4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Mistrz Gry
Całość wydaje mi się bardzo skomplikowana i dość mocno "zabugowana", ale myślę, że na tej bazie można zbudować dość fajny system rozwoju postaci
http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree - domyślnie mój pomysł opiera się na zbudowaniu czegoś na wzór tego oto drzewa rozwoju.
Stworzyłem, szpetny bo szpetny, ale uproszczony schemat na którym postaram się wyjaśnić działanie takiego systemu. Postaram się uniknąć dużej ilości przykładów żeby nie namieszać, zamiast tego będzie dużo x'ów
Gracz zaczyna na środku drzewa. Następnie ma wybór, rozwijać się w kierunku "pomarańczowym" (powiedzmy ninjutsu) czy "zielonym" (powiedzmy taijutsu). Wybiera ścieżkę ninjutsu.
A - "Podstawowe Uwolnienie Chakry"
Wymagania potrzebne do odblokowania:
- Przystąpienie do Akademii
- Zaliczenie zajęć "Podstawowa Kontrola Chakry"
Otrzymane:
- + x chakry możliwej do uwolnienia
Kolejny wybór, góra (Uwolnienie Chakry) czy dół (Regeneracja Chakry)?
a,1 - "Uwolnienie Chakry"
Wymagania potrzebne do odblokowania:
- Zaliczenie x zajęć "Kontrola Chakry"
- Chakra na poziomie powyżej 75% przez conajmniej x dni
Otrzymane:
- + x chakry możliwej do uwolnienia
a'1 - "Regeneracja Chakry"
Wymagania potrzebne do odblokowania:
- Zaliczenie x zajęć "Kontrola Chakry"
- chakra na poziomie poniżej 25% przez conajmniej x dni
Otrzymane:
- Zwiększenie bazowej regeneracji chakry o 5%/dzień
Mam nadzieję, że przynajmniej trochę rozjaśniłem zasadę działania takiego systemu, który ma całą masę zalet jak i wad. System ten pozwala na całkowite odwrócenie powiązania ranga/siła. W tym rozwiązaniu ranga będzie wyznacznikiem siły shinobiego, nie powodując jej wzrostu samą jej zmianą (awansem). Dodatkowo daje nieograniczone możliwości pod względem wymagań do osiągnięcia danej cechy, co zwróci się na bardziej zaawansowanym etapie gry, gdzie zazwyczaj po prostu wieje nudą. Co do wad to oczywiście dość duża pracochłonność przy tworzeniu samego drzewa i problem z wyraźnym oznaczeniem kto posiada taką cechę a kto nie. Dodatkowo niektóre, chodź fajne, wymagania mogą być trudne do zweryfikowania, tak jak chociażby mój przykład. Osoba będzie musiała zgłaszać się każdego dnia i udowadniać, że ma poniżej 25% chakry? Ciekawe, ale trudne do wykonania.
Tak na prawdę to tylko fragment całości systemu postaci. O ile samo dostosowanie technik do tego drzewa nie będzie trudne, to w planach mam jeszcze system, który wprowadzałby coś w rodzaju "profesji", ale to innym razem, bo robi się tego za dużo na raz.
Mam nadzieję że chociaż niektóre elementy będą rozpatrzone przez szanowne grono mieszkańców Madagaskaru. W razie pytań, a te zapewne będą bo całość jest skomplikowana, służę pomocą.
Offline
Powiem krótko i na temat Lemurowaty - Lodzio Miodzio, Lodzio Miodzio...
Mam tylko nadzieję długouszasty, że jest możliwość rozwinięcia się w obu profesjach (mowa o Ninjutsu i Taijutsu w twoim przykładzie)
Offline
Dobry pomysł z tym drzewkiem, jednak faktycznie wymaga to od nas kupę pracy. Mimo to, podoba mi się.
Moim zdaniem powinna być możliwość rozwoju w obie strony.
Swoją drogą takie drzewko każe nam zastanowić się nad rozwojem postaci a nie skupić się wyłącznie na kupowaniu technik.
Offline
W takim drzewku według mnie powinny się znaleźć także umiejętności odnośnie posługiwania się broniami,
jak na przykład combo shuriken+linki, czy też bardziej zaawansowane jak np. Kenjutsu.
Offline
Mistrz Gry
Co do rozwoju w dwie str ony top jasne, ba, nawet będzie trzeba jak widać wyżej, genin musi znać podstawy każdego typu jutsu.
Offline
Mistrz Gry
Póki co wydaje się skomplikowane i może wymagać mnóstwo czasu na rozwój, ale pomysł nie jest zły. Oczywiście o ile wprowadzić na dość "pkt" do rozdania, by była opcja rozwinięcia się w kilku kierunkach rzecz jasna.
Offline
Owe drzewko to idealny pomysł na system rozwoju.
Ma swoje wady i zalety, jak wszystko ale moim zdaniem na forum fabularne o jakim myślimy nadaje się najlepiej.
W każdym bądź razie uważam, że po odpowiednim zbilansowaniu będzie najważniejszą podstawą wszystkiego na forum.
Co do samych drzewek to uważam, ze da się znaleźć generator takich drzewek, a jeśli nie to można takowy stworzyć, w końcu od czego mamy html'a.
Offline
Kowalski - jeśli jesteście w stanie tego dokonać, a z pewnością jesteście, to w wasze płetwy to oddaję.
Co do drzewka, to zaczynam dostrzegać, że trzeba będzie najpierw spisać i omówić wszystko, co mamy zamiar na forum
zamieścić, a potem przenieść to na ów drzewo.
Offline
Tak jak powiedział Skipper, aby zacząć bawić się w drzewo, należy spisać wszystkie umiejętności, KG i inne pierdoły, aby to wszystko skleić w jedną sensowną całość.
Spoiler:
Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Hideki -><- Gordiana
Offline