Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

#1 07-02-2013 18:27:29

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Kilka luźnych pomysłów

Mam kilka luźnych przemyśleń względem wielu rzeczy.

-Techniki i ich nauka.
Moim zdaniem nauka technik istniejących w mandze powinna wyglądać z goła inaczej niż na GNie.
Zbieranie jakichś Sp jest tak mało fabularne, ze aż boli. Sądzę, iż aby nauczyć się jakieś techniki 
należało by poznać ją uźródła jakim jest osoba, ją znająca, czyli osoba korzystająca z niej w mandze.
Podsumowując powinnismy na taka osobę natknąć się podczas gry, co w dużej mieże zależne powinno być od
fabuły jaką przewidujemy dla naszej postaci i jak ją rozwijamy. Czas i dostępność takiej nauki powinna
być również ściśle powiązana z "drzewkiem rozwoju" przedstawionym przez Morrisa w osobnym wątku.

-Kekkei Genkai i Umiejętnosci wrodzone.
W tym przypadku uważam, że gracz powinnien na starcie wybierać "konkretny" klan mający swoje wrodzone
zdolności, a od przebiegu i dalszego rozwoju zależałoby czy ową umiejętność/KG rozwinie, bo w końcu nie
każdy Uchiha musi obudzić Sharingana. Oczywiście istnieje równiez możliwość, że względem własnej fabuły,
ktoś jest zaginionym członkiem dane klanu i sam nie wie o swoich możliwoścach. Taka sytuacja nie wymagaaby
wybrania klanu na starcie i pozwalałaby go obudzić w najmniej oczekiwanym momencie swojej fabuły.

-Umiejętności nauczone, nabyte.
Ten rodzaj umiejętności powinien byc zależny równiez od przebiegu fabuły. Taki CSn np. pwoinien tak jak
w mandze wymagać ugryzienia przez konkretną fabularną osobe, jak miało to miejsce w przypadku Sasuke.
Ba, co więcej taka sytuacja powinna wiązać się z ryzykiem śmierci o czym wiemy z mangi.
Sprawa powinna się mieć w przypadku wielu innych UM, jak Sage Mode itp.

-Długość życia.
Każdy gracz powinien zgodnie z realizmem mieć długość swojego zycia, które zależałoby od upływu czasu na forum.
W tym przypadku sądzę, że mozna znaleźć generator czasu nieżeczywistego, który liniowo kontrolowaał by jego upływ.
Graacz zaczynałby w dowolnym wybranym przez siebie wieku, 5,15,20 lat itp. Zgodnie z upływem umierałby po
upływie 80-100 lat, chyba ze względem fabuły nabyłby coś co daje nieśmiertelność bądź coś w tym stylu.
Dajmy na to zostanie sługą Jashina.

-Systematyka obrażeń.
Uważam również, że warto zastanowić się nad kontrolą przebiegu walk.
Należałoby sprawić aby konkretne jutsu miay realne przełożenie na siłę ataku, gdyż w systemie istniejącym
na GNie, większość jutsu niezależnie od realnej siły czy różnic w kosztach chakry ma podobne przełożenie na
odniesione obrażenia. Katon to katon, dostajesz więc praktycznie giniesz, tk być nie może.
Wprowadzenie systemu znanego z RPG określającego HP gracze czy HP odbieranego przez konkretne techniki
ustabilizuje ichh siłę oraz realną witalność gracza określaną przez owe HP zależne od przebiegu rozwoju gracza.
Co więcej siła owych technik miałaby mnoznik zależny od konkretnych cech shinobi, ktore na dane jutsu mają wpływ.

-Własne jutsu czy Umiejętności.
Tu oczywiscie możliwość ich stworzenia powinna zależeć od posiadanych zdolności rozwiniętych w drzewku rozwoju.
Tak samo czas ich opracowywania i szansa powodzenia takiegoo zabiegu. W zależności od danegoo rozwoju zzależałaby
mozliwość danego działania. Zaawansowany medyk ma możliwość dokonywania doświadczeń fbularnych pozwalających
mu na próby doświadczeń nad ciałem, prowadzących do jego rozwoju czyli stworzenia np. nowej umiejętności.
Zaawansowany w ninjutsu shinobi miałby znacznie większość łatwość w tworzeniu ninjutsum to samo z genjutsu, taijutsu
itp.

