4 Heisei, Natsu |
4 Heisei, Natsu |
Kraj | Zachmurzenie | Wiatr | Opady | Temperatura |
---|---|---|---|---|
Kraj Ognia | pełne zachmurzenie | lekki wiat | mżawka | 18 °C |
Kraj Błyskawicy | zachmurzenie z przejaśnieniami | lekki wiatr | brak opadów | 20 °C |
Kraj Wody | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | deszcz | 12 °C |
Kraj Wiatru | bezchmurnie | lekki wiatr | brak opadów | 26 °C |
Kraj Ziemi | lekkie zachmurzenie | bezwietrznie | brak opadów | 20 °C |
Kraj Herbaty | pełne zachmurzenie | bezwietrznie | mżawka | 16 °C |
Przemyślałem trochę te statystyki i doszedłem do czegoś takiego:
Przede wszystkim zastanowiłem się nad systemem rozdawania punktów statystyk - ile dostawał by ich gracz na początku i o ile wzrastała by dana statystyka po dodaniu jednego punktu w nią, więc tak...
Chakra - (przede wszystkim statystyka chakry. Za każdy włożony punkt statystyk nasz poziom czakry wzrastał by o 1000(?)[zależy jak kosztowne ustalimy techniki]) - Jest to energia występująca w każdej komórce naszego ciała, dzięki niej jesteśmy w stanie utworzyć fizyczną energię w postaci technik.
Siła- wyraża ona siłę naszego bohatera, jak ataki wręcz czy możliwość udźwigu. (w końcu nie każda osoba będąc geninem uniesie 30kg ekwipunku. Zróżnicowanie tej statystyki pozwoli na zachowanie tego. Dzięki temu nie każdy będzie mógł mieć tyle samo ekwipunku przy sobie i nie będzie mógł nosić dowolnej ilości przedmiotów na sobie.) Im większa siła tym silniejsze są nasze ciosy taijutsu, a broń którą rzucamy leci szybciej.
Szybkość - odpowiada ona za prędkość poruszania się naszej postaci jak i szybkość wykonywania przez nią ruchów, ataków, bądź składania pieczęci. (tu chyba wszystko jasne)
Energia - statystyka ta odpowiada za wytrzymałość fizyczną i psychiczną naszej postaci na podróże. (Nie każda osoba jest w stanie przejść tyle samo jednego dnia, zróżnicowana ilość energii utrzymała by tą zależność. Za jakąś podróż do innego kraju "płaciło by się" a raczej wykorzystywało by się punkty swojej postaci. Dajmy na to wymagamy 15 punktów energii na podróż z Konohy do lasu - osoba posiadająca 15 punktów mogła by dojść do lasu idąc bez przerwy, jednak osoba posiadająca tych punktów powiedzmy 10, musiała by sobie zrobić po drodze przerwę. Im mniej punktów energii potrzebnych do przebycia danego obszaru, tym więcej przerw, postojów itp.)
Zwinność - odpowiada za ruchy naszej postaci. Im większa zwinność tym większe możliwości uników jak i oryginalnych ruchów naszej postaci (myślę, że tu jest jak w przypadku szybkości - wszystko jasne) Również odpowiada za szybsze składanie pieczęci.
Charyzma - zwiększa nasze możliwości teatralne, retoryczne, handlowe oraz przekonywanie. Dzięki niej szybko możemy pozyskać sobie sojuszników, lub przeciągnąć jakąś sytuację rozmową. (Im większa charyzma tym większe możliwości w wyszukaniu sobie sojuszników w NPC podczas misji, ewentualnie pozwala to na przeciągnięcie niekorzystnej dla nas sytuacji gdy czekamy na wsparcie czy coś w tym stylu)
Celność - odpowiada za celność naszych ataków jak i rzutów bronią. Im większa celność tym większe prawdopodobieństwo trafienia przeciwnika z większej odległości. ( myślę, że każdy punkt celności dawał by nam możliwość trafienia 2m (2pkt - 4m: 3pkt - 6m itd.)
Reakcja - Statystyka ta odpowiada za naszą szybkość reagowania na ataki. Im większy jej poziom tym szybciej jesteśmy w stanie ocenić sytuację lub zorientować się że jesteśmy atakowani. NIE ODPOWIADA ONA ZA SZYBKOŚĆ UNIKU JAKI WYKONUJEMY
Wytrzymałość określa wytrzymałość naszego ciała, ile ciosów jesteśmy w stanie znieść, zanim padniemy bezwładnie na ziemię
Szczerze mówiąc mam problem z określeniem ilości punktów do rozdania na start. Wg mnie mamy aż 9 statystyk. By w każdą dać przynajmniej po 10 punktów trzeba przynajmniej 90 punktów, więc myślę że taką optymalną liczbą dla nich będzie ich 140. Wtedy niektóre statystyki będziemy mogli rozwinąć bardziej a inne pozostawić na takim optymalnym poziomie 10pkt.
Drugim z moich rozwiązań jest takie, że każda z naszych statystyk na początku miała by 5/10 punktów. Po ukończeniu akademii każdy otrzymał by ich 90 do rozdania według własnego uznania.
Póki co tyle ode mnie, pozdrawiam Szeregowy o?
Offline
Wszystkie statystki ciekawe i dobrze opisane.
Jednakże, nie wiem czy jest sens wprowadzania czegoś takiego Energia. Kolejna zagmatwana matematyka nie jest nam potrzebna.
Sam nie wiem także czy potrzebna jest charyzma. To już od każdego gracza by zależało w jaki sposób próbował by przekonać npc czy w jaki sposób nawiązywał by kontakty.
Co do tego ile można rozdać punktów statystyk, to muszę nad tym zastanowić. W chwili obecnej mam pustkę w głowie.
Spoiler:
Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Hideki -><- Gordiana
Offline
Co do energii, może wcześniej się źle wyraziłem z tym "wykorzystywaniem" jej punktów, bardziej chodziło mi o to jak podałem w przykładzie - mam 15 punktów a wyprawa wymaga ich 30 = muszę zrobić po drodze jeden postój.
Offline
Mistrz Gry
Mówiąc szczerze energia i charyzma mi się nie podobają.
Energia wprowadza dość dużą komplikację (kolejną). Starajmy się by gra zachowała nie tylko fabułę i klimat, ale też prostotę i łatwość w nauce systemu. Jak dla mnie zbędne.
Charyzma natomiast może wynikać z tego jak kto pisze posty i nie dawałbym tego jako statystyki. Jeżeli ktoś będzie pisał wystarczająco charyzmatycznie by przekonać MG, to mu się uda i już.
Co do reszty ok, chociaż ja zaryzykowałbym większą ilość pkt statystyk ogólnie, co zaznaczyłem w swojej propozycji statystyk.
Offline
Mistrz Gry
Dobrze dopracowana energia nawet mogłaby być, ale charyzma jest moim zdaniem niepotrzebna, to od gracza będzie zależeć, czy umie przekonać innego gracza/npc czy nie.
Offline
Na pbf'acj charyzma raczej się nie sprawdza, bo prawda jest taka, że każdy z nas identyfikuje się ze swoją postacią,
nakładając jej własne idee, przekonania, a także samodzielnie obierając tok jej myślenia i słowa, jakie wypowiada
adekwatnie do tego, co myślimy my sami i co byśmy sami mówili, znajdując się osobiście w takiej a nie innej sytuacji.
W takich wypadkach ktoś wypada bardziej, a ktoś zaś mniej przekonywająco
Offline