Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 06-02-2013 23:21:25

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Szeregowe pomysłuwy od A do Z

No więc tak. zacznę od tego że chciałem podziękować mojej mamie za użyczenie mi laptopa na ten jakże ciężki okres bez mojego komputera ._. . A teraz konkrety. Mam parę pomysłów i sam nie wiem czy są dobre czy złe. Sami je oceńcie, może coś wpadnie wam w oczko, a ja będę co jakiś czas dorzucał nowe.

Po pierwsze wpadł mi do głowy pomysł rozwoju wiosek. A mianowicie każda z wiosek zaczynała by tak jakby od 0 - podstawowe towary i budynki. Z czasem poprzez zdobywanie pieniędzy na misjach, w walkach i innych opcjach shinobi z danej wioski wpłacali by złoto do skarbca wioski (coś w rodzaju podatku) dzięki czemu wioska mogła by budować np kolejne domy dla mieszkańców, palisady lub też zamawiać nowe towary, tj bronie, zwoje, kamizelki. To taki zarys mojego pomysłu, ale myślę, że dzięki niemu nasza fabularność wzrosła by, bo wioski miały by większą niezależność jak i wioska była by tą małą społecznością którą powinna być. Każda z wiosek mogła by mieć inny ustrój polityczny, że tak to nazwę, a każdy z graczy miał by głos w jej sprawie (nie tak jak na GNie  - tam nie miało znaczenia tak naprawdę z jakiej wioski kto jest, a Kage to był po prostu administrator, a nie osoba rządząca wioską). Dzięki temu również znaczenie by miały sojusze jak i wojny między wioskami, bo każda mogła by się rozwinąć i uzbroić na swój sposób jak i ograbić drugą by wzmocnić swoją siłę itp.

Drugim pomysłem jest losowość o której wspominałem. Ale nie losowość prowadzana przez adminów/modów lecz przez faktycznie los. Można by było wprowadzić procentowe prawdopodobieństwa czegoś. Dajmy na to 10% na znalezienie kunaia w najbliższej misji. Jak teraz wyliczyć ten procent? A no właśnie, istnieje strona http://losownik.pl/kostka która umożliwia to poprzez rzuty wirtualną kością. Powiem, że coś takiego wprowadziłem na swoim forum Fantasy i całkiem nieźle to funkcjonowało, bo nawet prowadzący misję nie wiedział do końca czy graczowi uda znaleźć się kunai czy nie. Można wprowadzić to tylko do misji w odnalezieniu czegoś, gdy ktoś będzie miał wybór dróg i wybierze jakąś a ma dajmy na to 10% na odnalezienie dobrej drogi, rzucamy kością i jeśli mu się udało to idzie dobrą drogą, jeśli jednak nie to prowadzący misję daje mu jakiś znak za jakiś czas, że to jednak nie jest dobra droga i że stracił dajmy na to 4h dnia RoS na swoją misję...


Nie wiem czy dobrze to wszystko ująłem, ale mam nadzieję, że rozumiecie co mam na myśli. Pozdrawiam, Szeregowy <salutuje>

Ostatnio edytowany przez Szeregowy (06-02-2013 23:25:20)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 06-02-2013 23:31:36

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Co do wiosek to oczywiście jestem na tak, czym więcej do roboty dla graczy tym lepiej. Niestety jakbym się za temat losowości nie zabrał to mi nie pasuje. W tej sprawie dałbym całkowicie wolna rękę osobie nadzorującej misje. Poza tym wpadł mi do głowy pewien szczegół. Jeżeli ma być to forum rpg z "otwartą" fabułą i swobodnym kreowaniem wydarzeń przez graczy to muszą mieć oni możliwość zabierania z miejsca gdzie się znajdują wszystkiego co tam jest. Jeżeli znajdą trupa to mogą go ograbić do naga, bo kto im zabroni?