-Przeszczepy.
Do takiego zabiegu potrzebny byłby medyk, im większy poiom jego rozwoju tym większe prawdopodobieństwo przeprowadzenia
zakończonego pełnym sukcesem przeszczepu. Aby przeszczepić oko czy geny, bądź cokoliwek innego nie trzeba być medykiem,
trzeba natomiast znaleźć medyka, który nam w tym przeszczepie pomoże.

-Fabuła.
Jak widać większość z rzeczy które opisałem zależy ściśle od przebiegu własnej, choć nie tylko fabuły.
Fabuła każdego z osobna może wpłynąć na fabuę innej osoby i jest ściśle powiązana przebywaniem w konkretnych lokacjach,
których ilość powinna być naprawdę duża. Co więcej powinna istniec mozliwość tworzenia wlasnych lokacji, wpływających na
losy i dowolność reszty graczy.

-Miejsce i czas.
Uważam, że konkretna osoba nie powinna przebywać w kilku miejscach w tym samym czasie.
Tylko co zrobić, żeby będąc na misji stoczyć walkę z realnym pprzeciwnikiem? Nic prostszego, przecież można poprosić MG,
bądź doprowadzić do tego osobiście, aby dwie osobne misje pokierowac tak, aby dwóch chcących stoczyć walkę shinobi
spotkaało się w jednym miejscu. Walka odbyłaby się na "wyzwaniu", na "treniingu" czy w "pojedynku" w zależnośći od
jej fabularnego odniesienia. Na czas walki misja stawałaby w miejscu, a po zakończeniu walki do misji trafiałby link z walki
i byłaby ona kontynuowana ale... tylko dla osoby, która po owej walce jest ową misję w stanie kontynuować.

-Krecja Świata.
Podstawowym aspektem forum powinna być dowolna kreacja otaczającego świata i możliwości danych graczom.
Co więcej ich ścieżki powinny się stykać pozwalając na rozszerzanie fabularnych aspektów ich postaci.

-Artefaktty.
Jestem calkowicie przeciwny robieni artefaktów typu ciężarki Lee itp.
Są artefakty sztucznie kreowane, zupełnie jak wszystkie zbroje, stroje itd.
Artefaktami powinny być przedmioty mające realne zdolności jak Samehada, Tengu no Uchiwa itp.
Ponadto zakup ich za pieniądze odpada, uważam że powinny być one zdobywane podczas wędrówek po różnych lokacjach gdzie spotkać
możnaby było ich posiadaczy odbierając im ich własność w postaci artefaktu.

-Ścieżki taijuustu.
A czemu nie zrobić szkół taijutsu uzależnionych od stylu walki, karate, muay tai itd.
Realne przełożenie? Żadne. Fabularne? Ogromne, każdy posługujący się dowolnie wybranym stylem walki wręcz.
Ta sama sytuacja ma się w kwestii walk bronią białą, gdzie jest wiele sztuk ich posługiwania.

-Themy.
Pomysł jest prosty, na forum wrzucimy odtwarzacz muszyki, w którym znajdą się themy z Naruto.
CO więcej, gracz będzie miał możliwość dowolności swojego thema, a gdy takowy wybierze wystarczy, że poprosi
o jego wrzucenie do odtwarzacza pod nazwą swojego nicku z dopiskiem Theme. Wtedy w jednym meijscu znajdą się themy wszstkich graczy,
gotowe do odpalenia w konkretnym momencie.

Podsumowując, wszelie moje luźne pomysły mają na celu sprawienie, żeby to forum stało się dla graczy prawdziwym światem Naruto,
a nie jego namiastką gdzie jedynym celem i mozliwością jest dążenie do bycia najsilniejszym. CHociaż nie, inaczej. Do posiadania
najlepszej Karty Postaci. U nas ma chodzić o bycie "sobą" o ile tak można nazwać kreację postaci, której się podejmiemy.

