Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

  • Index
  •  » Pomysły
  •  » Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

#1 23-10-2013 21:19:49

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Ogólny zamysł jest bardzo prosty i intuicyjny.

Za każdą akcję, która w jakikolwiek sposób może rozwinąć postać (walki, misje, wymyślone przez samego gracza przygody, rozmowy z npc itd.), gracz od GM otrzyma punkty. Rozwijanie cech na gałęzi głównej będzie wymagać właśnie tych punktów.

Iiiiii... tyle w sumie, nie wiem co więcej o tym napisać, proste jak budowa cepa .


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 24-10-2013 15:56:45

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Pomysł dobry, zresztą sam już dawno miałem takowy[swoją drogą na swoim poprzednim forum go wykorzystałem, co później skopiowano na, a gdzieżby indzziej na - GN'ie w formie PR'ów].
Jest pewne ale...a mianowicie spłaszczenie rozwoju poszczególnych zdolności.
Gracz dostanie PD za ciężką i mozolną podróż, a dzięki nim roziwinie dajmy na to genjutsu...

Podsumowując trzeba rzec, że pomysł niby wszystko ułatwi ale zarazem skomplikuje realizm tak bardzo potrzebny na
forum, które chcemy aby było maksymalnie fabularne.

Tak więc nie jestem ani za, ani przeciw.
Nim podejmiemy decyzję musimy przedyskutować formę forum, czy dążymy do tego co było naszym celem od samego początku, czy moze jednak w celu ułatwień decydujemy się na odstępstwa.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#3 29-10-2013 17:33:47

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Jeżeli mamy przerzucić się na punkty, to faktycznie odejdziemy od tego, co zamierzyliśmy sobie dawno temu.
"Gracz dostanie PD za ciężką i mozolną podróż, a dzięki nim rozwinie dajmy na to genjutsu..."
W tym momencie byśmy musieli zróżnicować punkty rozdawane przez MG na takie, jakie dana praca nam pozwoliła tj. Jeżeli gracz ciężko biegał podczas misji itd itd, to od mistrza gry mógłby dostać punkty do rozwoju ciała. Jeżeli wykorzystywał myślenie (xD), to dostaje punkty umysłowe czy coś. A gdzie on sobie te punkty wpakuje to już jego sprawa.
Co dalej, za rozdawaniem punktów przez MG pójdzie też to, że graczom może się nie podobać, że ten dostał 2 punkty a ten trzy, co będzie prowadziło do tego, że będziemy musieli wprowadzić jakieś zasady ich rozdawania i w końcu zrobimy z siebie drugi GN czego od początku nie chcieliśmy. Nadal jestem za rozwojem fabularnym. Kurna, budujemy foro Naruto, który nigdy się nie poddawał i zawsze dążył do celu, prawda? Więc dlaczego mieli byśmy zrezygnować z naszych początkowych założeń?


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 01-11-2013 16:51:08

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Piękny obrazek w sygnie Krajan XD
______________________________________________________________________________________________________

Co do rozwoju gałęzi głównych... jeśli wprowadzimy na nie jakieś punkty, to automatycznie pociągnie to za sobą
wprowadzenie punktów na innych drzewach rozwoju, co faktycznie skończy się tak jak Krajan mówił.
Fakt, sam od pewnego czasu mówiłem wam, że mam koncepcję uogólnienia rozwoju drzewek na zasadzie takiej,
jaką Bethesda zastosowała w TES V: Skyrim'ie, czyli rozwój drzew na zasadzie punktów od 1 do 100, gdzie określona ilość
tych punktów w miedzyczasie ich kolekcjonowania na danym drzewie pozwalała odblokowywać jakiś upgrade na tymże drzewku.

Póki co jestem zlasowany po tym kolosie, dajcie mi czas do jutra, bym to przemyślał wszystko i wtedy wypowiem konkretne zdanie na ten temat,
choć ciut bardziej przekonuję się w stronę jednak tego fabularnego rozwoju. Zobaczymy w trakcie gry, jak to wszystko będzie się spisywać,
jeśli zauważymy, że rozwój fabularny w jakiś sposób hamuje użytkowników z postępem rozwoju w grze, wtedy nie będzie problemem przerzucić się na punkty,
których zdobycie możnaby uzależnić od fabuły graczy.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#5 01-11-2013 23:42:56

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Punkty dotyczą TYLKO I WYŁĄCZNIE gałęzi głównych, czyli chakra/ninjutsu i walka wręcz/taijutsu. Cała reszta zostaje bez zmian. Wpadłem na ten pomysł tylko dla tego, że nie istnieją inne sensowne wymagania do rozwoju gałęzi głównych. Już wolę punkty zdobywane za różne akcje mojej postaci niż farmienie walk. Oczywiście jeżeli macie jakiekolwiek inne pomysły na wymagania cech gałęzi głównych to bardzo chętnie się na nie zgodzę, bo i dla mnie kolejny rodzaj punktów jest ostatecznością.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#6 10-11-2013 01:33:14

