Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

  • Index
  •  » Zmiany
  •  » Zunifikowany, chaotyczny wątek zmian mechanizmów fabularnych (ZCWZMF)

#1 18-11-2017 12:51:05

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Zunifikowany, chaotyczny wątek zmian mechanizmów fabularnych (ZCWZMF)

Zakładam to miejsce w celu prowadzenia archiwizowanej dyskusji na temat tego, co moim zdaniem w tym momencie w największym stopniu blokuje nasze PBF - niewydolność mechanizmów dotyczących postępu fabularnego graczy. Pod linią znajdującą się poniżej będę dodawał punkty które przyjdą mi do głowy i luźne przemyślenia na ich temat bo jest tego tyle, że nie jestem w stanie na raz spisać wszystkiego. Całość będzie również pewnie bardzo chaotyczna i prosiłbym was wszystkich o pomoc w jej uporządkowaniu .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Czas globalny i święta - pojęcie jakiegokolwiek jednorodnego czasu w systemie opartym o tury, gdzie jeden gracz może wykonać 100 tur w tym samym czasie gdy inny wykona 20 jest całkowicie nietrafiony i jako, że był to mój pomysł to całkowicie się do mojego błędu przyznaje . Nie da się logicznie (a przynajmniej ja w tym momencie nie mam pomysłu) połączyć akcji graczy z jakimś jednym, odgórnie narzuconym czasem. Koncepcja starzenia się postaci jest fajna ale bardzo trudna do zrealizowania w systemie turowym. Jeżeli czas jest niewypałem to święta również, więc powinny spaść chyba, że opracujemy coś co pozwoli zachować czas.

2. 1 MG = x graczy - o co chodzi... do tej pory każdy gracz zgłaszał się po swojego MG który byłby jego opiekunem w świecie gry. Wydaje mi się, że podejście to jest jednym z największych problemów. Bardzo trudno jest prowadzić fabułę pojedynczym graczom na najniższym poziomie (losowe wydarzenia dla każdego oddzielnie), fabułę na poziomie pojedynczego regionu (dotyczącą kilku graczy) oraz fabułę globalną (dotyczącą całego świata) jednocześnie. Wydaje mi się, że trzeba odejść od koncepcji, że wszystko co robi gracz jest bezpośrednio nadzorowanie i w 100% fabularne. Skłaniałbym się do czegoś w rodzaju "misji", gdzie gracz "zapisuje się" (niekoniecznie świadomie, być może dzięki swoim poczynaniom) do wątku, w którym kilku MG uzgadnia co się będzie dziać. Taka misja trwałaby dłużej niż misja wioski i nie dotyczyłaby bezpośrednio żadnego zadania wioski a wydarzenia fabularnego jednego z graczy biorących udział lub innego ważnego wydarzenia. Co najważniejsze - taką misję prowadzi MINIMUM 2 MG!. W ten sposób mamy  przypisanie 2 MG = x graczy (ilość graczy zależy od sytuacji, może być 1, może być 5), co jest sytuacją o wiele bezpieczniejszą niż 1 MG przypisany jako opiekun x graczy. Nie ma sytuacji, w której MG znika na kilka dni i gracz czeka. Tylko takie "misje" miałyby znaczenie fabularne, poza nimi gracz robi co chce i nie jest to traktowane stricte jako działania fabularne postaci (może być, jeżeli stało się coś wartego uwagi. Wtedy gracz zgłasza takie wydarzenie i może dostać za nie nagrodę). Ten punkt jest dla mnie dosyć ważny a nie wiem, czy opisałem go wystarczająco jasne, więc pytajcie i krytykujcie to może coś z tego wyjdzie

3. Trening i rozwój  - po części omówione już przez Siana, kradnę żeby było w jednym miejscu - klepanie postów treningowych jest bez sensu. Jeden post dziennie i dawki powinny robić się same. Czy ze 100% wydajnością? To już zależy. Ja bym się bardziej skłonił do sytuacji w której trening w losowym miejscu daje 75%, trening z innym graczem 100%, trening na sali z nauczycielem 125% (ale płatne), treningi specyficzne (w trakcie jednego ze świąt była możliwość treningu w jakiejś tam jaskini która potęgowała możliwości treningowe danej dziedziny do 150%).