Pomysłów miałem znacznie więcej, ba mam też wiele pomysłów ich reazlizacji, tyle że w trakcie ich spisywania najzwyczajnie wyleciały
mi z głowy. Ale wrócą, a jak wrócą to o nich napiszę, bo im więcej pomysłów i im lepsza ich realizacja tym lepsze forum które tworzymy.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#2 07-02-2013 19:28:31

Hideki

http://i57.tinypic.com/29os60p.jpg

Zarejestrowany: 07-02-2013
Posty: 147
Punktów :   

Re: Kilka luźnych pomysłów

1. Dobry pomysł z nauką jutsu. Może to być ciekawe.

2. Zgadzam się odnośnie wyboru KG.

3. Jestem bardzo ciekaw jakby to wyglądało. Powiedz mi jednak, ile takie 60 lat życia na forum, miało by odzwierciedlenia w czasie w naszym normalnym świecie .

4. Ciekawy pomysł, choć będzie z tym masę roboty xD.

5. Na tak.

6. Na tak. Wypowiedziałem się więcej u Ricco.

7,8. Tak, fabuły powinny się wiązać.

9. Myślę, że się z tobą zgadzam w tej kwestii xD.

10. Jak dla mnie już przekombinowane. Nie widzę sensu wprowadzenia czegoś takiego.

11. Czy ja wiem. Wchodzisz na forum, a tu od razu muzyczka. Dla niektórych jest to nieco irytujące. Tutaj jestem sceptyczny.


Spoiler:

Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.

http://i58.tinypic.com/e7h502.gif


[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]


Hideki ->http://i60.tinypic.com/96vx9u.gif<- Gordiana

Offline

 

#3 07-02-2013 19:33:50

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Kilka luźnych pomysłów

3. tego jeszcze nie wiem, za to również odpowiadałby konkretny "licznik" wstawiony na forum w porozumieniu z chwilą "narodzin".
Myślę, ze czas ten powinien byc rozłożony w latach ale jednak miałoby to wpływ na wiek postaci i to nie jednej, a wszystkich w odniesieniu do siebie. A nie, że jeden ma cały czas 15 lat, a drugi już 40 xD

11. Nie muzyka nie włączałaby się samoistnie. To gracz decydowałby czy ją włączyć oraz jaką i czy w ogóle. Tyle, że wszystkie themy byłyby w jednym miejscu. Ponadto miaoby to aspekt funkcjonalny i wizualny dla forum.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 07-02-2013 19:43:07

Hideki

http://i57.tinypic.com/29os60p.jpg

Zarejestrowany: 07-02-2013
Posty: 147
Punktów :   

Re: Kilka luźnych pomysłów

11. Chyba, że tak. Wtedy nie widzę zastrzeżeń.


Spoiler:

Ubiór: Hideki najczęściej chodzi ubrany w zwykłą, czarną koszulkę z krótkimi rękawami oraz w długich spodniach, które również są koloru czarnego. Na stopach widnieją, podobnie jak reszta, czarne sandały shinobi. Dodatkowo młody ninja zawsze wychodząc z domu zakłada na dłonie swoje ulubione czarne rękawice, które niegdyś podarował mu ojciec. Gdy dni są chłodniejsze Hideki zawsze zarzuca na siebie czarny płaszcz ze srebrnymi wstawkami. Jest on na tyle długi, że sięga, aż po kolana, dlatego, aby nie krępował ruchów Hideki nigdy go nie zapina, a jedynie przeplata, jednym pasem z małym zapięciem na wysokości klatki piersiowej. W płaszczu kołnierz zawsze stoi sztywno. Hidekiego często taki stan rzeczy denerwował, jednak matka mówiła mu, że nic nie da się z tym zrobić. Hideki po zdaniu akademii nosił, przepasaną na czole, opaskę KumoGakure.

http://i58.tinypic.com/e7h502.gif


[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]


Hideki ->http://i60.tinypic.com/96vx9u.gif<- Gordiana

Offline

 