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#3 06-02-2013 23:53:01

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Zgadzam się z Uszatym, jednakże takie rzeczy z denata jak oczy, uszy, ogony (te tylne i przednie) itp.
powinny być możliwe do zabrania tylko wtenczas, gdy uzyskamy jakiś fabularny cel, którego osiągnięcie
wymaga takiego przedsięwzięcia (jeśli wiecie, co mam na myśli).

Ostatnio edytowany przez Lodzio Skipper Miodzio (06-02-2013 23:55:10)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 07-02-2013 13:39:02

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

ok kolejna dawka małych pomysłów od Szeregowego.

1. Wprowadzenie różnorodności w poziomach czary, by nie było, że wszyscy mają jej tyle samo. Zrobić czakrę jako statystykę, w którą byśmy dawali punkty, ewentualnie rozdawać poziomy czakry losowo, w które potem mogli byśmy dodawać punkty, które by nam ją podnosiły.

2. Regeneracja czakry. Każdemu regenerowała by się czakra, ale tylko pod warunkiem, że aktualnie nie bierze udziału w walce, lub jej wcale nie używa. Czakra regenerowała by się w jakimś określonym przez nas tempie. Za regenerację czakry odpowiadała by któraś ze statystyk. Każdy punkt statystyk dajmy na to witalności to przykładowo 10 punktów czakry w górę na godzinę.

3. W sklepie medycznym znajdowały by się środki wspomagające regenerację czakry, ale były by drogie.

4. Założenie postaci wymagało by stworzenia opisu jej historii. Historie graczy mogły by się łączyć w jakiś sposób. Również opis charakteru postaci byłby ważny. Musieli byśmy się po części go trzymać.

5. Przyda się ładny opis historii świata w czasie w jakim go osadzimy. Dlaczego tak a nie inaczej. Np. "Po czwartej wielkiej wojnie shinobi stało się to tamto i siamto. Kage jest taki a Ziemią zawładnęli kosmici."


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#5 07-02-2013 14:10:45

Hideki

http://i57.tinypic.com/29os60p.jpg

Zarejestrowany: 07-02-2013
Posty: 147
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Co do wiosek, to sam miałem dać pomysł z tymi lokacjami i ich konsekwentnym rozwojem. Więc w tej kwestii jestem zdecydowanie na tak.
Co do pomysłu losowości, to nie widzi mi się to. Mamy umilać graczom grę i bawić się wszystkim, a nie dawać jakieś funkcje matematyczne, które określą czy pójdziemy prosto, w lewo lub w prawo. Należy po prostu wybrać kompetentnych MG, którzy ciekawie i umiejętnie poprowadzą fabułę misji czy naszych przygód.
Co do Chakry jako statystyki, to ten pomysł mi się podoba. W świecie Naruto każdy shinobi posiadał różny stopień chakry, więc u nas też powinno tak być. Co do regeneracji to wciąż nie wiem jakby to funkcjonowało na forum, więc do tego jestem troszkę sceptycznie nastawiony.
Co do opisu historii i charakteru postaci to chyba oczywiste .

Tak rzecze wasz Król, czyli Ja.


Spoiler:

Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.

http://i58.tinypic.com/e7h502.gif


[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]


Hideki ->http://i60.tinypic.com/96vx9u.gif<- Gordiana

Offline

 

#6 07-02-2013 19:19:43

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Wioski w 100% popieram, to samo w kwestii kage-administrator.
Co do losowości to zastawnowiłbym się nad takim rozwiazaniem w kilku sprawach, jak np.
zdobycie umki zwanej CSN.

=============================================================

1. Co do chakry to faktycznie musimy mieć na to wpływ podczas rozwoju.
Moim zdaniem to podpada pod drzewko rozwoju "statystyki" jaką jest dla mnie chakra.

2. Oczywiście, że tak. Odpoczywasz więc regeneruje Ci się chakra, toczysz kilka walk pod kolei to nie możesz mieć pełnego poziom u chakry.