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 18-11-2017 13:05:05

Ryoushi

http://i60.tinypic.com/zx0d9i.jpg

Zarejestrowany: 02-04-2015
Posty: 182
Punktów :   

Re: Zunifikowany, chaotyczny wątek zmian mechanizmów fabularnych (ZCWZMF)

wszystkie pomysły jak najbardziej trafione moim zdaniem. punkt nr 3 najbardziej mi się podoba logiczny i prosty a i nawet drobne bonusy w sobie zawiera pomysł nr 2 podobnie. Brzmi logicznie, i obecnie by działało. mamy więcej MG niż graczy aktualnie. pomysl nr 1 usunięcie golbalnego czasu jest OK.


Karta postaci



Spoiler:

Ubiór:
Średniego wzrostu, młody meżczyzna o kruczoczarnych, zwykle rozczochranych włosach i grzywką delikatnie opadającą na oczy. Szczupły. Ubrany w długie spodnie oraz koszulę. Sympatyczne rysy twarzy oraz przenikliwe, błyskotliwe spojrzenie. Usta średniej wielkości zwykle pozostające w uśmiechu.Bywają momenty, w których na twarzy pojawiają się oznaki zadumy. Na kołnierzu koszuli przypięta spinka z symbolem Yin- Yang. Sylwetka wyprostowana i dumna. Krok sprężysty i energiczny, a na spodniach na prawym pośladku widnieje małe przetarcie. 

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Offline

 

#3 18-11-2017 13:06:54

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Zunifikowany, chaotyczny wątek zmian mechanizmów fabularnych (ZCWZMF)

Kwestia większej ilość MG niż graczy - część MG też prowadzi swoją postać więc trochę się wyrówna. Trzeba tylko pilnować kto komu mistrzuje wtedy


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 18-11-2017 15:26:33

Sainō

http://i60.tinypic.com/zx0d9i.jpg

Zarejestrowany: 23-01-2015
Posty: 441
Punktów :   

Re: Zunifikowany, chaotyczny wątek zmian mechanizmów fabularnych (ZCWZMF)

Ok, więc teraz ja, tylko nie odbierajcie mnie mylnie za konserwatystę xD

Z czasem globalnym mam pewien problem, bo jeśli jakiś gracz zapragnie uczynić swoją 13-letnią postać dorosłą, to nagle może się okazać, że będzie brał udział tą postacią w misji fabularnej z inną postacią (gdzie obie te postacie się znały się już wcześniej, kiedy miały przykładowo po te 13 lat), która się nie postarzała ani o dzień.
Owszem, zrobienie porządku z upływem czasu w świecie RoS'a jest dobrym a wręcz powiedziałbym, że koniecznym pomysłem, ale nie byłbym za radykalnym jego odrzuceniem ze względu na wysoką możliwość powstania fabularnego wiekowego rozpiździelu nie do wytłumaczenia (No, chyba że gracz, który chciał postarzeć swoja postać ładnie by poprosił, a my byśmy się zgodzili na wprowadzenie Hyperbolic Time Chamber z Dragon Balla, gdzie jeden rok spędzony w tej komnacie był równoznaczny z upływem jednego dnia w realnym świecie Dragon Balla xD). Jedyne co mi przychodzi na myśl odnośnie zastąpienia aktualnego systemu upływu czasu to umieszczanie co jakiś równy okres przez któregoś MG posta, że w świecie RoS upływa równy 1 rok, z racji którego gracze otrzymują określony bodajże w dziale "Wprowadzenie" bonus do stat w związku z postępującym wiekiem postaci.