#5 07-02-2013 19:58:07

 MG [S]

Mistrz Gry

577178
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 723
Punktów :   

Re: Kilka luźnych pomysłów

Lodzio Miodzio Panowie... Lodzio Miodzio.
Kowalski - doceniam wasz inwentarz twórczy i w pełni zgadzam się z każdym punktem waszej przemowy.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#6 08-02-2013 15:19:22

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Kilka luźnych pomysłów

Bardzo mi się podobają Twoje pomysły, jednak mam małe zastrzeżenie do tych szkół taijutsu. Wszystko miodzio, ale by wprowadzić takie szkoły na forum i by faktycznie te style walki były takimi jakie są, musieli byśmy wiedzieć o nich coś więcej niż tylko znać ich nazwy. Chyba, że po prostu każdej szkole taijutsu przypiszemy kilka innych technik.
Co do systematyki obrażeń... Tu mam mieszane uczucia. HP to kolejne cyferki do liczenia, poza tym walki stały by się co najmniej dziwne, jakbym musiał trafić Cię kilkakrotnie jakimiś technikami by zabrać Ci ten ostatni punkt życia. W mandze tak jak i na wspomnianym GN'ie katon =katon. Mogłeś zginąć od Housenka ale również od Gouryuuka. Jednak siła rażenia technik była inna. Przy każdej z technik trzeba dać mniej więcej opis siły rażenia jaki technika ma, bo na GNie często zdarzało się tak, że ktoś strzelił katonem a po chwili biegł wprost za nim nie biorąc pod uwagę tego, że trawa czy tez las dookoła zaczynał się jarać. Po prostu technika leciała i był koniec. Tak jak w życiu mogę Cię zabić zarówno z karabinu jak i zatłuc patykiem, "siła sile" nie równa ale efekt ten sam.

Ostatnio edytowany przez Szeregowy (08-02-2013 15:25:58)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#7 08-02-2013 15:48:02

MG Noel

Mistrz Gry

52740013
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 730
Punktów :   

Re: Kilka luźnych pomysłów

Niby tak ale zasięg rażenia oddaje zasięg działania techniki.
Mimo wszystko samym opisem nie jesteśmy w stanie oddać czy na gościa o konkretnej wytrzymałości, odzianego w zbroje czy cokolwiek innego zwiększającego wytrzymałość ciała wystarczy dana technika czy nie. I w tym właśnie problem, housenka jest równa zukkoku, nie pod względem zasięgu lecz pod względem śmiertelności w przypadku trafienia, a dobrze wiemy, że ich realna siła rażenia jest zgoła różna.

Co prawda wprowadzenie HP nakłada pewne aspekty związane z liczeniem, lecz przy odpowiednim zbalansowaniu nie powinno wiązać się to ze zbytnim trudem.

I odpowiadając na Twoje pytanie, jeśli użyjesz odpowiedniego ataku będziesz w stanie zabić przeciwnika bez liczenia co do punktu.
Ponadto taki system rozwiązuje problem śmierci graczy, bo przy np.10HP gracz pada niczym zabity i nie jest w stanie kontynuować walki, lecz żyje. Bo przyznajcie szczerze, ze wygranie walki bez zabicia przeciwnika przy obecnym systemie bywa bardzo ciężkie i przy wyrównanych poziomach przeciwników niemal niewykonalne. Taki system rozwiązuje ten problem, bo nie trzeba nikogo sprowadzać do 0HP żeby wygrać, a co za tym idzie możesz wygrać bez zabijania.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#8 08-02-2013 18:15:37

 MG Shinari

Mistrz Gry

2672349
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 817
Punktów :   

Re: Kilka luźnych pomysłów

1. Jestem za. Nauka technik powinna być fabularna. Możliwość nauki techniki powinna być zarówno od NPC (misje itd), jak i od innych graczy. W końcu ktoś może nauczyć swojego przyjaciela/kompana/ucznia techniki używanej przez siebie. Oczywiście wtedy należy ustalić określone wymagania do podjęcia nauki i jej trwania. Możliwe, że nauka będzie się odbywać w czasie walk, sparingów, misji, a trwać może różnie. Jedni nauczą się bardzo szybko, inni będą potrzebowali wielu fabularnych spotkań.