3. Myślę, że to dobre rozwiązanie. Ba, wprowadziłbym aptekę do tego typu mieszanek.

4. To moim zdaniem podstawa. Opis postaci, jej charakteru, histori, a nawet planów na przyszłość.

5. Jako, że ta rama czasowa odpowiada mi najbardziej popieram opis wpływu minionych wydarzeń na aktualny stan rzeczy.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#7 07-02-2013 22:42:59

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Tak samo jak Kowalski rzecze. Ja mam nawet wizję jakby wyglądało drzewko Chakry:

                                                                                               Chakra
                                                   _________________________|_______________________
                                                  /                                                  |                                              \
                                         Wola Ognia                                          |                                           Senshin [Poziom 1]
                            (Dzięki duchowemu spokoju i                           |                 (Dzięki długotrwałemu medytowaniu i szkoleniu się
                       poczuciu ochrony bliskich i przyjaciół,                    |                         w używaniu Chakry, potrzebna jej ilość
                               zyskujesz +4000 chakry).                              |                        we wszelakiej formie zmniejsza się o 10%)
                                                 |                                                    \                                                           |
                                                 |                                                     \                                                           \___
                                                 |                                                      \                                                                 \
                                           Oddanie                                                 |                                              Senshin [Poziom 2]
                      (Gdy ktoś Ci bliski jest w tarapatach,                          |                            (Dzięki głębszej medytacji i treningowi
               głęboko skrywane zapasy chakry uwalniają się,               |                              nad używaniem chakry, we wszelakich
                tym samym dając Ci dodatkowe +6000 chakry)               |                        formach jej używania, tracisz jej o 25%mniej)
                                                                                                         |                                                           |
                                                                                                         |                                                           |
                                                                                                        /                                                Senshin [Poziom 3]
                                                                      ________________/                     (Po osiągnięciu mistrzostwa w medytacji nad Chakrą,
                                                                    /                                                                      we wszelakich formach jej używania,
                                                                   /                                                                                   tracisz jej o 50% mniej)
                                          Regeneracja Chakry [Poziom 1]
                            (Po długim okresie czasu trenowania w używaniu Chakry,
                        zyskujesz możliwość regenerowania po części utraconej chakry.
                 Po odpowiednim skupieniu się odzyskujesz 10% aktualnie posiadanej Chakry.)
                                                                 |
                                                                 |
                                          Regeneracja Chakry [Poziom 2]
                            (Po długim okresie czasu trenowania w używaniu Chakry,
                  zyskujesz możliwość lepszego regenerowania po części utraconej chakry.
                Po odpowiednim skupieniu się odzyskujesz 25% aktualnie posiadanej Chakry.)
                                                                 |
                                                                 |
                                          Regeneracja Chakry [Poziom 3]
                            (Po długim okresie czasu trenowania w używaniu Chakry,
             zyskujesz możliwość mistrzowskiego regenerowania po części utraconej chakry.
             Po odpowiednim skupieniu się odzyskujesz 50% aktualnie posiadanej Chakry.)


To oczywiście przedsmak i "szkic" jak ja bym coś takiego z Kotrą widział

Co do pozostałych punktów, czyli od 4 w dół jestem na Tak.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#8 10-02-2013 13:04:22

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Kolejny mały pomysł, co wy na wprowadzenie pieczęci technik? Chodzi mi o to, że każdy z nas musiał by opisać w swoim ruchu pieczęcie do danej techniki. Z jednej strony jest to dobre, po zapobiegło by to temu jak na GNie "składam pieczęcie" (w myślach mam housenka no jutsu) ktoś mnie akurat atakuje jakąś techniką (i nagle moja myśl zmienia się na technikę obronną)więc by się obronić, używając tych samych pieczęci co do housenka, stawiam rashaumon . To było troszkę głupie. Z drugiej strony była by to mała komplikacja dla graczy

Ostatnio edytowany przez Szeregowy (12-02-2013 15:57:43)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#9 10-02-2013 13:07:44

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Sam nie wiem, z jednej strony fajne, z drugiej problemowe.
Ponadto system ukrytej wiadomości pod każdym postem powinien załatwić zmianę zamiarów.
Aczkolwiek nie mam nic przeciwko temu aby w opisach technik znalazł się dopisek o pieczęciach potrzebnych do wykonania.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#10 10-02-2013 13:10:43

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Jak dla mnie to taki wymóg były meczący trochę, wymagałby ciągłego sprawdzania jakie się składa znaki itd. Myślę, ze bez tego będzie ok.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#11 10-02-2013 19:08:26

Hideki

http://i57.tinypic.com/29os60p.jpg

Zarejestrowany: 07-02-2013
Posty: 147
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Dla wymóg bez sensu. Do każdej techniki musielibyśmy szukać odpowiednich pieczęci. Później to wszytko zamieszczaj, szukaj. Jak dla mnie pomysł już przekombinowany.


