forum miejsce zagości jedynie (z własnej woli) to grono, które faktycznie chcieć będzie grać w sposób fabularny.
Tak więc sądzę, że jeśli każde z nas będzie miał to konto MG i będzie rzetelnie obowiązki wykonywać w tym zakresie
(nie oszukujmy się - jeśli już człowiek postawi dom, to nie tylko w nim mieszka, lecz także o nie dba) to wszyscy, jako drużyna
i jako MG damy radę to ogarnąć

Co do testów podróży, jak najbardziej jestem za przeprowadzeniem takich i to jak najszybciej, bo teoretycznie wiemy, jak to działa,
lecz brak wiedzy z praktycznego "zachowania się" systemu.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.extremespeedway.pun.pl www.narutobest.pun.pl www.arenas.pun.pl www.cosiedzialowczoraj.pun.pl www.eti2011r.pun.pl