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Hm... Do tych punktów tak jeszcze drugą wypowiedź walnę.
Tak sobie pomyślałem, czy rozwoju głównych gałęzi nie uzależnić od treningu danej dziedziny sztuki ninja.
W ten sposób otrzymamy 3 proste grupy punktów:
- Punkty Taijutsu (służyć będą do rozwoju drzewka Taijutsu)
- Punkty Ninjutsu (służyć będą do rozwoju drzewka Ninjutsu - in. drzewka chakry)
- Punkty Genjutsu (służyć będą do rozwoju drzewka Genjutsu)

Przykładowo teraz - kogoś fabularnie spotka walka, bądź sparing ze znajomym. Jeśli (przykładowo teraz podaję) Domek i Noel ze sobą walczą
i teraz w trakcie tej walki Domek będzie w głównej mierze używał Taijutsu w połączeniu z medycznymi ninjutsu, Krajan zaś taijutsu połączone z genjutsu,
to po takim sparingu Domek otrzymuje adekwatną do ilości działań punkty Taijutsu i ninjutsu, Krajan zaś adekwatnie do ilości swoich działań otrzymuje punkty taijutsu
i genjutsu.

W takim układzie pozbywamy się problemu ze "spłaszczeniem umek", jak to Noel nazwał, a zarazem zachowujemy rozdzielność punktów.
Teraz pozostałoby nam ustalić jakąś konkretną ilość otrzymywanych punktów (w sensie max. i min.) w zależności od wykonywanych działań,
czy też postawić w tej sytuacji na wyczucie MG.

EDIT*
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poniosła mnie wena pisania i zapomniałem że rozwój Genjutsu wpisany jest w drzewko Chakry.
Sorry za możliwe wprowadzenie w błąd XD


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#7 10-11-2013 14:23:10

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Nom, niewielka zmiana, a rozwiązuje główny problem wspomniany przez Noela . Co Wy na to teraz?


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#8 10-11-2013 14:46:53

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Ja w sumie w takim wypadku jestem za.
Pozostanie teraz tylko kwestia powpisywania w drzewka wymagań punktowych.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#9 10-11-2013 15:29:29

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Jeśli dzięki temu forum będzie mogło w końcu ruszyć, to skorzystajmy z punktów
Co do wypowiedzi Sianka, to opisałem coś podobnego w swoim poście, ale wytknąłem to, że gracze będą mogli się wkurzać za "stronność" MG, którzy jednemu przydzielą za coś 2pkt i drugiemu 1pkt itd.
Poza tym teraz nie ma, że nie przeczytam walki... Nie ważne jak długa i jak głupia walka będzie MG zmuszony jest przeczytać ją całą by wystawić dobrze punkty.

Swoją  drogą tak ni z gruchy ni z pietruchy wpadła mi myśl, (bo nie wiem czy tak będziemy robić) by w akademii podczas treningu walki, zrobić walki zaliczeniowe, w których losowe pary uczniów będą ze sobą walczyć, po czym będą oboje dostawali ocenę za walkę adekwatną do ich umiejętności (potem ocena będzie wpisana na "świadectwo" ukończenia akademii. Walki będą na poważnie, coś jak podczas egzamu na chuunina, tylko nie na arenie .


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#10 10-11-2013 15:43:38

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

I nie na śmierć czy życie, jak to pry chuninach ma miejsce w skrajnych sytuacjach xd
Mnie coś takiego pasuje, po takiej walce te punkty, które zdobędą będą swoistą nagrodą za ukończenie Akademii
i skrócą takiemu delikwentowi drogę do rozwoju kolejnej cechy z drzewek głównych.
Mnie się podoba


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#11 10-11-2013 18:27:07

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Jak najbardziej za, tylko takie rzeczy zostawiłbym już Kage i niech takie rzeczy różnią się w różnych wioskach, Przecież w Kiri zdanie na Genina (albo Chunina?) wymagało zabicia swojego towarzysza podczas testów.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#12 11-11-2013 00:08:17

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Tak ale Mei radykalnie zmieniła system kształcenia shinobi w tej wiosce, w efekcie czego kandydat na genina nie musi już zabijać towarzyszy,
by się nim stać - no... tak przynajmniej było doputy Mei żyła, teraz na forum będą czasy nowej ery, więc nie wiadomo, jak to tam będzie;)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#13 11-11-2013 10:48:02

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

To tylko pokazuje, że u nas Kage będzie miał rzeczywisty wpływ na shinobi swojej wioski . I to mi się podoba.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#14 11-11-2013 14:44:49

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Powiedzmy, że po Waszych korektach jestem za.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 
  • Index
  •  » Pomysły
  •  » Punkty doświadczenia - proste wymagania dla cech na gałęziach głównych

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.extremespeedway.pun.pl www.cosiedzialowczoraj.pun.pl www.pandanda.pun.pl www.narutobest.pun.pl www.eti2011r.pun.pl