Kwestia ilości MG na ilość graczy - tutaj krótko napiszę ok. Póki gracze będą pod opieką nie jednego, a kilku MG, obciążenie spadające na barki poszczególnego MG będzie znacznie mniejsze, niż jakby miał się tym zajmować samemu Co do tego, do jakich akcji graczy ogranicz pojęcie "działań fabularnych" to właśnie nad tym pracuję.

Kwestia treningów - tutaj też ok, przy czym też będzie dotyczyc to o czym napisałem wyżej


Karta Postaci



[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]



Spoiler:

Wygląd & Ubiór: Sainō to chłopak przeciętnego jak na swój wiek wzrostu o szczupłej sylwetce. Posiada twarz obarczoną przeważnie spokojem (przeważnie, poza sytuacjami, w których zostaje wyprowadzony z równowagi - wtenczas jego twarz przybiera wyraz niemalże opętania furią) i pewnością siebie. Oczy brązowe oraz długie, czarne włosy sięgające niemalże do ramion. Chłopak odziany jest aktualnie w białą koszulę bez rękawów z wysokim kołnierzem okrywającym szyję chłopca, która swoją długością sięga do pasa u spodni oraz w długie, opięte butami ciemnogranatowe spodnie. Rolę obuwia Sainō spełniają klasyczne, czarne sandały - popularne wśród Shinobi. Dodatkowo, na lewej dłoni i przedramieniu chłopaka owinięty jest bandaż. Za plecami, do paska u spodni chłopak ma dopięte dwie torby z ekwipunkiem, zaś przy jego lewym biodrze (również do paska) dopięte jest Tanto z ostrzem skrytym w czarnej pochwie.

Offline

 

#5 20-11-2017 17:13:55

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Zunifikowany, chaotyczny wątek zmian mechanizmów fabularnych (ZCWZMF)

1. Nie usuwamy. Mamy odpowiedni podział na 4 pory roku i odpowienio opisany upływ czasu z kórym w miarę wieku zmieniają się statystyki graczy. Nie ma sensu tego usuwać, a pewnej spójności logicznej między wydarzeniami, które czasem będą się ciągnąć miesiącami(w grze) a czasem godzinami, nie utrzymamy. To forum, a my i tak za dużo podporządkowaliśmy to sztywnym zasadom i regułom, spójrzmy na to trochę z punktu widzenia "dzieciaka" który nie przejmuje się takimi rzeczami. Czas płynie, na rosie też i trzeba się z tym pogodzić. Ten czas to pewna "gratka" i atrakcja, jakich nie było i (raczej) nie ma na innych forach

2. Tak

3. Spoko, trening musimy podsumować tam, gdzie opisałeś go bardziej szczegółowo ----> http://www.riseofshinobi.pun.pl/viewtop … 7628#p7628


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#6 20-11-2017 17:55:29

MG Yuno

http://i60.tinypic.com/npgrae.jpg

6672067
Zarejestrowany: 18-04-2016
Posty: 667
Punktów :   

Re: Zunifikowany, chaotyczny wątek zmian mechanizmów fabularnych (ZCWZMF)

1. Ja też czasu będę bronić nogami, rękoma, a jak trzeba to i nawet pogryzę. Uważam, że jest to coś fajnego, wprowadza 'inność' na forum (na żadnym innym postać się nie starzeje, no przynajmniej nie na tych co je znam) i przede wszystkim jest to wyrównane, dobrze i prosto opisane. ----> http://riseofshinobi.pun.pl/viewtopic.php?id=573   

2. Jestem za.

3. Jest ok, ale tak jak powiedział Krajan do 'podsumowania' w tamtym poście


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 
  • Index
  •  » Zmiany
  •  » Zunifikowany, chaotyczny wątek zmian mechanizmów fabularnych (ZCWZMF)

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sympatia.pun.pl www.muforall.pun.pl www.agrogames.pun.pl www.party-club.pun.pl www.kurpie.pun.pl