Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

  • Index
  •  » Pomysły
  •  » Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

#1 07-02-2013 19:02:29

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

Dobra, to co tutaj przeczytacie może być bardzo, bardzo radykalne, ale właśnie tak widzę PBF nastawiony na pure-PRG.

Rozpiszę wszystko co przyszło mi do tej pory do głowy w punktach żeby było przejrzyście.

1. Życie i śmierć postaci
     To jest w sumie kwestia omówiona - postać umierająca przepada. Natomiast dodałbym coś w rodzaju Punktów Przeznaczenia z pen & paper Warhammer'a. Chodź nie lubie dużej ilości cyfr i kolejnych punkcików to PP mogą być bardzo przydatne. Przypuśćmy, że co 10 rozwiniętych cech w drzewku rozwoju gracz otrzymywałby 1 PP. Taki punkt ratowałby go automatycznie podczas walki na śmierć i życie, gdzie inaczej byłby skazany na niechybny zgon. Oczywiście całość odbywałaby się wraz z MG żeby zachować ciągłość fabularności. Pomysł z punktami nasunął mi się dosłownie przed chwilą i nie zdążyłem tego przemyśleć, piszę tylko to co przyszło mi do głowy

2, Pełna otwartość świata
Jedna z ważniejszych moim zdaniem rzeczy jakie mogą odróżniać nas od przeciętnego PBF'a oraz stawić w lepszym świetle względem graczy klasycznych gier fabularnych (wspomniane wyżej pen & paper). Dosłownie chodzi o to, aby gracz czuł, że ma dokładnie taki sam wpływ na otoczenie jak to jest w świecie prawdziwym.
Przykład - Wędrując po zgliszczach spalonej niedawno przez bandytów wioski shinobi wchodzi do jednego z rozpadającego się domów. W środku widzi wnękę w podłodze, w której widzi coś, cokolwiek, i w tym właśnie cała rzecz - kubek, butelka, stary, ozdobny dzban... nieważne co to jest, gracz może to wziąć. Taki przedmiot jest wpisywany do jego ekwipunku (oczywiście całość musi trzymać się kupy, człowiek nie weźmie dużego wazonu do torby, ewentualnie może wsadzić pod pachę i wrócić do domu). W ten sposób taki przedmiot nie staje się tylko i wyłącznie czymś domniemanych (jak było to na GN, gdzie niby coś takiego też było dopuszczalne, ale jednak taki przedmiot nie był równorzędnym względem innych). Gracz stoczył walkę z dzikim zwierzem/bandytą? Może zabrać wszystko, co taki wróg potencjalnie mógł przy sobie mieć (To będzie ustalać MG). Z takim przedmiotem gracz będzie mógł zrobić co tylko chce. Sprzedać obwoźnemu handlarzowi? Postawić sobie na komodzie w swoim mieszkaniu? To pozostaje tylko i wyłącznie w kwestii pomysłowości gracza i zgody MG.

3. Zasada zachowania czasu i przestrzeni
Nazwa dość dziwna, ale dość dobrze oddaje to co mam na myśli . I tak jest już dużo do czytania, więc będę się streszczać, chodź tak na prawdę to pomysł dotyczy głównie tego punktu, jest on najważniejszy.

Niedopuszczalnym jest, aby postać, którą prowadzi gracz, była jednocześnie na misji, toczyła walkę i piła sobie browara w swoim domku. To jest chyba dość oczywiste i nic w tym niezwykłego. Ja natomiast wpadłem na pomysł, aby zrobić jeszcze jeden krok dalej, mianowicie całemu naszemu forum nadać czas i przestrzeń.
Wiadomo, że większa część forum będzie zbudowana z jak największej ilości dostępnych miejsc/lokacji, do których gracze będą mogli się udać. Aby szybko to wytłumaczyć posłużę się przykładem:
Shinobi znajduje się w KonohaGakure. Otrzymuje wiadomość, iż jego dobry znajomy z IwaGakure organizuje imprezkę i zaprasza wszystkich kumpli. Shinobi postanawia stawić się na miejscu. Pakuje co tam chce zabrać i idzie. W odpowiednim wątku specjalnie służącym do zgłaszania "przemieszczania się" naszej postaci Shinobi piszę, że wyrusza w podróż na piechotę do IwaGakure. Admin/MG sprawdza, ile granic musi pokonać granic, aby przedostać się do IwaGakure (najkrótszą drogą). Musi przejść 2 granice, więc będzie podróżować x minut/godzin. Admin/MG podaje ile czasu zajmie podróż i podaje godzinę przybycia na miejsce. Po upłynięciu tego czasu Shinobi dociera na miejsce i może zacząć imprezować.

