4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Mistrz Gry
W wolnej chwili myślałem sobie nad systemem nauki technik. Drzewka nie będą dawać możliwość nauki wszystkich (przynajmniej nie każde drzewko). Ale przejdę do konkretów:
Nauka technik
Tutaj wyróżniam 2 rodzaje:
1. Nauka z drzewka
2. Nauka spoza drzewka
Ad 1.
Tutaj kwestia jest prosta i jasna - w danym drzewku jest możliwość nauki x technik danej rangi - gracz może się jej nauczyć bez konieczności spotkania się z techniką (idzie do biblioteki, czyta o niej, ćwiczy kilka dni (lub raczej daną ilość postów) - fabularny sposób trzeba by opracować).
Ad 2.
Jeżeli gracz chce jednak poświęcić swój czas na naukę technik zamiast na ćwiczeniach - powinien spotkać się z daną techniką, spełniać wymóg rangowy (odpowiedni poziom drzewka danej natury, czy kategorii), a także znaleźć nauczyciela. Co do tego nauczyciela to sam nie jestem pewny, można zastąpić systemem z pkt 1. Ewentualnie takim mentorem może być NPC. Oczywiście nasuwa się myśl, ze ćwicząc nowe techniki szkoli się w danej naturze. Niby tak, można to zawsze uwzględnić w wymaganiach drzewek. Ale mogą być osoby, które chcą znać wszystkie techniki rangi C. A przy drzewku, gdzie dopiero na koniec dostają możliwość nauki wszystkich technik to jest uciążliwe. Chyba, że wszystkie drzewka skorygować tak, że na danym poziomie dadzą możliwość nauki wszystkich technik (oczywiście wymaga to określonego czasu). Jednak wtedy będzie tak, ze 1 etap drzewka da możliwość nauki 10 technik powiedzmy.
Przy takiej formie gracz by decydował czy woli iść w jakość, czy ilość
Rzecz jasna forma treningu fabularna - trenowanie z NPC, samemu z prowadzeniem MG lub z innym graczem (nauka od kogoś).
Czas nauki - to oczywiście istotna kwestia. W pierwszej chwili pomyślałem, że nauka techniki to 3 dni. Ale każdy trenuje inaczej, w innym tempie. Dlatego można dać zasadę, że trening techniki swojej rangi wymaga napisania 20 postów (razem z mentorem daje to 40). Zastanawiałem się nad zmianą ilości postów zależnie od rangi techniki, ale tutaj nie mam pomysłów szczerze mówiąc. Nie wiem czy póki co byłaby potrzeba takich zestawień ilości postów do rangi.
Oczywiście przy takich założeniach, każde drzewko, z którego wywodzą się techniki i na którego etapie można się ich nauczyć, wymaga ustalenia od kiedy można uczyć się danej rangi (osiągnięcie danego punktu drzewka - przedstawiałem w części swoich drzewek).
Trudnością w tym systemie byłoby odnalezienie mentora i przekonanie go do nauki w dowolny sposób. To jednak byłoby fabularne i dawało wolną rękę.
Zakazane techniki - w niektórych technikach dodałbym taki dopisek (wiele z nich jest opisanych na narutowiki). Kinjutstu to wyjątkowo silne, zakazane techniki, które byłyby dostępne ze zwoju zakazanych technik i tylko tam (chyba, że od innego gracza, ale mało kto by dzielił się taką siłą). Czas ich nauki mógłby być większy, a wymogiem byłoby posiadanie przez wioskę artefaktu (+ew. zgoda Kage). To by sprawiło, że sam zwój stałby się pożądany, dochodziłoby do kradzieży, wojen itd. Relacje między wioskami byłyby ciekawsze, sojusze i udostępnianie zwoju, ochrona zwoju przed innymi, lub wojny o niego.
Tworzenie technik
Jak wiemy, niektóre drzewka dają możliwość stworzenia x własnych technik. Ale co w przypadku, kiedy ktoś osiąga mistrzostwo danej gałęzi i chce stworzyć więcej? Fabularnie nic nie powinno mu tego blokować poza czasem i ew. wymaganiami (zabicia kogoś, spotkania się z jakąś siłą itd.).
Oczywiście własne techniki też mają różne rangi - czas tworzenia, wymagania itd ustałaby administracja (koszt chakry też, gracz może zaproponować). Tworzenie własnych technik odbywałoby się w ukrytych wiadomościach (hide) i tak byłyby zapisane na forum przez twórcę - przecież nikt inny nie zna działania techniki, póki jej nie zobaczy (a wtedy sobie może zanotować we własnym zakresie).