2. Jestem za. Oczywiście nie każdy Uchiha może mieć sharingana. W takim wypadku ktoś z danego klanu powinien mieć wybór, czy chce dane KG, czy nie. Jednak nie powinien wybrać innego KG, co najwyżej zdolność. Nie chcemy by zaraz Klan Uchiha miał sharingana, mokutona itd. wśród swoich członków. Oczywiście bezklanowcy również byliby ok.

3. Oczywiście na tak.

4. Jeżeli da się to wykonać technicznie to jestem na tak. Przy czym należy ustalić dość długi czas w rzeczywistości, nawet bardzo długi. Gracz powinien wczuć się w postać, a do tego trzeba czasu.

5. Tu mam podzielone zdanie. Z jednej strony takie rozwiązanie ułatwi walki. Jednak z drugiej będzie mało realne. Wyobraź sobie kogoś, kto rozwija się pod kątem wytrzymałości, ma dużo HP, przyjmuje na siebie cios kataną/techniką i dalej walczy, bo stracił mało hp. Nie uwzględnisz w tym trafiania w nogę, czy punkt witalny. To czy ktoś umiera czy nie można rozwiązać ratunkiem przez sędziego. HP będzie nierealne - cios kunaiem zabierać będzie mało, a jednak taki cios w tchawicę zakończy walkę. To samo Juuken - który wycelowany w serce zakończy walkę. Za dużo zmiennych i nie da się tego wprowadzić, by było realne. Jestem tutaj na nie - prędzej sprecyzować siłę technik i pozostawić resztę zdrowemu rozsądkowi.

6. Podoba mi się taka możliwość i nie ograniczałbym tworzenia technik tak jak na GN. Oczywiście długi okres nauki ich i opanowania. Co do rozwoju własnych poziomów , to bardzo by mi się taka możliwość podobała. Każdy mógłby rozwinąć postać inaczej. Każdy gracz byłby unikalny i miał swój styl. Oczywiście wprowadzić jakieś limity i weryfikację przez modów. Jednak taki rozwój powinien być możliwy. Każdy może chcieć rozwijać się w innym kierunku, nawet w zakresie tej samej zdolności.

7. Opisałem u siebie - na tak.

8. Na tak, jednak żeby nie wyglądałoby to tak, ze każdy gracz pisze jedno długi opowiadanie swojej fabuły.

9. Jak najbardziej na tak. Podoba mi się rozwiązanie walki w czasie misji przez zwykłe spotkanie. Misja stawałaby w miejscu, a członek misji byłby w stanie ją dokończyć o ile nie odniesie dużych ran, chyba, że jego drużyna mu w tym jakoś pomoże/wyleczy.

10. Krótko - za.

11. Zgadzam się. Artefakty to nie zbroje, które nie mają tak naprawdę żadnych specjalnych właściwości. Zakup za pieniądze również odpada. Powinno się je zdobyć fabularnie, znaleźć, wygrać, cokolwiek, ale fabularnie zasłużyć. Powoli tworzę listę takich artefaktów.

12. Ścieżki taijutsu bym odpuścił. Za duże kombinowanie. Nie każdy zna te style walki i nie musi. Zostańmy przy zwykłej walce wręcz. Fabularnie każdy sobie może podporządkować walkę pod siebie, ale w systemie tego nie ruszajmy. Mechanika nie może być też aż tak zaawansowana, bo zamiast osiągnąć realistyczny system z wieloma możliwościami, to wyjdzie zbyt skomplikowana gra, która odrzuca nowych, potencjalnych graczy.

13. O ile muzyczka byłaby domyślnie wyłączona, to na tak.

Ostatnio edytowany przez Ricco (09-02-2013 03:33:11)


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.eti2011r.pun.pl www.narutobest.pun.pl www.cosiedzialowczoraj.pun.pl www.arenas.pun.pl www.extremespeedway.pun.pl