Spoiler:

Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.

http://i58.tinypic.com/e7h502.gif


[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]


Hideki ->http://i60.tinypic.com/96vx9u.gif<- Gordiana

Offline

 

#12 10-02-2013 21:51:32

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Jak dla mnie również, jednakże co do tej "zmiany myśli" o której nam tutaj Szeregowy wspomnieliście,
gracze szybko nauczą się od naszego doświadczenia i nadzoru, że muszą myśleć realnie w walkach.
Jeśli składali pieczęcie do jakieś ofensywnej techniki, to wiadome jest, że przy ataku z zaskoczenia
się nie obronią jakimś defensywnym Jutsu. Ludzie najczęściej piszą swoje posty od razu zdradzając,
do jakiej techniki je składając, np.

Debil napisał:

Składam kilka gestów i po chwili wypuszczam w Ciebie kulę ognia.

Taki delikwent kopie sobie pod nogami dół, więc tutaj akurat myślę że nie będzie problemu poprawić swoim
postem przebieg sytuacji opisanej przez Debila (nie że nazywam wszystkich graczy pbf debilami,
tylko piszę w odniesieniu do cytatu xD)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#13 11-02-2013 16:37:53

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Kolejna myśl:


Powiem krótko, chodzi mi o wprowadzenie kolejnego KG na forum. Jest to fillerowe KG - chodzi o użytkowników kryształu. Taką użytkowniczką była Guren w fillerach. Co wy na to?


Na niemieckiej narutopedii znalazłem spis fillerowych technik, sami zobaczcie i dajcie mi cynk czego ewentualnie nie wrzucać do technik

http://de.naruto.wikia.com/wiki/Kategorie:Jutsu_(Filler)

Ostatnio edytowany przez Szeregowy (11-02-2013 16:38:49)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#14 11-02-2013 16:41:40

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Osobiście jestem na nie z prostego względu. Nie wiadomo z jakich natur składa się to KG. jak dla mnie to fantazja poniosła twórcę tego elementu


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#15 14-02-2013 20:26:21

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Nie wiedziałem w sumie gdzie mam to wrzucić, a nie chciałem by mi ta myśl uciekła. Czy damy lalkarzom możliwość przerobienia własnego ciała na lalkę, tak jak to zrobił Sasorii


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#16 14-02-2013 20:39:28

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

A zajrzyj do drzewka rozwoju WM
Z niego wynika, ze tak. jest taka mozliwość


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#17 15-02-2013 21:02:08

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

A no ok, musiałem przeoczyć. Dzięki.
---------------------------------------------------
Kolejnym z takich małych pomysłów jest nadanie grup krwi każdemu shinobi. Można by było prowadzić wtedy coś w rodzaju kartotek w szpitalu, jak i to miało by wpływ na ratunek ciężko rannej postaci. Rozbudowująca się wioska nie musi mieć wyposażonego szpitala na maksa, więc może się zdarzyć przypadek gdy w szpitalu braknie przykładowo krwi grupy A i ciężko ranny ninja jeśli jej nie dostanie umrze. Pozwoli to na nawiązanie kolejnych więzi między graczami, jak i da możliwość kolejnego ratunku czyjejś postaci i wprowadzi na forum trochę więcej realizmu.
Swoją drogą wiem, że to pierdoła i kolejna dawka roboty dla nas, ale jakoś nie mogłem tego nie dodać :P.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#18 15-02-2013 21:06:57

