Ogłoszenie

Zmiany News Techniczny #6 oraz News #3
Dawki za sparingi - JUŻ SĄ!
ZAJĘCIA DODATKOWE
Tygodnik RoS #3 już do przeczytania!
Sklepy surwiwalowe we wszystkich wioskach! - (Link do przykładowego sklepu w Konosze)
Data Globalna:
4 Heisei, Natsu

  • Index
  •  » Zmiany
  •  » Znerfienie treningu (rykoszet w stronę w drzew rozwoju)

#1 17-11-2017 20:48:57

Sainō

http://i60.tinypic.com/zx0d9i.jpg

Zarejestrowany: 23-01-2015
Posty: 441
Punktów :   

Znerfienie treningu (rykoszet w stronę w drzew rozwoju)

Witam,
Na wstępie chciałbym przeprosić, jeśli coś będzie nieskładnie napisane w tym poście, ale mówiąc, a raczej pisząc szczerze to dawno już nie wstawiałem jakiegokolwiek dłuższego posta gdziekolwiek, a co dopiero tutaj, więc proszę o dozę wyrozumiałości

Przechodząc do tematu wątku i obecnej ożywionej na przestrzeni ostatnich kilku dni sytuacji na forum. Jak zapewne wszyscy wiedzą, ptaszki ćwierkają nie dlatego że im jaja przymarzają do gałęzi lub karmników, lecz dlatego, że planujemy ponownie ruszyć z forum (jeśli nie dla większego grona osób, to chociaż tak dla siebie). Tak jak wielki mamy teraz w sobie optymizm, tak niestety zaś napotykamy stary problem, który wraca do nas niczym echo drącego się pijaka ze szczytu Tatr. Naszym obecnym problemem jest system rozwoju, a raczej treningu, który w założeniu miał wprowadzić pewien realizm w postaci wysiłku wkładanego w to, by coś osiągnąć tak jak w prawdziwym życiu i być jednocześnie miłym dodatkiem do tzw. role-playingu, który miał być przecież duszą naszego forum. Niestety brutalna rzeczywistość pokazała, że stało się kompletnie na odwrót i rzecz jasna na niekorzyść odczuć z rozgrywki. Gracze zamiast skupiać się na role-playingu i przeżywaniu przygód w świecie Shinobi postanowili iść w ślady Migh Guy'a lub jego ucznia rocka Lee i poświęcić swoje życie Shinobi na nieustannym treningu, mając w poważaniu głębokim przygody, które sprawiłby nie lada frajdy, ale z drugiej strony uczyniłyby również słabszym w porównaniu do tych, którzy treningów żelaźnie się trzymali i wychodzili na tym lepiej.
Przyczyn takiego obrotu sytuacji można szukać w wielu miejscach - w niezbyt dobrze przemyślanym balansie miedzy role-playingiem a treningami, niechcący utworzeniem z tych dwóch rzeczy dwóch odseparowanych od siebie i niewspółgrających systemów, aż w reszcie na braku dyspozycyjności administracji, tudzież Mistrzów Gry, którzy odpowiadali za prowadzenie wątków fabularnych, lecz ich niedyspozycja zaburzyła lub nawet uniemożliwiła poprawne prowadzenie role-playingu na forum.

Zacznijmy od początku, a mianowicie systemu treningów. W obecnej chwili mamy coś takiego jak system punktów wytrzymałości i koncentracji, w którym obie te rzeczy stanowią mnożnik dawek treningówych, które z kolei są wymogiem do osiągnięcia, odblokowania lub nauczenia się czegoś nowego (umiejętności, techniki itp.), wszystko to obwarowane możliwością napisania 5 postów wytrzymałościowych i 5postów koncentracyjnych na dzień, LUB drugi wariant - napisanie jednego postu za wszystkie dawki, wtenczas jednak z 75% skutecznością. Z czasem zauważyliśmy, że gracze zamiast każdego dnia klepać 10 postów zaczęli skłaniać się w stronę tego jednego, który zaoszczędzał im czasu i pozwalał skupiać się na innych rzeczach. Dlaczego więc nie pójść graczom na rękę i nie ograniczyć systemu treningów do jednego takowego posta ze 100% skutecznością dawek (dostajemy tyle ile wychodzi z kalkulacji) + popuszczamy kaganiec związany ze skutkami ubocznymi owych treningów, czyli brakiem możliwości robienia czegokolwiek fizycznego lub z użyciem chakry?

Druga rzecz to tzw rykoszet, którym oberwą drzewa rozwoju. Czy jeśli zdecydujemy się uprościć trening do jednego postu treningowego na dzień, to czy zmniejszamy wymagania dawek treningowych w poszczególnych drzewach, czy zostawiamy je tak jak są? Drugie moje pytanie jest też takie - czy nie uczynić może treningów jedynie odpowiedzialnych za uczenie się atrybutów (szybkość, siła, reakcja, celność, kotra itd), technik i umiejętności, z którymi się zapoznaliśmy, zaś samo zdobywanie umiejętności i wiedzy na temat technik uczynić w 100% fabularne?