Pytanie jakie dać limity... Moim zdaniem żadne. Nie dawać limitów ilości własnych, czy jednej na miesiąc. Czas tworzenia własnej techniki byłby na tyle długi, by gracz nie mógł tworzyć ich setek, rozwijając inne rzeczy. Powiedzmy w pisaniu postów, tworzenie techniki D mogłoby trwać zaledwie 20 postów, ale stworzenie techniki S - nawet 100. Oczywiście liczby są z kosmosu, to by się ustaliło, zależnie od siły itd.
Taki system oddałby realia nauki technik - moim zdaniem. Jakbyście mieli własne pomysły, to też przestawicie w wolnej chwili.
Oceniajcie, krytykujcie, komentujcie
Offline
Hm, wstępnie wszystko ok.
Ogólnie rzecz biorąc to ja przewidywałem ilość i jakość fabularnych technik[ich nauki] jako wynik drzewek rozwoju.
A dokładniej drzewek rozwoju konkretnych natur oraz samego nin, gen czy tai w zależności od specyfikacji techniki.
Co do nauki technik w bibliotekach, to ja widziałbym to raczej jako naukę z tych zwojów wioski, gdzie każda z głównych wiosek czy nawet tych pobocznych posiadałaby ich inne wersje itp. Oczywiście powinno to być równiez poparte samą nauką, a nie jedynie przeczytaniem zwoju, oraz ograniczone ilością jednej techniki na raz.
Co do własnych technik to też nie jestem zwolennikiem ich ograniczania, uwazam, że też powinny to być uzależnione częściowo odpowiednimi drzewkami.
Takie drzewka czy to natury chakry czy innych zdolności niezbędnych do stworzenia własnej techniki ograniczałyby jej poziom oraz czas tworzenia czy samej nauki, a co za tym idzie również ich ilość.
To takie luźne pomysły z mojej strony
Offline
Mistrz Gry
Co do uczenia się technik uprościłbym to maksymalnie jak się tylko da - limit możliwych do nauczenia się technik wynikałby w całości z drzewka rozwoju. Tak jak piszę Kowalski, na głównej gałęzi nin z której odchodzą umki będą co jakiś czas cechy pozwalające na zwiększenie limitu możliwych do nauczenia się zwykłych technik ninjutsu. Podobnie z naturami. Następnie w każdym przypadku trzeba będzie spotkać kogoś, kto chętny będzie nauczyć nas tej techniki. Konkretna ranga techniki to konkretna ilość postów do napisania zanim się jutsu ogarnie (dodałbym tu zmienną w postaci jakiegoś stopnia rozwoju gracza, bo wiadomo, że koks będzie uczyć się nawet trudnych technik szybciej niż żółtodziób). Co do Zwoju Zakazanych Technik już gadaliśmy, super pomysł i jestem za
Jeśli chodzi o własne mam takie samo zdanie. Każda umiejętność opanowana do perfekcji powinna dawać możliwość tworzenia technik z nią związanych. Ograniczeniem jest tylko czas i środki.
Offline
Mistrz Gry
Tzn co do nauki technik bardziej mi chodziło o to, żeby w drzewkach określić "możliwość nauki 3 (powiedzmy) dodatkowych technik" - a nie danej rangi, bo mogą być osoby, które wolą mieć więcej technik C niż B powiedzmy. A po prostu ktoś z opanowaną naturą do perfect, niech ma możliwość tworzenia i nauki technik bez ograniczeń - poza czasem i spotkaniem się z techniką do nauki. Bo widzę, że nauka spoza drzewka to było w sumie dziwne rozwiązanie, nie wiem czemu mi do łba przyszło - przynajmniej bez danej nautury na perfect (ostatni poziom)
Mam nadzieję, że myślicie podobnie
Podsumowując i poruszając resztę spraw:
1. Czas nauki technik
2. Czas tworzenia technik
3. Nauka technik zakazanych
Ad. 1 - Nauka technik
Wymagania:
- Możliwość nauki wynikająca z danego drzewka
- Spotkanie się z daną techniką (zdobyte i odnalezione informacje o technice, lub inny shinobi (gracz lub NPC) pokazujący technikę w praktyce)
- Trening nad techniką przez dany okres czasu
Czas treningu dla technik swojej rangi:
- Ranga techniki D: 10 postów
- Ranga techniki C: 20 postów
- Ranga techniki B: 30 postów
- Ranga techniki A: 40 postów
- Ranga techniki S: 50 postów
Nauka każdej techniki o randze niższej trwa o 10% krócej wraz z każdą rangą w dół. Przykład:
Shinobi z rangą natury S, potrzebuje na naukę techniki C, o 30% mniej czasu, czyli 14 postów zamiast 20.
