4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Mistrz Gry
Ukrywanie ruchów
Wiele akcji na forum można ukryć przed wzrokiem przeciwnika lub przypadkowego obserwatora. Służy do tego znacznik "HIDE".
W swoich działaniach, gracz ma obowiązek opisywać jedynie to, co jego przeciwnik jest w stanie zobaczyć, usłyszeć, czego jest świadomy. Pozostałe informacje powinny zostać ukryte.
Treść ukrytych wiadomości jest wiążąca, a każdy gracz przyłapany na próbie oszukania przeciwnika, reagując inaczej niż zaznaczył w ukrytej wiadomości będzie surowo karany.
Przykład ukrytej wiadomości w walce:
Gracz1 szybkim ruchem rzuca pod swoje nogi bombę dymną. Stopniowo znika w pojawiającym się obłoku gęstego dymu.
<ukryty ruch>Gracz1 kuca i składa serię znaków, nabierając powietrza w płuca<koniec ukrytego ruchu>
Ukryte ruchy w walce muszą być opisane jasno i bardzo dokładnie.
Ukrywanie chakry
Na koniec każdego posta (zarówno w walce jak i poza nią), w którym chakra nie wynosi 100%, gracz ma obowiązek umieścić swój aktualny w danej chwili poziom chakry.
Wartość musi być umieszczona w formie ukrytej wiadomości, dzięki czemu przeciwnik nie jest w stanie ocenić zapasu energii gracza.
Wyjątek stanowią osoby ze zdolnością wyczuwania poziomu chakry. Taka osoba, po aktywacji zdolności, musi zostać upoważniona do odczytania wiadomości ukrywającej poziom chakry.
Ukrywanie wykorzystanych w walce statystyk
Każdy gracz ma obowiązek poinformowania w walce swojego rywala o części statystyk jakich używa. Robi to w każdym poście w czasie walki (poza momentami samej rozmowy, gdzie nie podejmuje żadnej akcji).
W tym celu wykorzystywany jest znacznik "HIDE", wraz z upoważnieniem rywala do odczytania treści wiadomości.
Statystyki, jakie ujawniamy w walce (zarówno z innym graczem, jak i NPC) to:
- Siła
- Szybkość
- Reakcja
- Zręczność
Statystyki te nie muszą być wykorzystywane w pełni. W tym celu podajemy rywalowi tylko taką wartość tych statystyk, jaką chcemy wykorzystać.
Przykład
Ruch Gracza1:
Wykonuję silny cios w Twoją głowę.
<wiadomość dla gracza2>
Statystyki:
Siła - 20
Szybkość - 20
Reakcja - 20
Zręczność- 35
<koniec wiadomości>
Ruch Gracza2:
Kucam by wykonać unik.
<wiadomość dla gracza1>
Statystyki:
Siła - 25
Szybkość - 30
Reakcja - 25
Zręczność- 30
<koniec wiadomości>
Ruch Gracza1:
Gdy kucasz uderzam Cię kolanem w głowę
<wiadomość dla gracza2>
Statystyki:
Siła - 50
Szybkość - 40
Reakcja - 20
Zręczność- 35
<koniec wiadomości>
Jak widać, siła i szybkość gracza1 uległa zmianie, gdyż wymagała tego sytuacja.
Żadna z wykorzystanych statystyk, nie może przekroczyć wartości posiadanej w Karcie Postaci.
Treningi/zakupy/prośby o rozwój
Dla własnego bezpieczeństwa należy ukrywać treść treningów odbytych w samotności, prowadzonych badań i nauk.
Należy również ukrywać zakupy, jakie zrobiliśmy w sklepie, jak i wszelkie prośby o rozwój/aktualizację Karty Postaci.
Eksperymenty/Tworzenie i nauka technik/Tworzenie medykamentów i lalek/Podróże
Wszelkie eksperymenty, tworzenie nowych przedmiotów/technik, nauka technik powinny być ukryte - dla bezpieczeństwa graczy.
To samo tyczy się podróży - zarówno samej informacji o celu wyprawy, jak i umieszczeniu odnośnika do poprzedniej lokacji.
Wszelkie zwykłe ruchy (poza w/w) w walkach, misjach, czy innych aktywnościach, nie mogą zostać ukryte, nawet jeśli były wykonywane bez obecności świadków - chyba, że została umieszczona inna informacja w odpowiednim za daną czynność dziale.
Offline