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Grupa krwi niby nie głupia rzecz, ale moim zdaniem można to przemyśleć kiedyś tam Głównie medycy będą pewnie leczyć w terenie, poza tym są pigułki uzupełniające krew
Pomysł fajny, ale póki co skupmy się może na drzewkach i wszelkich niezbędnych rzeczach do odpalenia testów - wbrew pozorom poza drzewkami trochę tego jest, chociaż drzewka to najbardziej skomplikowany kolos teraz


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#19 10-04-2013 15:20:05

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Rośliny

Rośliny te są żywcem skopiowane z mojego starego nieczynnego forum fantasy. Są tu rośliny, które w naszym przypadku medyk będzie zbierał by zrobić jakąś truciznę, pigułkę bądź odtrutkę. Opis roślin będzie służył MG, którzy różne roślinki będą mogli podsunąć graczom. Nie każdy gracz jednak musi znać  rośliny i ich działanie, dlatego proponuję wprowadzenie zielników wszelkiego rodzaju, które po nabyciu będzie można przeczytać tym samym dowiadując się paru rzeczy na temat roślin. Dzięki temu medycy będą mogli sami zbierać zioła, siać je itp na misjach, bądź w swoich ogródkach. Jeśli pomysł może być, rozwinę go do stopnia opisu zielników i występowania, zbierania jak i hodowli danej rośliny. Opisy również poprawię na bardziej "Naruto'we", a niektóre rośliny może nawet usunę, bądź zmienię ich działanie, gdyż ich obecne działanie służyło na forum fantasy .




1.Buraki:
- Czerwony: Po destylacji sok z tego buraka nadeje się na barwnik do oznaczania mikstur.
- Cukrowy: W procesie gotowania i późniejszej destylacji zacieru uzyskuje się z niego cukier.
- Pastewny: Dobry jako składnik karmy dla konia, czy innych zwierząt.


2. Trzcina Cukrowa: Uzyskuje się z niej cukier.


3. Winogrona:
- Białe: Po połączeniu z cukrem i długiej destylacji uzyskuje się białe wino - dobrą podstawe do mikstur.
- Czerwone: Po połączeniu z cukrem i długiej destylacji uzyskuje się czerwone wino - dobrą podstawe do mikstur.


4. Rzepa: Nadaje się jako prowiant dla mniej wykwintnego podniebienia, ale także na karme dla zwierząt. Lepiej smakuje upieczona.


5. Jaskółcze Ziele: Ziele rozpowszechnione na podmokłym terenie puszcz i lasów. Działa uzdrawiająco na cały organizm, ale tym samym jest silnie trujące i tylko niektórzy mogą go używać.


6. Bagno Zwyczajne: Wywar z Bagna Zwyczajnego odnawia siły życiowe, ale nieodpowiednio przygotowane paraliżuje układ nerwowy i jest silnym środkiem narkotyzującym.


7. Aloes: Okład z maści leczy wszelkie rany i oparzenia. Roślina ta ma gęstą, oleistą substancje w liściach, o lekko gorzkawym posmaku.


8. Chmiel: Któż nie zna złocistego płynu wytwarzanego z chmielu... To jego smak pomaga w zimowe noce przetrwać w chatkach biedniejszym mieszkańcom Thorvekkin.


9. Przestęp biały: Roślina z czarnymi, jagodopodobnymi owocami. Z ich soku wytwarza się mikstury odnawiające moc magiczną...


10. Jemioła: Wywar z jemioły hamuje krwawienie i wpływa na lepsze gojenie delikatnych ran.


11. Tojad: Mocna trucizna. Sok z niego używany jest do zatruwania strzał i mieczy. Najczęściej stosowana przez samobójców trucizna w Thorvekkin. Jednak dobre przygotowanie jego bulwy korzennej wytwarza dobroczynny wywar, mogący uleczyć nawet najpoważniejsze zatrucie... W minimalnej ilości używany jest przez Łowców, Tropicieli i Zabójców do zwiększania tolerancji organizmu na poważne zatrucia.