Dodatkowe pomysły:
1. Zastanawiam się jeszcze nad faktem, czy by nie przedłużyć czasu treningu o 10% lub 20% trenując samemu, lub skrócić go, trenując z nauczycielem, o ile się takiego przekona do pomocy (gracz lub NPC)
2. Myślę, o możliwość nauki technik wyższych rang, jednak przy przedłużeniu treningu o 50% za każdą rangę w górę - Naruto opanował Rasengana, chociaż geniuszem nie był, ale to wolna sugestia.
Wszelkie podane liczby są przykładowe, chociaż starałem się oddać czas do rangi techniki, by były proporcje w sile - podawajcie swoje sugestie
Ad. 2 - Tworzenie technik
Wymagania:
- Możliwość stworzenia techniki wynikająca z danego drzewka
- Dokładne opisanie techniki w odpowiednim dziale (stosując komendę "hide")
- Zaakceptowanie techniki przez administrację forum
- Spełnienie dodatkowych wymagań*
- Trening nad techniką przez dany okres czasu
Użytkownik ma możliwość tworzenia technik o randze nie wyższej niż jego sama w danej dziedzinie.
* Tutaj mam na myśli wymagania dla potężniejszych technik, typu zdobycie ciała, spotkanie się z danym źródłem chakry, lub ze zjawiskiem przyrody. Takie wymagania byłyby pewnie rzadkością, ale mogłyby się pojawić, co administracja uwzględniłaby w zaakceptowaniu techniki i kosztu chakry.
Czas treningu dla technik swojej rangi:
- Ranga techniki D: 20 postów
- Ranga techniki C: 40 postów
- Ranga techniki B: 60 postów
- Ranga techniki A: 80 postów
- Ranga techniki S: 100 postów
Tworzenie techniki o randze niższej trwa o 10% krócej wraz z każdą rangą w dół. Przykład:
Shinobi z rangą natury S, potrzebuje na stworzenie techniki C, o 30% mniej czasu, czyli 28 postów zamiast 40.
Wszelkie podane liczby są przykładowe, chociaż starałem się oddać czas do rangi techniki, by były proporcje w sile - podawajcie swoje sugestie
Ad. 3 - Nauka technik zakazanych
Wymagania:
- Dostęp do Artefaktu Fūin no Sho lub nauka od innego użytkownika (nie od NPC)
- Trening nad techniką przez dany okres czasu
Czas treningu dla technik swojej rangi:
- Ranga techniki D: 10 postów
- Ranga techniki C: 20 postów
- Ranga techniki B: 30 postów
- Ranga techniki A: 40 postów
- Ranga techniki S: 50 postów
Nauka każdej techniki o randze niższej trwa o 10% krócej wraz z każdą rangą w dół. Przykład:
Shinobi z rangą natury S, potrzebuje na naukę techniki C, o 30% mniej czasu, czyli 14 postów zamiast 20.
Tutaj schemat ten sam co do zwykłych technik, dodatkowo nie wymaga spotkania się z techniką, bo zwój zawiera wszelkie informacje - lub inny gracz.
Jeśli chodzi o sposób dostępu do zwoju - kradzież, lub Kage wioski, która jest w posiadaniu zwoju, może udostępniać zwój wyjątkowym shinobi wedle uznania, a nawet stworzyć salę, gdzie będzie ogólnie dostępny - zależy od Kage
Wszelkie podane liczby są przykładowe, chociaż starałem się oddać czas do rangi techniki, by były proporcje w sile - podawajcie swoje sugestie
Wszelkie ilości postów dotyczą samego gracza - nie liczyłem postów nauczyciela lub MG.
Piszcie co o tym myślicie, będę poprawiał informacje i w końcu ustalimy konkretny system nauki - kolejna rzecz będzie zrobiona.
Ostatnio edytowany przez Ricco (22-02-2013 01:27:41)
Offline