Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 21-11-2017 01:11:21

MG Yuno

http://i60.tinypic.com/npgrae.jpg

6672067
Zarejestrowany: 18-04-2016
Posty: 667
Punktów :   

System dawek treningowych

Podstawą rozwijania się każdego Shinobi jest trening oraz praktyka. Bez tego nie da się osiągnąć zamierzonych rezultatów. Człowiek nie jest jednak w stanie ćwiczyć i pracować nad sobą bez przerwy - ogranicza go wiele czynników. Jednym z nich jest jego wytrzymałość na zmęczenie fizyczne i psychiczne. Każdy człowiek inaczej reaguje na konkretne zmęczenia a i praktyka może zwiększyć odporność i pozwolić na coraz to dłuższy trening oraz pracę. Odporność na zmęczenie określają statystyki rozwoju

Statystyki rozwoju

Wytrwałość - określa wytrzymałość naszego ciała na zmęczenie fizyczne, które występuje w czasie treningów statystyk oraz wszelkich prac wymagających wysiłku fizycznego.

Koncentracja - określa wytrwałość i wytrzymałość naszej woli na zmęczenie psychiczne, które występuje w czasie prac umysłowych (tworzenie medykamentów, budowa lalek, studiowanie ksiąg, rozwój chakry oraz limit nauki technik).

Statystyki te w żaden sposób nie wpływają na zdolności bitewne, odpowiedzialne są tylko za efektywność naszego treningu.

Dawki treningowe

Dawka treningowa to swego rodzaju czas treningowy jaki musimy poświęcić na rozwój.
Wiele cech w wymaganiach ma określoną ilość dawek treningowych jakie należy zrealizować do otrzymania danej cechy.
Dawki treningowe realizuje się poprzez pisanie fabularnych treningów, czyli gracz pisze post, w którym opisuje swoje ćwiczenia.
Wyróżniamy 2 typy treningów - na bazie koncentracji i na bazie wytrwałości.
Trenować można w niemal dowolnym miejscu, a zakończony trening zgłaszamy w kodzie HIDE - tutaj.
MG sprawdza wątek i dopisuje postępy treningu do Karty Postaci.

Posty treningowe, a przynajmniej informacja o trenowanych cechach powinny być zawsze ukryte w HIDE.

Zasady działania treningów

Na początku gracz posiada 1 punkt każdej ze statystyk rozwoju, a maksymalny limit każdej z nich to 10 punktów.
Punkty te określają ile dawek treningowych zrealizować można podczas jednego treningu.

Dawki:

1 pkt statystyki rozwoju = 5 dawek treningowych
2 pkt statystyk rozwoju = 7 dawek treningowych
3 pkt statystyk rozwoju = 9 dawek treningowych
...

Ilość punktów wytrwałości/koncentracji określa również ilość treningów możliwych do zrealizowania w trakcie jednego tygodnia:

1-3: jeden trening w tygodniu
4-6: dwa treningi w tygodniu
7-10: trzy treningi w tygodniu

Treningi na bazie wytrzymałości i koncentracji liczą się niezależnie (przy 5 punktach wytrwałości i 5 punktach koncentracji wykonać można 4 treningi w tygodniu, 2 na wytrwałość i 2 na koncentrację). Nadal jednak możemy wykonać TYLKO jeden trening w ciągu dnia.

Ile dawek to jeden punkt statystyk?
Nie ma takiego przelicznika. Za rozwój statystyk są odpowiedzialne drzewa rozwoju. To tam są podane dokładne wymagania jakie trzeba spełnić by zwiększyć poziom swoich umiejętności. Warto też zapoznać się z zasadami rozwoju statystyk.

Punkty statystyk wytrwałości i koncentracji przyznawane są przez Mistrzów Gry, nie istnieje możliwość ich samodzielnego zwiększenia.

Wszelkie postępy zapisywane są w Karcie Postaci przez MG, dzięki czemu nie ma potrzeby zapisywania linków do treningów.

Wydajność treningu

Wydajność treningu różni się w zależności od sytuacji i miejsca:
- trening samemu: 75% dawek treningowych zaokrąglane w dół
- trening z innym graczem (w jednym wątku): 100%
- trening na placu treningowym pod okiem instruktora: 125% zaokrąglane w dół (płatne)
- treningi specjalne/wydarzenia okresowe/święta: w zależności od danej sytuacji

Ile dawek wykorzystam podczas samotnego treningu?

1 pkt statystyki rozwoju = 3,5 dawki treningowej                    6 pkt statystyk rozwoju = 11 dawek treningowych
2 pkt statystyk rozwoju = 5 dawek treningowych                     7 pkt statystyk rozwoju = 12,5 dawki treningowej
3 pkt statystyk rozwoju = 6,5 dawki treningowej                     8 pkt statystyk rozwoju = 14 dawek treningowych
4 pkt statystyk rozwoju = 8 dawek treningowych                     9 pkt statystyk rozwoju = 15,5 dawki treningowej
5 pkt statystyk rozwoju = 9,5 dawki treningowej                     10 pkt statystyk rozwoju = 17 dawek treningowych

Zapis postów treningowych

Zapis treningu powinien być w miarę szczegółowy i dość obszerny.
Najważniejsze jest by opis ćwiczeń odnosił się do trenowanej cechy - robiąc pompki nie zwiększymy reakcji.

Trening inicjowany jest postem który zawiera następujące informacje schowane w tagu [ HIDE ]:

Typ treningu - wytrwałość lub koncentracja
Numer treningu w tygodniu - który to trening danej kategorii w tym tygodniu np. (1/2)
Nazwa drzewa i symbol cechy/cel treningu - Walka wręcz A2 / Technika x / Eksperyment x

Przykład:

Trening Wytrwałość (1/2), Walka Wręcz A2

Treningi wspólne

Istnieje możliwość wspólnych treningów z innymi shinobi.

Taki trening wygląda jak zwykłe fabularne spotkanie (odbywa się turowo).
Informacje o trenowanych cechach i postępach treningu muszą być dalej zapisywane zgodnie z zasadami powyżej.

Treningi pod okiem instruktora

Istnieje możliwość trenowania pod okiem doświadczonego nauczyciela.
Taką osobą może być NPC na palcu treningowym (prowadzony przez MG).
Instruktorzy NPC są na każdym polu do ćwiczeń, a ich usługi kosztują. Cena zależna jest od władz danej wioski.

Inną opcją jest trening pod okiem gracza o randze minimum Jounina.
Warunki treningu i ewentualne opłaty zależne są od gracza prowadzącego postać mentora.

Taki trening odbywa się turowo - tak samo jak trening z innym graczem.

Jeżeli trening odbywa się pod okiem gracza jako mentora, taki gracz nie otrzymuje żadnego bonusu za ten trening - po prostu poświęca swój czas.

Treningi na misji/w fabule

W zdarzeniach prowadzonych przez MG - misje, wydarzenia fabularne - można przeprowadzać trening.
Ćwiczenia wykonywać można po poinformowaniu MG o "przerwie w fabule", o ile sytuacja w danej chwili na to pozwala.
MG może również samodzielnie przydzielić "czas wolny".


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.missbimbo.pun.pl www.shinsoo.pun.pl www.kareenaisaif.pun.pl www.graniegedania.pun.pl www.navigator.pun.pl