12. Tojad Mocny: Brat Tojadu Zwykłego. Ma dwukrotnie silniejsze działanie. Potocznie zwany jest przez ciemny lud "mordownikiem". Niektórzy nekromanci przyjmują go w niewielkich ilościach, żeby przeżyć "śmierć" i lepiej zrozumieć sztukę magii nad którą pracują.


13.Blekot pospolity: Roślina o działaniu przeciwbólowym, przeciwzapalnym i lekko otępiającym. Słaby środek narkotyczny, wprowadzający bardziej w stan transu niż hibernacji. Potrzebna do mikstur o działaniu regenerującym poważne rany w czasie uśpienia, czy tych o działaniu na siły magiczne.


14. Borówka: Owoce tego krzewu są nie tylko smaczne, ale i działają jako doskonały barwnik. Wśród alchemików przyjęło się, że oznacza się nim mikstury o działaniu na siły magiczne.


15. Wilcza Jagoda: Podobnie jak Tojad, Wilcza Jagoda jest silną trucizną. Przyjęcie 15 jej owoców jest dawką śmiertelną. Również podobne zastosowanie ma używany przez "ludzi lasu". Natomiast suchy wyciąg z soku jagód jest bardzo dobrze wpływającą na organizm substancją. Dzięki jej działaniu, chory nie czuje bólu i przez jakiś czas może odpocząć.


16. Bluszcz: Wyciąg leczy rany, ale sama roślina jest lekko toksyczna.


17. Nawłoć Pospolita: Ziele wykorzystywane jest do leczenie trudno gojących się ran i owrzodzeń, czy oparzeń. Przed zastosowaniem należy ją suszyć przez przynajmniej miesiąc.


18. Bylica Piołun: Nawar z ziela piołunu działa oczyszczająco i zmniejsza do zero poziom toksyczności organizmu. Wykorzystywany jest do barwienia mikstur na zielono - barwniki wykonuje się z przegotowanych łodyg. Jest też ważnym składnikiem piwa, nadając mu gorycz i silny aromat.


19. Naparstnica: Roślina trująca. Wywar z liści ma działanie lecznicze i uspokajające. Jej działanie kumuluje się w organizmie. Groźne zatrucia u ludzi może spowodować już 1-2 g wysuszonych liści. Objawiają się one bólami i zawrotami głowy, zaburzeniami widzenia, biegunką, wymiotami, skurczami naczyń wieńcowych, dusznością, sinicą. Naparstnica jest trująca również dla niemal wszystkich zwierząt.


20. Knieć Błotna: W stanie surowym cała roślina jest słabo trująca i nie jest zjadana przez bydło. W sianie traci swoje trujące własności. Gotując ją otrzymujemy napój powiększający naturalną siłę ciała.


21.Rodzynki: Poprzez suszenie winogron, uzyskujemy rodzynki. Ten słodki przysmak zasmakuje każdemu - być może przyda się również do przekonania kogoś do twojej racji?

22. Ziemniak: Jaki ziemniak jest każdy widzi... Przydatne do pędzenia bimbru będącego podstawą tanich mikstur alchemicznych.

23.Ryż: Ryż lubi mieć stopy w wodzie, ale głowę na słońcu, jak to mówią farmerzy ze wschodu. Podstawa pędzonej w tamtych stronach ryżówki - mocnego alkocholu, który jest odpowiednikiem tutejszego bimbru.

24. Żyto =====
                       |
25. Jęczmień ==== Różne rodzaje zbóż - alchemicy wykorzystują je jednak tylko do jednego -destylacji.
                       |
27. Owies ====


Przedmioty

Wraz z wprowadzeniem nowych roślin, z których ma korzystać nasz przyszły medyk (alchemik ) potrzeba mu przedmiotów, dzięki którym będzie mógł je odpowiednio "przyrządzić" więc proponuję dodanie przedmiotów takich jak:

1.Moździerz do mielenia ziół


Można nim odpowiednio zmielić zioła potrzebne do przygotowania maści, lub mikstur.