Dość długi, ale szczegółowo opisany przykład. Ja osobiście sprecyzowałem sobie wszystko w ten sposób:
Pokonanie jednej granicy (jednego kraju) - godzina
Pokonanie jednego rejonu (każdy kraj posiada kilka rejonów np. Wioska Ukryta w X (stolica), las, góry itd.) - pół godziny
Pokonanie jednego sektora (Każdy rejon posiada kilka sektorów (to jest opcjonalne ale czym więcej lokacji tym lepiej ) - 10 minut

Od każdego typu przemieszczania się byłby oddzielny wątek żeby nie robić bałaganu. Na zewnątrz (w hierarchii tematów na forum) znajdowałoby się przemieszczanie się między krajami. Wewnątrz każdego kraju byłby wątek z przemieszczaniem się wewnątrz krainy (między rejonami) a w każdym rejonie wątek do przemieszczania się między sektorami.

Dobra, ta część chyba skończona . Teraz reszta, czyli wszystko to, co wynika z zachowania czasu i przestrzeni, na razie skupie się na walkach.
Moim zdaniem nie ma sensu tworzyć oddzielnych, wyimaginowanych lokacji w których toczyłyby się walki. Spowodowałoby to przerwanie ciągłości opisanej wyżej zasady zachowania czasu i przestrzeni. Zamiast tego wszystkie walki toczyłyby się po prostu wewnątrz lokacji. Dwie osoby (albo drużyny) spotykałyby się (oczywiście wcześniej muszą znajdować się w tym samym rejonie), ustalały zasady, zgłaszały tylko luźno MG'omi, że coś takiego ma miejsce i zaczynają walkę. Coś takiego daje np. możliwość naturalnego wtrącenia się osoby trzeciej, jeżeli w tym czasie będzie się tam znajdować. W związku z tym istnieje jednak ryzyko tak zwanego GT, czyli przekazywania sobie informacji o wydarzeniach, które dzieją się w świecie forum drogą okrężną (gg, chatbox itp.). Może to doprowadzić do sytuacji, w której ktoś, kto czuje, że nie idzie mu misja/walka piszę do kumpla, a ten szybko przemieszcza się do tego samego rejonu i pomaga kompanowi. Plewienie tego typu zachowań to podstawa jeżeli chodzi o wszelkie gry typu RPG.

To chyba koniec, albo po prostu już nie mogę się skupić xD, jeszcze tylko jedna sprawa - co do sparingów z pomysłu Jego Wysokości Króla Juliana - takie sparingi z możliwością zabijania się wprowadziłbym jak "grę video", do której siadają 2 osoby znajdujące się w jednym miejscu. Nie zaburzy to fabularności i jednocześnie da pełną możliwość

Komentujcie itp. itd. Czekam na burzę mózgów Za błędy przepraszam, ale nie mam siły tego jeszcze raz czytać xD

Ostatnio edytowany przez Morris (08-02-2013 12:14:41)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 07-02-2013 19:11:42

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

1. Warte przemyślenia.
2. Też o tym myślałem i bodajże wspomniałem w moich luźnych pomysłach. Popieram 100%.
3. Też o tym wspominalem bo nie wyobrażam sobie aby byc w kilku miejscach jednocześnie. Tak więc popieram w 100%

Co do samego opracowania wszelkich pomysłów, to w najblizszym czasie zbierze się najważniejsze rzeczy z naszych wątków i będziemy dyskutować o każdym z nich w pojednynczych wątkach. Do czasu podjęcia ostatecznej decyzji o formie.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#3 07-02-2013 19:40:33

Hideki

http://i57.tinypic.com/29os60p.jpg

Zarejestrowany: 07-02-2013
Posty: 147
Punktów :   

Re: Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

1. Czemu by nie. Taka specjalna waluta na forum, która służy tylko do pewnych celów. Tak jak napisał Kowalski, warte przemyślenia.
2. Tak, popieram w pełni.
3. Oczywiście, nie można być w kilku miejscach na raz. Jak to napisał Noel czy tam Shinari można dać misja + jedna jakaś lokacja, aby nie zanudzić graczy, gdyż misje zazwyczaj zajmują sporo czasu.