Karta Postaci



[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]



Spoiler:

Wygląd & Ubiór: Sainō to chłopak przeciętnego jak na swój wiek wzrostu o szczupłej sylwetce. Posiada twarz obarczoną przeważnie spokojem (przeważnie, poza sytuacjami, w których zostaje wyprowadzony z równowagi - wtenczas jego twarz przybiera wyraz niemalże opętania furią) i pewnością siebie. Oczy brązowe oraz długie, czarne włosy sięgające niemalże do ramion. Chłopak odziany jest aktualnie w białą koszulę bez rękawów z wysokim kołnierzem okrywającym szyję chłopca, która swoją długością sięga do pasa u spodni oraz w długie, opięte butami ciemnogranatowe spodnie. Rolę obuwia Sainō spełniają klasyczne, czarne sandały - popularne wśród Shinobi. Dodatkowo, na lewej dłoni i przedramieniu chłopaka owinięty jest bandaż. Za plecami, do paska u spodni chłopak ma dopięte dwie torby z ekwipunkiem, zaś przy jego lewym biodrze (również do paska) dopięte jest Tanto z ostrzem skrytym w czarnej pochwie.

Offline

 

#2 18-11-2017 12:07:15

Ryoushi

http://i60.tinypic.com/zx0d9i.jpg

Zarejestrowany: 02-04-2015
Posty: 182
Punktów :   

Re: Znerfienie treningu (rykoszet w stronę w drzew rozwoju)

trening statystyk mozna zrobic na sali z obniżeniem tych oto wymaga. jeden post 100% skutecznosci. W ten sposob bedziemy miec wiecej siły i ochoty zeby pojsc na misję w ktorej randomowy npc moze nas nauczyc przykładowwej kulki ognia. Do tego można dodać jeszcze jedną rzecz- jeśli podczas misji zdarzy się jakaś walka, to sposób walki przez prowadzącego będzie na końcu oceniony. Nie tylko punktami doświadczenia czy zwiększeniem (rzadko) poziomu KG lub umiejki, ale tak jak to znamy z obliviona czy skyrima. Za walke na dystans, zwieksza nam sie odrobine celnosc (np 1 punkt), za taijutsu zwieksza nam sie siła i zręcznosc. za uniki lub bieganie szybkosc i reakcja lub zręcznoosc. Takie atrybuty były by przyznawane w małych dosłownie ilościach. Trzeba jakoś zrównoważyc profity z sali treningowej jak i z misji i fabuły. A co do pomysłu Saino to jak najbardziej w  porządku


Karta postaci



Spoiler:

Ubiór:
Średniego wzrostu, młody meżczyzna o kruczoczarnych, zwykle rozczochranych włosach i grzywką delikatnie opadającą na oczy. Szczupły. Ubrany w długie spodnie oraz koszulę. Sympatyczne rysy twarzy oraz przenikliwe, błyskotliwe spojrzenie. Usta średniej wielkości zwykle pozostające w uśmiechu.Bywają momenty, w których na twarzy pojawiają się oznaki zadumy. Na kołnierzu koszuli przypięta spinka z symbolem Yin- Yang. Sylwetka wyprostowana i dumna. Krok sprężysty i energiczny, a na spodniach na prawym pośladku widnieje małe przetarcie. 

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Offline

 

#3 18-11-2017 12:09:48

 MG Domator

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 592
Punktów :   

Re: Znerfienie treningu (rykoszet w stronę w drzew rozwoju)

1. Przerzucenie się na jeden post treningowy - w 100% pełna zgoda. Opisywanie treningu post za postem to, trzeba przyznać, totalny niewypał. Nikt o zdrowym rozumie nie wybierze pisania 10 rozbudowanych postów zamiast 1 jeżeli jedynym minusem jest 25% efektywność. Także kwestia nabijania dawek powinna być maksymalnie uproszczona, zastanawiam się jedynie nad tym czy od napisania takiego posta treningowego powinien być czas, w którym postać nie może robić nic innego czy np. dać możliwość grania fabularnego postaci i klepania dawek równolegle w innym wątku.

2. Kwestia balansu jest bardzo trudna bo trzeba to zobaczyć w praktyce. Jeżeli do tej pory ktoś tłukł dawki i zdobywał wszystko bardzo szybko to na pewno nie szedłbym w kierunku obniżania wymogów.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#4 19-11-2017 09:29:46

Rain

http://i62.tinypic.com/2qs3nye.jpg

Zarejestrowany: 02-06-2013
Posty: 287
Punktów :   

Re: Znerfienie treningu (rykoszet w stronę w drzew rozwoju)