2. Palnik

Dzięki temu urządzeniu można doprowadzić pewne substancje do odpowiedniej temperatury, lub wygotować wywar z roślin potrzebny do produkcji trucizn.

3. Retorta

Okrągłe szklane naczynie z długą rurką pełniącą rolę chłodnicy. Urządzenie to służy do destylacji pewnych substancji, dzięki którym można wytworzyć alkohole, które są idealną podstawą do stworzenia odtrutki, bądź trucizny. Na to urządzenie trzeba bardzo uważać, gdyż jest szklane, jeden nieostrożny ruch może je zniszczyć.


System rozwoju wiosek

Wspominałem o nim bardzo dawno temu i dopiero dość niedawno mi się o nim przypomniało. Trochę pomyślałem nad tym, bo w końcu każda wioska ma się rozwijać inaczej, mieć inne możliwości itd.
Nie przedłużając zbędną pisaniną, a i tak już sporo przeczytaliście postaram się to opisać na niewielu przykładach, które rozwinę dopiero po pozytywnej wypowiedzi.


1. Skąd wioski wezmą pieniądze na rozbudowę i wypłaty?

Lordowie Feudalni (w naszym przypadku MG) raz w miesiącu będą wypłacać wioską pieniądze (do ustalenia ile, bo jeszcze nie wiemy ile będą kosztować budynki, misje, przedmioty itd) póki co przyjmijmy, że to będzie 250.000y . Tymi pieniędzmi będzie rozporządzał Kage, bądź rada wraz z Kage. Zależy od tego jaki ustrój przyjmie wioska. Z pieniędzy tych będą wypłacane nagrody za misje, turnieje organizowane przez wioskę itp. Z funduszy tych również będzie można płacić za budynki, a raczej ich rozbudowę.

2. Ale skąd wziąć więcej pieniędzy? W końcu na same wypłaty może ich nie starczyć!

A właśnie, wioska będzie mogła wprowadzić system podatków, dzięki którym będzie pobierała od jej mieszkańców pieniądze raz w tygodniu/miesiącu ,które trafią do wioskowego skarbca. Również można wprowadzić coś w stylu VAT'u od towarów sprzedawanych w wiosce.

3. Ile czasu trwa rozbudowa budynku?

Rozbudowa będzie zależna od "poziomu" budynku. Im większy poziom, tym więcej czasu zajmie jego budowa.

4. Co dają poszczególne "poziomy" budynku?

Jako przykład postanowiłem podać magazyn, bo chyba na nim najłatwiej to wszystko zobrazować.

Mały magazyn: - cena 250.000y

Jest to niewielki drewniany budynek, w którym są przechowywane różne rzeczy należące do wioski, od żywności po broń.
W małym magazynie wioska może pomieścić 250 przedmiotów (250 slotów) różnego rodzaju.

W magazynie: [10/250]
- 5 kunai
- 10 shuriken

Średni magazyn - cena 500.000y

Większy drewniany budynek, w którym przechowywane są różne rzeczy należące do wioski, od żywności po broń.
W średnim magazynie wioska może pomieścić 500 przedmiotów różnego rodzaju.

W magazynie: [10/500]
- 5 kunai
- 10 shuriken

Duży magazyn - cena 1.000.000y

Dużych rozmiarów budynek, w którym przechowywane są różne rzeczy należące do wioski, od żywności po broń
W dużym magazynie wioska może pomieścić 1000 przedmiotów różnego rodzaju.

W magazynie: [10/1000]
- 5 kunai
- 10 shuriken


Oczywiście to przykład jest. Dzięki większej ilości budynków do rozbudowania wioski będą stały zupełnie na różnych poziomach rozwoju. B o pod niektóre budynki można podpiąć ilość sprowadzanego towaru, jego jakość jak i możliwość wytwarzania przedmiotów.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#20 11-04-2013 15:26:54

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Rośliny -
Panie Krajanie, nie pytaj Pan o zdanie mając coś takiego.
Zrób te zielniki, a najlepiej zrób ich kilka z podziałem na różne typy, nie będę pisał na jakie bo Twoja w tym głowa
Każdy zielnik zrób w formie oddzielnego wątku, w dziale "Prace na Forum", a później wrzuci się je do sklepu specjalizującego się w zielarstwie.