Spoiler:

Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.

http://i58.tinypic.com/e7h502.gif


[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]


Hideki ->http://i60.tinypic.com/96vx9u.gif<- Gordiana

Offline

 

#4 07-02-2013 20:36:41

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

1. Popieram Uszaty. Dodatkowo gracze, jeśli odczuwają taką fabularną potrzebę (czyt. zaplanowali to),
    powinni mieć możliwość uzgodnienia, że w danej walce jego postać ginie w określony, epicki sposób
    (wiecie chyba jak to jest, chcąc się poczuć jak Heros, poświęcając epicko swoje życie za czyjeś xd)

2. Krótko i na temat - Jasne, że Tak.

3. Czytając to zacząłem odnosić początkowo wrażenie, że będzie to strasznie komplikowało,
    ale na szczęście szybko mi to przeszło, więc tak jak w poprzednich punktach - tu też jestem na tak.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#5 08-02-2013 12:14:16

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

Sorry Kowalski, że w zasadzie powieliłem twój wątek, ale nie zauważyłem go wcześniej . Natomiast w kwestii czasu i miejsca chciałbym żebyście się wypowiedzieli zwłaszcza na temat tego systemu przemieszczania się, bo tego nigdzie jeszcze nie ma.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#6 08-02-2013 14:02:59

Hideki

http://i57.tinypic.com/29os60p.jpg

Zarejestrowany: 07-02-2013
Posty: 147
Punktów :   

Re: Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

Odnośnie przemieszczania się to bardzo dobry pomysł Morris.
Sam kiedyś wprowadziłem na swoim forum coś takiego jak podróże. I tam aby dostać się z jednego do drugiego kraju należało napisać w odpowiednim wątku - czas wędrówki był z góry określony.
To jest bardzo dobry pomysł .

PS - nie było to forum o tematyce Naruto xD


Spoiler:

Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.

http://i58.tinypic.com/e7h502.gif


[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]


Hideki ->http://i60.tinypic.com/96vx9u.gif<- Gordiana

Offline

 

#7 08-02-2013 14:41:16

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

1. PP jak najbardziej mi się podobają.
2. Oczywiście, zgadzam się.
3. Z tymi podróżami to dobry pomysł. Podoba mi się.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#8 08-02-2013 20:28:20

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

1. Ja jestem przeciwny. Jeśli gracz straciłby te punkty to byłby narażony na śmierć i utratę postaci, czego nie każdy chce. Moim zdaniem można określić na początku walki czy podejmuje się ryzyko utraty postaci czy nie, lub zwyczajnie napisać, że nie chce się tracić postaci - wtedy reaguje MG przy ocenie. Nie komplikujmy tego aż tak. Jak dla mnie PP są zbędne, wystarczy określić się, że nie chce się tracić postaci i MG nie pozwoli na śmierć.

2. W 100% na tak. Genialny pomysł i bardzo mi się podoba.

3. Jestem na tak. Jak już ktoś pisał, walki można "wpleść" w misję, żeby gracz nie musiał czekać ileś dni na walkę. Ważne, żeby był w 1 miejscu w tym samym czasie. Jeśli chodzi o czas podróży, pomysł fajny, ale trzeba go dopracować  ten sposób, by cała podróż nie była długo i nudna, jednak za szybka tez nie może być. Póki co propozycja czasu mi się podoba. Podział na kraje i rejony jest fajny. Czy dzielić to jeszcze na sektory...? Nie mam zdania póki co.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#9 08-02-2013 20:50:17

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

Ricco, w którymś wątku pisaliśmy o tym, że będą 3 rodzaje walk.
-Walka sparingowa gdzie śmierć nic nie znaczy.
-Walka zwykła gdzie za zabicie grożą poważne konsekwencje.
-Walka pojedynkowa gdzie zabicie jest dozwolone o czym wiedzą obie strony i podejmjąc się tego typu walki mają świadomość możiwej śmierci postaci.

I waśnie gównie do 3 rodzaju walk przydadzą się punkty PP, zresztą w razie jakiegoś wypadku przydadzą się również w walce typu 2.
Ogólnie chcemy uniknąć smierci o ile gracz jej nie chce ale musimy dac możlwiość walki na śmierć i zycie...


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 
  • Index
  •  » Pomysły
  •  » Herezje na temat fabularności + wszystkie (+/-) aspekty by Morris

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cosiedzialowczoraj.pun.pl www.arenas.pun.pl www.pandanda.pun.pl www.eti2011r.pun.pl www.extremespeedway.pun.pl