Hmm... Cóż, powiem wam szczerze. Grywam sobie na jednym forum i tam akcja ze statystykami i technikami wygląda następująco. Są jakieś punkty, które administracja przyznaje za udziały itd. Za nie wykupujesz statystyki(nie uczysz się ich i masz 10 do rozdania), sloty na techniki(czyli już nasuwa się myśl, że na danej randze jest określona jej ilość, której nie przekroczysz, jeśli nie wykupisz slotu) i reszta tego typu bzdetów. Nie uważacie, że może byłoby to prostsze do zastosowania, niż kombinowanie z pisaniem iluś tam postów? Dobra, rozumiem rozwój, nauka, ale wystarczy dać wymogi, by po wykupieniu Umki czy Techniki, trzasnąć posta, jak się ich uczysz i spokój.
Ja tam tak działam i szczerze powiedziawszy, to nie narzekam.
I tak, w moim przypadku, to raczej będzie to wyglądało, że będę chciał fullowo moją postać cisnąć w fabule. Co za tym idzie, że walki z graczami itd, to raczej średnio mnie interesują. Z tego, co zauważyłem, dużo lepiej jest się tłuc z NPC, którego prowadzi MG niż wykłócać się z innymi o to, kto ma racje. Kontynuując i kierując do admów, czy moja osoba na tym straci, czy wręcz odwrotnie zyska? Może zamiast aren itd, narzućcie na gwałt udział w fabule i dawajcie profity za misje, eventy i inne duperele. Jeśli gracz nieustannie będzie wrzucany do takich rozrywek, chyba lepiej wszystko przyswoi.(co za ty idzie i nieco przybliży się do randoma, co trenuje i trenuje.)
Nie wiem czy wątek odpowiedni, ale wrzucam te parę moich przemyśleń. Pozdrówka.


http://s3.favim.com/orig/150117/anime-gif-manga-cap-mask-Favim.com-2393713.gif


[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]



Spoiler:

Wygląd i ubiór:
Rain nie jest jeszcze na tyle dorosły, by myśleć o jakiejś konkretnej modzie, jednak wie dokładnie, jak ma się prezentować, by zbytnio nie wyróżniać się na tle innych. Z reguły ubrany jest w zwykłą białą koszulę, jak i przewiewne spodenki, sięgające mu do kolan. Prócz tego, prawa ręka i noga Raina, została przez niego własnoręcznie przyozdobiona elastycznym bandażem, który mocno zawinięty, nie miał prawa się oderwać. Prócz tego, czoło Raina zdobi niebieska opaska z wygrawerowanym symbolem wioski Kiri Gakure no Sato. To wszystko skryte jest pod białym płaszczem. Z racji, że kostium został zrobiony na zamówienie, idealnie współgra z jego wzrostem, sięgając swoją długością do połowy nóg, jak i w szczelny sposób zakrywając jego niezbyt długie ręce. Oprócz ogólnego wyglądu, strój jest wyjątkowo funkcjonalny. Posiada duży kaptur, pod którym Rain praktycznie cały czas ukrywa swoją twarz, prezentując tylko swoje białe ślepia, których z racji koloru, nie sposób zakryć. Jedynym aspektem Raina, który można było dostrzec był dół. A konkretnie czarne buty, które jako jedyne nie mogły być utajnione. Cała koncepcja miała na celu wykreowanie chłopaka w postaci neutralnej i zarazem nieco tajemniczej.

Offline

 

#5 20-11-2017 17:49:39

 MG Krajan

Mistrz Gry

507347
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 1274
Punktów :   

Re: Znerfienie treningu (rykoszet w stronę w drzew rozwoju)

1. Tak

2. Nie obniżamy wystarczy spojrzeć na Aruiego i Noela, którzy napieprzali treningi - SA a o poziomie minimum Jouninów.

Nastawmy się na większe nagrody za fabułę i walki pvp a nie za trening, trening ma nam tylko nieco pomagać według mnie. Zgadzam się mocno z Pho, nagroda dla gracza za fabułę i walki pvp powinna być większa niż nagroda za sam trening, ba zwiększałbym też nagrodę za samo to, że MG nie odpisywał kilka dni - zbalansowałoby to poziom między tymi co by łupali treningi i tymi fabularnymi.

3 Wątek "wolnych" - gracze wolni, z brakiem przygody i zagospodarowania czasu swojej postaci tam powinni się zgłaszać, by MG widzieli i byli zmotywowani do wymyślania kolejnych przygód.


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 

#6 20-11-2017 18:07:14

MG Yuno

http://i60.tinypic.com/npgrae.jpg

6672067
Zarejestrowany: 18-04-2016
Posty: 667
Punktów :   

Re: Znerfienie treningu (rykoszet w stronę w drzew rozwoju)

Tutaj bardzo zgadzam się z Phosiem, powinny byc wieksze nagrody, korzysci z gry fabularnej i wiecej eventow oraz uproszczony trening, nauka technik itp (mowie tylko o zasadach, ktore zrozumie i przyswoi przecietny Kowalski, a nie bedzie to dla niego 'traumatyczne' przekopanie sie przez tonę zasad i wyjaśnień)
A w sumie wątek wolnych tez spoko pochwalam pomysł xD


http://i59.tinypic.com/2iik3dh.png

Offline

 
  • Index
  •  » Zmiany
  •  » Znerfienie treningu (rykoszet w stronę w drzew rozwoju)

Kopiowanie wszelkich treści i projektów z forum jest zabronione i niezgodne z prawem.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.eti2011r.pun.pl www.extremespeedway.pun.pl www.arenas.pun.pl www.cosiedzialowczoraj.pun.pl www.narutobest.pun.pl