Przedmioty -
Jak wyżej, nie pytaj tylko rób. Najlepiej od razu w formie oddzielnych wątków opisujących przedmiot i jego zastosowanie.
Nie będę miał nic przeciwko jak jeszcze pomyślisz nad różnego rodzaju przyrządami niezbędnymi w pracowni "alchemicznej".


System Rozwoju Wiosek -
Ogólny pomysł wydaje się spoko, aczkolwiek jest na tyle złożony, że z wielką chęcią przeczytam "pełną wersję".
Podsumowując zajmij się tym, najlepiej w oddzielnym wątku, który skomponujesz do formy zdatnej do nazwania ostateczną i gotowej do
wrzucenia na forum. Tak przy okazji, zrób ten wątek w "Zasobach" bo cały ten system to składowa właśnie zasobów.


Dobra robota, oby tak dalej Krajanie.
Idź za moim przykładem i weź sprawy w swoje ręce


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#21 11-04-2013 21:21:10

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

1. O roślinach już się wypowiedziałem gdzie indziej - super
2. Przedmioty dodam, jakby były nowe to pisz, lub dodaj już sam - jak wolisz
3. System zapowiada się ciekawie, ale zgodzę się z Noel'em, że lepiej poczekać na więcej szczegółów. Na pewno uwzględniłbym surowce jak drewno i kamień do budowy, jednak sam przebieg na przykładzie magazynu fajny

Tak, najlepiej niech każdy weźmie sprawy we własne ręce wrzuca swoje pomysły jako gotowe i zamknięte... Każdy wrzuci swoją wersję poszczególnych projektów, a jak inni się nie zgodzą to mają "pecha", bo w końcu projekt gotowy.

EDIT:

Faktycznie z ironią może przesadziłem, nie powinienem. Jedyne co dodam (dla informacji ogółu) to fakt, że liczne prace umieszczam na dysku, uzupełniając braki na forum, których nikt inny nie rusza. Przynajmniej do czasu przedstawienia skutecznego systemu ukrytych wiadomości, który może się okazać zarówno przekleństwem (na punie), jak i łaską. Zgodnie z obietnicą, zamykam się, dzięki.

Ostatnio edytowany przez Shinari (11-04-2013 22:13:34)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#22 11-04-2013 21:52:59

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Shinari, masz jakiś problem?
Jeśli nie podoba Ci się sposób powstawania forum to nikt Cię na siłę tu nie trzyma.
Dosłownie śmieszne jest wieczne tworzenie wątków w pomysłach i pracach na forum, licząc że te same się posegregują, pozamykają, itp.
Zresztą ostatnio jedynie wyrażasz zarzuty, a nie robisz nic pożytecznego.

Data rozpoczęcia prac: 06.02.2013
Dzisiejsza data: 11.04.2013
Dni od rozpoczęcia: 2 miesiące i 5 dni.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#23 13-04-2013 12:25:47

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Szeregowe pomysłuwy od A do Z

Panowie, trochę spokojniej. Nie chcemy mieć jakichkolwiek spięć w trakcie prac (w jakimkolwiek by one tempie nie postępowały).
Zrozumiałe jest, że możemy mieć odmienne zdania, ale oznacza to, że jesteśmy dobrym zespołem,
który potrafi rozważyć różne opcje w różnych sprawach (tak wiem, już to kiedyś ktoś powiedział, ale wolę to przypomnieć).
Jeśli zaistnieje jakiś spór, to nie rozwiązujmy go tutaj na forum, gdzie tylko przeszkodzi to w pracy, lecz na gg, czyli tam, gdzie zawsze się
sensowniej dogadywaliśmy w większości kwestii, tych mniej jak i bardziej spornych.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutobest.pun.pl www.extremespeedway.pun.pl www.cosiedzialowczoraj.pun.pl www.arenas.pun.pl www.eti2011r.pun.pl